پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴٠۲

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴٠۲
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار آسمان جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفته و با تقویت این امواج، آسمان این منطقه در پایان هفته بارانی خواهد بود.

اردلان محمدپور اظهار کرد: این امواج ناپایدار از دیروز وارد منطقه ما شده و از اواخر روز پنجشنبه با جذب رطوبت تقویت شده و با خود بارش برف و باران به همراه دارند.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار در نوار غربی و شهرهای اشنویه، پیرانشهر و سردشت بیشتر از مناطق مرکز و شرقی استان خواهد بود و بارش ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این امواج بارشی تا ظهر روز شنبه هفته آینده در این منطقه فعال بوده و به تدریج منطقه ما را ترک می کند.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش های پاییز امسال نیز اظهار کرد: در پاییز امسال به طور میانگین ۵۳.۳ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این میزان بارش در مقایسه با ۵۷.۱ میلی‌متر بارندگی سال قبل هفت درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش‌ها نیز ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت میانگین بارش ها در مهاباد ۲۵.۳ میلی‌متر ثبت شد که در مقایسه با میانگین بارش های سال قبل ۶۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان