گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد

دلایلی که موجب روشن نشدن خودرو می شود

ترجمه: مهتاب جهاندار، صفحه اقتصاد - روشن نشدن خودرو به چه دلایلی اتفاق می افتد. خودرو وقتی موتور خودرو تکان نخورده اما چراغ ها کار می کنند.

دلایلی که موجب روشن نشدن خودرو می شود

ترجمه: مهتاب جهاندار، اختصاصی صفحه اقتصاد - اتومبیل‌ها دارای قطعات فنی هستند که در کنار یکدیگر موجب می‌شوند یک خودرو به حرکت درآید. گاهی بخشی از این قطعات به درستی عمل نکرده و موجب می‌شود اتومبیل درست حرکت نکرده و دچار نقص فنی شود.

بنابراین شاید بخواهید از علت مطلع شوید که چرا اتومبیلتان برخی مواقع روشن نمی‌شود. شما باید پیش از اینکه امداد خودرویی را خبر کنید، خودتان چند روش را بررسی کرده شاید بتوانید موجب روشن شدن اتومبیل شوید. ما در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم و به هفت دلیلی بپردازیم که موجب روشن نشدن خودرو شما می‌شود.

دلایل اولیه

اگر سوئیچ را چرخاندید اما موتور حرکتی نکرد به دلایل زیر است:

  • باتری خودرو از کار افتاده است: یکی از رایج‌ترین علت روشن نشدن اتومبیل، از کار افتادن باتری است. اگر دارای دستگاه تست باتری هستید، بررسی کنید آیا باتری ضعیف است یا خیر. اگر چنین دستگاهی نداشته می‌توانید با کمک کابل‌های جامپر به روشن کردن بپردازید. پس از یک پرش، اجازه دهید خودرو چند دقیقه کار کرده تا دینام زمان لازم برای شارژ باتری را بدهد.
  • خوردگی باتری: نکته بعدی این است که اگر باتری شما خوردگی دارد، چنین مسئله‌ای به وجود خواهد آمد. زیرا موجب عدم روشن شدن اتومبیل حتی با یک پرش خواهد شد. بنابراین یکی از مواردی که مانع از روشن شدن اتومبیل خواهد شد، خوردگی باتری خودرو است. بنابراین باید به موضوع خوردگی باتری توجه نمایید زیرا اگر بی دقتی صورت گیرد، خودرو احتمال اینکه روشن نشود، بسیار زیاد خواهد بود.

وقتی خودرو روشن نمی شود و صدای کلیک می آید

  • استارت بد موتور: اگر وقتی کلید را می‌چرخانید یک کلیک می‌شنوید، اما موتور روشن نمی‌شود، ممکن است به این معنی باشد که سیستم الکتریکی مشکل دارد. استارت وظیفه چرخاندن فیزیکی موتور و روشن کردن آن را بر عهده دارد. اگر این مشکل دارد، به بررسی نیاز دارید.

وقتی خودرو تکان خورده اما روشن نمی‌شود

  • گرفتگی فیلتر بنزین: فیلتر بنزین از ورود زباله ها به سیستم سوخت خودرو جلوگیری می کند. هنگامی که این فیلتر مسدود می شود، می تواند از رسیدن سوخت کافی به موتور جلوگیری نماید. اگر این مشکل باشد معمولاً نیاز به جایگزینی است. برای جلوگیری از گرفتگی فیلتر بنزین در آینده، سعی کنید هر دو سال آن را تعویض کنید.
  • خرابی پمپ بنزین: این می تواند یک رله یا فیوز ساده باشد که باید ابتدا براساس دفترچه راهنما بررسی کنید. همچنین ممکن است به دلیل خرابی پمپ بنزین باشد. در این صورت باید به سراغ یک کارشناس رفته تا مسئله را برطرف نماید.
  • خرابی تسمه تایم: تسمه تایم تضمین می‌کند که سوپاپ‌های موتور در بازه زمانی مناسب باز و بسته شوند تا سوپاپ‌ها و پیستون‌ها هرگز با هم برخورد نکنند. تسمه تایم مهمترین مورد تعمیر و نگهداری در موتور شما است. خرابی تسمه تایم می تواند باعث آسیب فاجعه بار موتور شود که نیاز به تعویض موتور هم پیدا خواهد کرد. خودروسازان زمان تعویض تسمه تایم را مشخص می کنند. این معمولا بر اساس مسافت پیموده شده بوده و به طور کلی باید هر 5 سال یک بار تعویض گردد.

وقتی موتور خودرو تکان نخورده اما چراغ ها کار می کنند

  • سیم پیچ دچار احتراق مشکل دارد: وقتی چراغ موتور شما روشن می‌شود اما موتور روشن نیست، به این معنی است که باتری شما کار می‌کند اما ممکن است مسئله‌ای در این میان وجود داشته باشد. سیم پیچ احتراق ولتاژ باتری را به جرقه الکتریکی تبدیل می‌کند. سیم پیچ احتراق آسیب دیده به این معنی است که آب کافی برای انجام این کار وجود ندارد. شما به یک مولتی متر نیاز دارید تا قدرت جریان عبوری از سیم پیچ را آزمایش کنید.

اگر به مشکلی برخوردید که نمی‌توانید خودتان آن را برطرف کنید، بهتر است با یک مکانیک خودرو قابل اعتماد برای تشخیص و تعمیر مشکل ارتباط برقرار کنید.

اگر تجربه دیگری در این خصوص دارید با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.erieinsurance.com/blog/7-reasons-car-wont-start

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان