گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با فرید زاوه کارشناس خودرو

برنامه های فاطمی امین تخیلی و غیر منطقی بود

برنامه های فاطمی امین تخیلی و غیر منطقی بود / آمار درستی از تولید خودرو ارائه نمی کنند. گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با فرید زاوه کارشناس خودرو

برنامه های فاطمی امین تخیلی و غیر منطقی بود

صفحه اقتصاد - زهرا ترابی: کارشناس خودرو گفت: آقای فاطمی امین برنامه ای دادند که به عقیده من این برنامه فضایی و تخیلی بود. ده سال هم فرصت دهید به آن برنامه نمی رسند و 50 سال دیگر هم فرصت دهیم همین است.
فرید زاوه کارشناس خودرو در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد، درباره استیضاح وزیر صمت گفت: این نکته را اشاره کنم، خیلی اهمیت ندارد چه کسی وزیر باشد بواسطه اینکه کل این ساختار یک ساختار بهم تنیده شده که کارآمدی در آن اهمیت ندارد.
وی ادامه داد: تصور من این است فرقی نمی کند چه کسی سکاندار مجموعه وزارت صمت یا بقیه وزارتخانه ها باشد. این ساختار در مجموع به این نقطه نرسیده که ناکارآمدی یک مسیر دیگری است و این مسیری که دوستان می روند مسیری نیست که کارآمدی قابلیت اجرا داشته باشد.
او با اشاره به ناکارآمدی وزیر صمت افزود: یکی از مهمترین ناکارآمدی فاطمی امین افزایش بیشمار قیمت خودرو بود. این نکته را نیز اشاره کنم، مگر قیمت خودرو صرفاً در وزارت صمت مشخص می شود؟ در سیاست ها وقتی کسری بودجه دارید و بودجه ای تنظیم می کنید و کسری سنگینی را گردن دولت و اقتصاد ایران می گذارید چطور قیمت ها افزایش نداشته باشد؟ مجلس هم مقصر است.
زاوه بیان کرد: متاسفانه مجلس واردات خودرو را به بدترین شکل ممکن مهندسی می کند. واردات ماشین آلات معدنی همچنان گرفتار است و به بدترین شکل مهندسی می شود. مگر در لوازم خانگی غیر از این است؟ مگر در مواد خوراکی غیر از این است؟ مگر در مسکن غیر از این است؟ به دلیل اینکه شعارهایی که آقایان چه در مجلس و چه در دولت می دهند، همین می شود. شعارهای که بدون فکر و منطق باشد چنین نتیجه ای را در پی دارد.
این کارشناس اضافه کرد: این نکته را نیز بگویم، مشکل ایده هاست. تا زمانی که ایده ها را تغییر ندهند وضع همین است. آقای فاطمی امین برنامه ای دادند که به عقیده من این برنامه فضایی و تخیلی بود. ده سال هم فرصت دهید به آن برنامه نمی رسند و 50 سال دیگر هم فرصت دهیم همین است. تا زمانی که انضباط مالی معنی نداشته باشد، تا زمانیکه بودجه نویسی درست نباشد، تا زمانیکه می شنویم زمستان اروپا سرد است این وضع را داریم. تا زمانیکه فضای کشور اینگونست مهم نیست چه کسی وزیر باشد. هر کسی بیاید همین مسیر را می رود.

فرید زاوه کارشناس خودرو

فرید زاوه کارشناس خودرو

زاوه بیان کرد: هفت ماه گذشته و می خواستند یک میلیون و 500 دستگاه خودرو تولید کنند و نهایتاً باید 750 هزار تولید داشته باشند که الان اشکالی که تیم آقای فاطمی امین دارد این است فکر می کند با پنهان کاری مسائل حل می شود. متاسفانه آمار درستی از تولید کشور نداریم. نمی دانیم در تولید چه اتفاقی می افتد یا مثلاً در مورد بحث واردات خودرو هنوز به شرکت های واردکننده یواشکی تعهد گرفتند که ماشین وارد کنند ولی کسی نمی داند این شرکت ها و یا افراد چه کسانی هستند. همچنین آئین نامه و مصوبه واردات خودرو به کجا رسیده است؟
وی تصریح کرد: شفافیت در دولت آقای رئیسی و مجلس آقای قالیباف معنا ندارد. وزیر صمت نیز اعتقادی به شفافیت و پاسخگویی به مردم و برنامه ریزی ندارد. مهم ترین مسئله ای که وجود دارد، آقای فاطمی امین به حرف هایی که می زند نیز اعتقادی ندارد و به همین دلیل است که شعارهایی که دادند تا به امروز عملیاتی نشده است.
او با بیان اینکه وزیر صمت باید چه اقداماتی را در اولویت داشته باشد گفت: مهمترین اقدامی که باید انجام بدهد وعده الکی ندهد. به عبارتی توقع بیجا ایجاد نکند. دومین کار این است که دولتمردان تصمیمی که شدنی نیست در این وضعیت اقتصادی نگیرند و اجازه بدهند کشور راه خود را برود. آئین نامه ها را سبک کنند. انقدر همه چیز را دولتی نکنند و همه چیز را به این سمت نبرند که خود مهندسی کنند که بهتر می فهمند. اقتصاد را به سمت آزادی و به سمت اختیار و انتخاب ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان