یك تولیدکننده و توزیع‌کننده قطعات خودرو:

در شرایط تحریم چطور مواد اولیه را ارزان تأمین كنیم؟!

امید سلمانی در گفتگو با خبرنگار صفحه اقتصاد اظهار كرد: راه حل‌هایی که مسئولان ارائه می‌دهند، موثر نیستند. تا زمانی که تحریم باشیم، مواد اولیه

در شرایط تحریم چطور مواد اولیه را ارزان تأمین كنیم؟!

یك تولیدکننده و توزیع‌کننده قطعات خودرو تاكید كرد: مواد اولیه گران به دست ما می‌رسد. اصلا در حالی كه کشور ما در تحریم است، چطور می‌خواهیم مواد اولیه را ارزان تأمین کنیم؟!

امید سلمانی در گفتگو با خبرنگار « صفحه اقتصاد » اظهار كرد: راه حل‌هایی که مسئولان ارائه می‌دهند، موثر نیستند. تا زمانی که تحریم باشیم، همین آش و همین کاسه است و همه این کارها و کارشناسی‌ها زائد و بیهوده هستند و وقت خود را تلف می‌کنند.

او افزود: تولیدکنندگان در حال از بین رفتن هستند، مصرف‌کنندگان هم تحت فشارند.

قطعات خودروهای داخلی اصلا قاچاق نمی‌شوند

وی همچنین با بیان این‌كه قطعات داخلی خودرو آنقدر قیمت پایین دارند که اصلاً به کشور قاچاق نمی‌شوند، ادامه داد: قطعات خودروهای ایران‌خودرو و سایپا که در داخل تولید می‌شوند ارزان هستند و لزومی برای قاچاق آن‌ها وجود ندارد. کیفیت قطعات داخلی نیز به نسبت خارجی‌ها خوب است.

طرح شناسه‌دار كردن كالا موفق نخواهد بود

سلمانی درباره اجرای طرح شناسه‌دار كردن کالاها نیز گفت: اجرای این طرح موفقیت‌آمیز نخواهد بود و کمکی به كنترل قیمت قطعات نخواهد کرد. البته من نمی‌دانم پیگیری این طرح برای آن است که کیفیت کالا بالاتر برود یا قیمت آن ثابت بماند. به نظرم روی این طرح کار کارشناسی نشده است.

این فعال حوزه لوازم یدكی خودرو درباره تغییراتی كه در دولت جدید رخ داده است، گفت: مصوبه‌های جدید به جای آن‌که راهگشا باشند، بیشتر معضل شده‌اند. اختصاص شناسه به کالا باعث کمبود جنس و بالا رفتن قیمت آن می‌شود و کمکی نمی‌کند. تا وقتی كه قیمت ارز کنترل نشود، مواد اولیه در دسترس تولیدکننده قرار نگیرد، قیمت قطعه پایین نمی‌ماند.

او درباره كارهای كارشناسی انجام‌شده نیز گفت: برای انجام این کارها از بازار کارشناس نمی‌برند. کارشناسی که در دانشگاه کار می‌کند با کسی كه کف بازار است، خیلی متفاوت است.

گفتگو: شاهده یوسفی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان