بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رییس‌جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد

وزیر جهادکشاورزی به نمایندگی از رییس‌جمهور وارد مناطق عشایری استان سمنان شد، بهسازی قنوات و نحوه استفاده عشایر از مراتع از عمده مسایل مورد نظر سنگسری‌ها در این دورهمی بود.

بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رییس‌جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
صفحه اقتصاد -

محمدعلی نیکبخت درجریان دومین دور از سفر رییس‌جمهور به استان سمنان به نمایندگی از وی عازم مناطق عشایری در شهرستان مهدی‌شهر شد و در دورهمی ساده با عشایر سنگ‌سری و حمایت‌های جهادکشاورزی گفت: آنچه که پیداست؛ مرتع و نحوه بهره‌برداری از آن ، مهمترین مسئله عشایر این منطقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، وی برای پیگیری و رفع موانع به میزبانان خود قول مساعد داد و تاکید کرد: با متولیان و مالکان مراتع برای حل مشکل عشایر سنگ‌سری اقدام می‌شود و البته در حوزه منابع طبیعی و وزارت جهادکشاورزی به طور قطعی موضوع حل و فصل خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی کمک و توانمندسازی تشکل‌ها و به ویژه تعاونی‌های عشایری را از اولویت‌های وزارت اعلام کرد و گفت: سال گذشته حجم زیادی نهاده به صورت مدت‌دار در اختیار عشایر قرار گرفت و این روش در سال جاری نیز تداوم می‌یابد.

نیکبخت در ارتباط با قطب دامداری منطقه و مسایلی طرح شده از جانب رییس‌جمهور تصریح کرد: در مسایل مالی، اجرایی و مشارکت مردمی برای ایجاد قطب دامداری ۲۵ هزار رأسی دام سبک و کمک به تولید و توسعه دامداری در شهرستان مهدی‌شهر آماده همکاری هستیم.

وزیر جهادکشاورزی بازسازی قنوات را مورد تاکید قرار داد و تعمیر و نگهداری آن دسته از قنات‌های واقع در حریم شهرها را از مسئولیت های شهرداری دانست.

محمدعلی نیکبخت در پایان از کمک‌های وزارت جهادکشاورزی در احیا و بازسازی قنوات خبر داد و احداث ۱۰ استخر آب را از جمله تعهدات وزارت برشمرد و سازمان امور عشایری را مسئول حل مسایل مالی و اعتباری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان