یک خبر از رتبه بندی معلمان امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ | آخرین مهلت نظرسنجی درباره قانون رتبه‌ بندی معلمان

یک خبر از رتبه بندی معلمان همراه با آخرین مهلت نظرسنجی درباره قانون رتبه‌بندی معلمان و جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

یک خبر از رتبه بندی معلمان امروز 31 شهریور ۱۴۰۲ | آخرین مهلت نظرسنجی درباره قانون رتبه‌ بندی معلمان
صفحه اقتصاد -

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به اجرای قانون رتبه بندی معلمان و در راستای صیانت از حقوق همکاران و تکریم معلمان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس  در جهت  بهبود و اصلاح معایب و ایرادات و ارتقاء رتبه‌بندی، اقدام به  ارزیابی وضعیت اجرای رتبه‌بندی از منظر مشمولان قانون رتبه‌بندی کرده است.

معلمان می‌توانند برای مشارکت در این امر، تا ۵ مهر ۱۴۰۲ به لینک https://nazar.medu.ir/take-survey/SURlm ۴ kvchm ۵ sd مراجعه کرده و نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای اعلام کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضات رتبه‌بندی معلمان به آیین‌نامه برمی‌گردد و باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی پیش از این گفته بود: رتبه‌بندی معلمان، طرح نبود بلکه لایحه دولت بود به طوریکه دولت قبلی ۵۰۰۰ میلیارد برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته بود اما برآورد ما برای اجرای رتبه‌بندی یک میلیون معلم، ۵۲ هزار میلیارد تومان بود و در دولت جدید به ۳۸ هزار میلیارد تومان رساندیم که ۴۲ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

فلاحی با بیان اینکه این کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای اجرا ابلاغ شد، تصریح کرد: رتبه‌بندی در دانشگاه‌ها یک پروسه طولانی است و نمی‌خواستیم آموزش‌وپرورش به معضلات دانشگاه‌ها گرفتار شود. نمی‌خواهیم خروجی فعالیت معلمان مقاله باشد، به دنبال این هستیم که خروجی فعالیت معلمان تربیت دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: می‌خواستیم جایگاه و منزلت معلم حفظ شود اما برخی فقط منابع مالی را در نظر گرفتند. سه سال باید برای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شد اما سه ماه در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات رتبه‌بندی فرهنگیان و عدم پرداخت حقوق به موقع فرهنگیان در پایان سال گذشته، تصریح کرد: چهار دستگاه شامل وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌ و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و معاون اول رئیس جمهور در این موضوع مقصر شناخته شدند.

وی با بیان اینکه ما قانون تصویب می‌کنیم و ذیل آن آیین‌نامه تصویب می‌شود، مطرح کرد: اعتراضات به آیین‌نامه برمی‌گردد و باید اصلاح شود. نوع نگاه به آموزش‌وپرورش خوب نیست. مشکلات متعددی در سیستم وجود دارد. این نوع اجرای رتبه‌بندی را نپذیرفتیم.

فلاحی ادامه داد: تربیت ارزیابان و برخی شیوه‌نامه‌ها وظیفه سازمان اداری و استخدامی است که سیستم را قفل کرده است. حقوق اسفندماه را به رتبه‌بندی گره زدند و در پرداخت آن تأخیر به وجود آوردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته، توضیح داد: آموزش‌وپرورش سهم صندوق بازنشستگی را کم کرده بنابراین پرداخت رتبه‌بندی شش ماهه دوم ۱۴۰۰ پرداخت نشده است.

فلاحی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک بحث مجزاست، گفت: بازنشستگان ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ به بعد شامل رتبه بندی می‌شوند اما بازنشستگان قبل از این تاریخ باید منتظر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باشند.

وی با اشاره به کمبود معلم در وزارت آموزش‌وپرورش، یادآور شد: تعداد زیادی از نیروهای آموزش‌وپرورش به دستگاه‌های دیگر مأمور شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح رتبه‌بندی و اصلاح شیوه‌نامه باید در دستور کار قرار بگیرد.

فلاحی با بیان اینکه معلم فقط باید به فکر تربیت دانش‌آموزان باشد، گفت: معلمان نباید درگیر حواشی شوند و خروجی کار آنها باید دانش‌آموزان خوب باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • زهره

    آیا این انصاف است ؟؟؟؟
    حقوق معلم بازنشسته وپاداش وی در شهریور ۱۴۰۰با همتای خود در ۱۴۰۲ یکسان است ؟؟ مگر معلمی که قبل از مهر ۱۴۰۰بازنشسته شده معلم نبوده ؟؟ چرا باید تفاوت حقوق مستمری بازنشستگان فرهنگیان اینهمه تفاوت داشته باشد ؟؟؟؟رتبه بندی چرا به بازنشستگان تعلق نمی گیرد ؟؟؟؟

  • سید محمد

    سلام کسی نیست که هست به تان بگوید فقط یک بعد را نگاه میکنید رک حرف خیلی است اقای فلاحی پیام خوان شما فلاحی نیست ولی وقتی یک نماینده اینجوری دو پهلوحرف مبزند دیگه چه انتظاری از دیگران خون به دل معلم با اسم رتبه بندی خروجی حواست به دانش اموز باشد مقوله دیگر است ولی این قدربااحساسات بازی کردن شرافتادرست است یک سوزن به خودتان بزنید یک جوال دوز به مردم سید محمد قاسمی پور

  • خسته

    کدوم رتبه بندی؟به منی که 30 سال سابقه دارم بازنشسته میشم رتبه 3 و همکاری که فقط8 سال سابقه است 4 داده شده.ضمنا از ابتدا گفتن رتبه فقط ویژه ی معلمان است درحالیکه درست به کادر اداری اونم 4 یا5 دادن!!!

  • ناشناس

    چهل ساله قبول شده برای معلی اموزگاری
    متاسفانه

    سن باید دیگه ظلم هم در حق دانش اموز میکردید و لطف به افراد عالی متقاضی
    دیگه سن ۳۵ مرز بود بیست سال تدریس بشه ۵۵ساله
    افراط و تفریط همه جا موج میزنه
    حداکثر سن قبلا ۲۲ بود که اکثر متقاضیانی که در کنکور سالهای قبل از نظر سازمان سنجش برای دبیری و معلمی سه ستاره داشتند اما از نطر اموزش پرورش شرایط نداشتندو دعوت به مصاحبه نشدند یک‌نوع تفریط طرف رتبه زیر پانصد دعوت به مصاحبه نشده به خاطر سن ۲۲و دو ماه ،کنکور ۹۷

    سن ۴۰هم یک نوع افراط
    وقتی ادمهای بیسواد بدون کارشناسی برای چند نسل یک جامعه تصمیم میگیرند و سردرگمی جوانان
    مهاجرت ۱۳ دانشجو در یک قاب تلنگر نیست ؟؟؟

  • ناشناس

    اکثرا کادر اداری ،اولش به صورت اداری یا مستخدم جذب شدند و ادامه تحصیل و هیچ وقت هم گزینش نداشتند

  • یک معلم بدبخت

    الان چند روز و چند بار میرم تو سامانه میگه
    کاربر محترم ،
    برای ورود به سامانه بر روی یکی از سازمان‌هایی که شما در آن‌ها نقش دارید، کلیک کنید:
    ادامه اش هم که چیزی نیس کلیک کنم!!! صفحه سفیده!!
    همه چیتون مسخرس

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان