سعید کریمی بازیگر فیلم" نذر بی بی " : پربینده ترین فیلم ها و سریال ها ، آثاری با مضمون پهلوانی هستند

هنرمند سینما ، تئاتر و تلویزیون در آستانه روز فرهنگ پهلوانی بیان کرد که عجین بودن ورزش باستانی با هنر ، هر انسان وارسته ای را عاشق می کند آنگاه که این موضوع وقتی با منش پهلوانی همراه می شود زیبایی هنر و ورزش را دوچندان می کند.

سعید کریمی بازیگر فیلم" نذر بی بی " : پربینده ترین فیلم ها و سریال ها ، آثاری با مضمون پهلوانی هستند
صفحه اقتصاد -

سعید کریمی بازیگر سینما و چهره خوشنام ورزش زور‌خانه‌ای که بیش از سی سال سابقه حضور در عرصه هنر دارد ، به خبرنگار صفحه اقتصاد گفت : ورزش باستانی یا همان ورزش‌ پهلوانی از آن رشته‌هایی است که خاستگاهش جایی جز ایران نبوده و نیست و به غیر از تربیت قهرمان، پهلوان تحویل جامعه می‌دهد.

او اظهار داشت : به تعبیری ورزش باستانی با دو بال قهرمانی و پهلوانی حرکت می‌کند و فرهنگ پهلوانی منحصر به این ورزش است و در دیگر ورزش‌ها پهلوانی کمتر دیده می‌شود و زیبایی دیگر این ورزش زمانی محسوس می شود که پیوندش را با هنر درک کنیم.

e779279d-bd94-4aef-b464-fdc09f5c5210

بازیگر فیلم "نذر بی بی" یادآور شد: شعر ، موسیقی ، معماری و نقاشی و... همگی روح ورزش زورخانه ای است و شما شاهد این نکته هستید که پربیننده ترین سریال ها و فیلم ها زمانی است که داستان آن محور ورزش زورخانه ای و پهلوانان باشد.

سعید کریمی ادامه داد : این ورزش ملی و مذهبی است ،جوانمردی، اصالت، گذشت و فتوت جان مایه این ورزش است و به همین دلیل نمی توان ورزش ملی کشورمان را شناخت و به آن عشق نورزید.کریمی ویژگی های ورزش باستانی را مورد توجه قرار داد و گفت : این رشته ورزشی همه ورزش‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و آن منش پهلوانی، جوانمردی و گذشت است، همین که بازیکنان فوتبال قبل از ورود به بازی، زمین را می‌بوسند نشأت‌ گرفته از ورزش باستانی است.پیشکسوت هنر افزود: همه ادوات این ورزش نماد‌ هستند؛ سنگ نماد سپر، کباده نماد کمان، میل نماد گرز و چرخ نماد فرزی و چابکی است؛ ورزش باستانی همه‌اش ارزش و منش است البته اگر کسی به قداست این ورزش پی ببرد.

بازیگر فیلم های پهلوانی ادامه داد: باید از خصوصیات ورزش باستانی در رسانه‌ها، صدا و سیما، مدارس و دانشگاه‌ها گفته شود تا مردم با آن بیشتر آشنا شوند؛ اگر یک‌هزارم فوتبال برای ورزش پهلوانی تبلیغ می‌کردند ، خیلی خوب بود.او گفت: در ورزش باستانی و زورخانه‌ها پیشکسوتان احترام خود را دارند و ورزشکاران کمال احترام را به بزرگ‌تر‌ها می‌گذارند البته باید بیشتر با جوانان تعامل داشت و بیشتر با آن‌ها کار کرد.وی گفت :هنرمند برای ورزشکار ارزشی دو چندان قایل است. دنیای هنر، ورزش را پایه های اجتماعی سقوط و تعالی می داند. کریمی گفت : ورزشکار و هنرمند در جوشش خلقت شرکت می کنند و تپش دل آنها و جهان هماهنگ می شود.او در پیان گفت : امیدوارم از تولید فیلم های پهلوانی حمایت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان