گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از بهترین خودروهای شاسی بلند

بهترین شاسی بلندهای سال ۲۰۲۲ (سری دوم)

در این مطلب قصد داریم شما را با سری دوم بهترین شاسی بلندهای میان سایز کراس اوور سال 2022 آشنا سازیم. معرفی شاسی بلندهای سال 2022

بهترین شاسی بلندهای سال 2022 (سری دوم)

مهتاب جهاندار - صفحه اقتصاد - شاسی بلندهای میان سایز کراس اوور درست در میانه سگمنت خودروهای SUV قرار می گیرند و قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل های فول سایز و بزرگتر دارند. به گونه ای که خرید آنها اقتصادی تر بوده و برای افرادی مناسب است که می خواهند شاسی بلند داشته اما هزینه زیادی برای خرید SUV ندهند.

در این مطلب قصد داریم شما را با سری دوم بهترین شاسی بلندها ی میان سایز کراس اوور سال 2022 آشنا سازیم. مدل‌هایی که هر یک ویژگی های خاص خود را داشته و عملکرد قابل توجهی در کنار آپشن های جذاب به مخاطب ارائه می دهند.

در بخش دوم به 10 مدل دیگر خواهیم پرداخت و در قسمت های بعدی مدل های دیگر را معرفی می کنیم.

1-دوج دورانگو

دوج دورانگو در عصر کراس اوورهای ظریف، همچنان قوام و عضلانی بوده و اگرچه یک شاسی بلند فول سایز تلقی نمی‌شود. هندلینگ آن با توجه به سایز نسبتا بزرگش بسیار خوب بوده و سواری راحتی دارد. یک پیشرانه شش سیلندر 295 اسب بخاری برای آن تدارک دیده شده تا قدرت بالایی در بحث فنی داشته باشد. البته دوج نسخه هشت سیلندری هم به کار گرفته که برای افرادی مناسب است، به دنبال شاسی بلند پرتوان هستند. این پیشرانه قادر بوده تا 3 الی 4 هزار تن اشیا را بکسل کند. خریداران می توانند نسخه چهار چرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک را تهیه نمایند. دورانگو مدلی دو ردیف صندلی بوده اما قابلیت انتخاب نسخه سه ردیف صندلی هم وجود دارد. در بخش داخلی نمایشگر لمسی 8.4 اینچی وجود دارد که در نسخه GT فول آپشن به 10.1 اینچ می رسد. نسخه هلکت این مدل قدرتی 710 اسب بخاری دارد و یکی از قوی‌ترین شاسی بلندها به حساب می آید. با قیمت پایه 37 هزار دلاری یک گزینه نسبتا گران قیمت بوده و برای انتخاب بهترین نسخه باید هزینه ای بیش از 40 هزار دلار داشت.

2-هوندا پایلوت

اگر به دنبال یک سواری شیک، مفید و بدون دردسر هستید، هوندا پایلوت یک گزینه کم نظیر است. هر دستگاه هوندا پایلوت از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری 280 اسب بخاری قدرت گرفته که می تواند نسخه چهار چرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک باشد. در کنار پیشرانه گیربکس اتوماتیک 9 سرعته نیز قرار می گیرد تا با یک شاسی بلند قدرتمند رو به رو شویم. سیستم چهار چرخ متحرک برای بهبود کشش و تنظیمات برف، ماسه و گل، بردار گشتاور را ارائه می دهد. پایلوت شاسی بلند سه ردیف صندلی 7نفره بوده که اگر صندلی های ردیف آخر را ببندید فضای باری بزرگی به شما ارائه می دهد. این مدل از طراحی بیرونی و داخلی استانداردی برخوردار بوده که نمی توان آن را زیباترین دانست اما جلوه ظاهری مطلوبی دارد. هوندا در نسخه پایه پایلوت را به قیمت 38 هزار دلار به فروش می رسد و برای خرید مدل های فول آپشن باید بیش از 45 هزار دلار هزینه کرد.

3-فورد Explorer

دیگر مدلی که در لیست ما جای می گیرد، چیزی نیست جز فورد Explorer. شرکت فورد از برندهای خوش سابقه در زمینه تولید و طراحی شاسی بلند بوده و مدل Explorer یک گزینه پهن پیکر و خوش سایز است. این مدل از پیشرانه هیبریدی اختیاری برخوردار بوده و درون داشبورد یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو تعبیه شد. در داخل سه ردیف صندلی وجود دارد تا ظرفیت حمل 7 تا 8 نفر مسافر فراهم شود. دسترسی به صندلی ردیف سوم بسیار ساده بوده و اگر از ردیف آخر استفاده نشود می توان فضای باری بزرگی داشت. در سوی دیگر باید به پیشرانه 2.3 لیتری درون خطی تویین توربو 300 اسب بخاری اشاره کرد که در مدل پایه تعبیه می شود. یک مدل دیگر با پیشرانه شش سیلندر سه لیتری 400 اسب بخاری تویین توربو هم تدارک دیده شده و همگی در کنار گیربکس 10 سرعته اتوماتیک قرار می گیرند. محصول فورد در تریم پلاتینیوم و ST به فروش می رسد و نسخه پایه قیمتی 34 هزار دلاری داشته و بهترین نسخه بیش از 40 هزار دلار قیمت دارد.

4-جیپ رانگلر

رانگلر افسانه ای بر خلاف اکثر وسایل نقلیه ای است که در این بخش حضور دارد. درها به راحتی قابل جابجایی هستند، شیشه جلو تا می شود، و فرض کنید افرادی را در فورد اکسپلورها نخواهید دید که در ترافیک برای یکدیگر دست تکان می دهند. این شاسی بلند جیپ در پیکربندی های دو یا چهار در و چهار پیشرانه مختلف موجود است. یک موتور 285 اسب بخاری 3.6 لیتری V-6 استاندارد بوده، اما یک چهار سیلندر توربوشارژ 270 اسب بخاری، یک توربو دیزل V-6 با قدرت 260 اسب بخار و یک پلاگین چهار سیلندر توربوشارژ 270 اسب بخاری جدید هم تدارک دیده شد. گذشته از آن گیربکس شش سرعته دستی استاندارد در مدل 3.6 لیتری تعبیه شده، اما گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اختیاری هم قابل انتخاب خواهد بود. همچنین یک رانگلر مجهز به پیشرانه V-8 وجود دارد که قدرتی بیش از 300 اسب بخار تولید می کند. Wrangler دارای 12 تریم مختلف بوده و حتی گزینه فرمان راست هم تدارک دیده شد. این محصول چیپ در نسخه پایه 31 هزار دلار بوده و نسخه های گران قیمت تری هم دارد.

6-تویوتا هایلندر

شاسی بلندهای سال 2022

شاسی بلندهای سال 2022

تویوتا هایلندر یک شاسی بلند هفت نفره بوده که نه تنها طراحی پهن پیکری داشته بلکه، فضای سرنشین بزرگی برای آن تدارک دیده شده است. این مدل از پیشرانه هیبریدی بهره می برد و شامل پیشرانه شش سیلندر 295 اسب بخاری هم می‌شود. این پیشرانه در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می گیرد و در دو مدل چهار چرخ محرک و دو چرخ جلو محرک به فروش می رسد. هایلندر نسخه هیبریدی 243 اسب بخاری هم داشته و که همانند نسخه احتراقی در دو مدل دیفرانسیل عرضه می شود. گذشته از آن تریم پایه و میانی هشت سرنشین را دربرمی گیرد اما بهترین مدل قابلیت پشتیبانی از هفت سرنشین را داراست. در نسخه پایه نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم سرگرمی وجود دارد اما تریم های بالاتر نمایشگر 12 اینچی لمسی دارند. همه مدل‌ها از رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، نقطه اتصال Wi-Fi 4G LTE، و همچنین اتصال Apple CarPlay، Android Auto و Amazon Alexa برخوردار هستند.

تویوتا این محصول را با قیمت پایه 36 هزار دلار به فروش می رساند و نسخه های بالاتر گران تر خواهد بود.

7-نیسان Pathfinder

شاسی بلندهای سال 2022

شاسی بلندهای سال 2022

نیسان Pathfinder جدید ظاهری نو داشته و پیشرفت‌های بزرگ برای سال 2022 دارد. پهن‌تر، طولانی‌تر و بلندتر از قبل است و فضای بیشتری در داخل و فضای پای ردیف سوم بهتری دارد. نیسان پثفندر از گیربکس CVT نه سرعته اتوماتیک برخوردار بوده و نسخه پلاتینیوم با سیستم چهار چرخ محرک قابل تهیه است. شرکت نیسان از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 284 اسب بخاری بهره گرفته و قیمت پایه 34 هزار دلاری دارد. البته در نسخه های بالاتر باید هزینه بیشتری کرد.

8-هیوندا سانتافه

شاسی بلندهای سال 2022

شاسی بلندهای سال 2022

هیوندای سانتافه دو ردیفه سال گذشته با پیشرانه های جدید و فضای داخلی ارتقا یافته به روز شد. برای سال 2022، یک مدل پلاگین هیبریدی به خط تولید می‌پیوندد اما فقط در ایالت‌های منتخب فروخته می‌شود. هر موتور ارائه شده در سانتافه چهار سیلندر است که با موتور پایه 191 اسب بخار شروع می شود و تا 2.5 لیتری توربوشارژ 277 اسب بخار با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه را دربرمی گیرد. پلاگین هیبریدی جدید دارای خروجی ترکیبی 261 اسب بخار است و به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می شود. داشبورد دارای صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی استاندارد و صفحه نمایش 10.3 اینچی اختیاری است. استفاده از دکمه ها و کنترل ها آسان است. هر سانتافه به صورت استاندارد دارای هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی با فناوری توقف و حرکت و هشدار خروج از خط با کمک حفظ خطوط است. هیوندا قیمت پایه این مدل را 28 هزار دلار تعیین کرده اما برای خرید بهترین مدل باید بیش از 38 هزار دلار هزینه کرد.

9-هوندا پاسپورت

شاسی بلندهای سال 2022

شاسی بلندهای سال 2022

پاسپورت هوندا را به عنوان یک هوندا Pilot در نظر بگیرید که بخشی از عقب آن گرفته شده است. پاسپورت یک شاسی بلند دو ردیفه خوش دست و با هندلینگ قابل پیش بینی است که رانندگی در هر مکانی را آسان می کند. این مدل دارای پیشرانه شش سیلندر 280 اسب بخاری با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک است. سیستم چهار چرخ متحرک دارد، اما نسخه دو چرخ جلو محرک یک گزینه استاندارد تلقی می شود. پاسپورت می تواند تا پنج نفر را با 50 فوت مکعب فضای چمدان در پشت ردیف دوم حمل کند. این خودرو طراحی جسور و توانمندی داشته و در نسخه پایه 39 هزار دلاری است. البته نسخه گران قیمت به بیش از 45 هزار دلار هم می رسد.

10-کیا سورنتو

شاسی بلندهای سال 2022

شاسی بلندهای سال 2022

کیا سابقه درخشانی در تولید شاسی بلند دارد و مدل سورنتو در چند نسل گذشته توانسته موردتوجه قرار گیرد. سورنتو کیا یک کراس اوور زیبا و ارزشمند بوده که برای افراد علاقمند به مینی ون طراحی شد. خودرویی که به صورت چهارچرخ محرک یا دو چرخ جلو محرک قابل تهیه است. البته موتورهای متنوع چهارسیلندر هیبریدی با قدرت 261 اسب بخاری دارد. این مدل در کابین به نمایشگر لمسی 8 اینچی یا نمایشگر 10 اینچی لمسی در نسخه رده بالاتر مجهز شد. همچنین برای نسخه های فول آپشن پد شارژ بی سیم هم به کار گرفته شد. سورنتو با قیمت پایه 30 هزار دلاری به فروش می رسد و نسخه‌های گران تری هم دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان