زمان دقیق حراج خودروها | زمان مزایده خودروهای سواری کی است؟ 

صفحه اقتصاد- در این خبر به توضیحاتی درباره زمان دقیق حراج خودروهای سواری پرداخته شده است.

زمان دقیق حراج خودروها | زمان مزایده خودروهای سواری کی است؟ 

صفحه اقتصاد - در این خبر به توضیحاتی درباره زمان دقیق حراج خودروهای سواری پرداخته شده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به جزییات نخستین حراج خرده فروشی این سازمان که از دیروز آغاز شده است، گفت: مزایده خودروهای سواری در تیرماه برگزار خواهد شد.
سید عبدالمجید اجتهادی در آیین رونمایی و برگزاری نخستین حراج خرده فروشی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، درباره این حراج و تفاوت آن با مزایده‌های برخط اظهارکرد: این حرارت از روز گذشته آغاز شده است و مردم می‌توانند تا روز سه شنبه هفته جاری (نهم خرداد ماه) کالاهای موجود در حراج را مشاهده کنند و از روز سه شنبه ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ همان روز زمان ارائه پیشنهاد و رقابت فراهم خواهد شد.

وی افزود: از ویژگی‌های این حراج مشخص و شفاف بودن قیمت‌های پیشنهادی متقاضیان در هر حراج، بازگرداندن مبلغ پایه به عنوان ودیعه حداکثر تا ۲۴ ساعت، فاقد اشکال و ایراد بودن کالاهای عرضه شده در حراج و غیره است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با توجه به مشخص بودن قیمت‌های پیشنهادی این امکان برای سودجویان و دلالان فراهم می‌شود که با پیشنهاد قیمت‌های بالا بتوانند این کالاها را جمع‌آوری و با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند؟ افزود: اساساً با توجه به اینکه برخلاف مزایده‌ها پاکت‌های دربسته وجود ندارد و قیمت‌ها به صورت آشکار و عیان قابل مشاهده برای عموم مردم است، رقابت شفاف و سالم تری در این حراج وجود دارد و مردمی که می‌خواهند این کالا را برای خودشان خریداری کنند آن را با قیمت حاشیه بازار می‌خرند و همین مسئله سبب می‌شود تا دست دلالان و واسطه‌ها قطع شود.

اجتهادی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه گرچه در این حراج گارانتی برای کالاها وجود ندارد اما اگر کالایی با ایراد و نقص مواجه بود چه ضمانتی برای خریدار وجود دارد؟ ادامه داد: همه کالاهای عرضه شده در این حراج بدون ایراد و اشکال است و مسلما تا لحظه تحویل کالا به مشتری این ضمانت وجود دارد که اگر نقصی در آن وجود داشته باشد جایگزین آن را به مردم عرضه کنیم اما پس از تحویل کالا به برنده حراج گارانتی برای آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته برای مراحل بعدی حراج خرده فروشی در صددیم تا با شرکت‌های بازرسی وارد قرارداد شویم و بتوانیم کالاهای عرضه شده را با گارانتی و خدمات پس از فروش در حراج ارائه کنیم.

مزایده خودرو در تیر ماه

درباره زمان مزایده خودرو در امسال بود که مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی پاسخ داد: برای ماشین‌آلات راه‌سازی که در بنادر و گمرکات بوده و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هستند دو مزایده برگزار کرده‌ایم که یکی از آنها تا فردا ادامه دارد و مزایده فوق العاده بعدی نیز از فردا به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گفته اجتهادی، برای خودروهای سواری در اختیار سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی نیز در صددیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم عرضه آن را با توجه به ظرفیت هایی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وجود دارد، در تیر ماه امسال به صورت مزایده آغاز کنیم.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان