با کدملی شیرخشک یارانه‌ای بگیرید

سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح آخرین وضعیت بازار شیرخشک در کشور، از تولید و فروش ۶۸میلیون و ۵۰۰هزار قوطی شیرخشک رگولار (شیرخشک معمولی) در سال گذشته خبر داد.

با کدملی شیرخشک یارانه‌ای بگیرید
صفحه اقتصاد -

سجاد اسماعیلی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده، گفت: به طوری که در سال گذشته با وجود برخی مشکلات در تامین ارز شیرخشک در ماه‌های ابتدایی سال، اما با گشایش‌های ارزی و رفع مشکلات تولید، در مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد.

وی ادامه داد: این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ میزان تولید و فروش شیرخشک رگولار ۶۰ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵ میلیون و ۶۰۰هزار عدد بوده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال ایسنا درباره کمبود مقطعی شیرخشک‌های رگولار از مرداد تا مهرماه سال گذشته به دلیل اختلال در روند تامین ارز، توضیح داد: اما نهایتا با رفع مشکلات، توانستیم در آبان، آذر، دی و بهمن ماه کمبودها را جبران کنیم و در مجموع با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، هم تامین شیرخشک و هم توزیع آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که آمار توزیع به ماهی ۱۲ میلیون قوطی نیز رسید؛ در حالی که روند در سال قبل از آن طوری بود که ماهیانه بین ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی شیرخشک توزیع می‌شد.​

وی ادامه داد: اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک‌های رگولار در برندهای مختلف نداریم و انواع شیرخشک در کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین داروخانه‌های کشور به میزان کافی موجود است و گزارشی هم از کمبود در استان‌های مختلف بابت شیرخشک‌های رگولار نداشته‌ایم.

اسماعیلی همچنین به اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک در جهت حمایت از تولید کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: به این ترتیب قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک‌تر شد و این درحالیست که مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می‌کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته‌ایم.​

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم می‌توانند با ارایه کد ملی کودک به داروخانه و با ثبت کد ملی و استعلام شناسه رهگیری، شیرخشک را با قیمت قبلی و تا سقف ۱۰ قوطی در ماه به صورت یارانه‌ای دریافت کنند.

اسماعیلی در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم به ایسنا گفت: در زمینه شیرخشک‌های رژیمی هم با اصلاح سیاست‌های ارزی مجددا از تولید کننده این حوزه حمایت شد و مردم با مراجعه به داروخانه و ارایه نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان می‌توانند شیرخشک را با قیمت قبلی دریافت کنند. در این حوزه نیز آمار تامین و توزیع کاملا پایدار است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: پنج تولید کننده شیرخشک در کشور فعال هستند که بر حسب نیاز کشور و پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، برنامه تامین و تولید شیرخشک را با تولیدکنندگان هماهنگ می‌کنیم.

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان