وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴٠۲ | هرمزگانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴٠۲ | هرمزگانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی قشم از فعالیت یک موج ناپایدار در پاره ای از نقاط شرقی استان هرمزگان خبر داد و گفت: پیامد این پدیده جوی افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق به خصوص در مناطق دریایی شرقی تنگه هرمز است.

محمد کاملی دیرستانی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز جاری در برخی نقاط استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: با تاثیر این موج ناپایدار، در پاره ای نقاط از جمله مناطق شرقی استان هرمزگان و مناطق دریایی شرق تنگه هرمز، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: وقوع رگبار پراکنده باران در روز سه شنبه دوازدهم دی ماه نیز در پاره ای نقاط شرقی استان محتمل خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از ساعت های ظهر روز جاری با شدت گرفتن بادهای شمال غربی، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نسبتا مواج خواهد شد و احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی به ویژه در جزایر غربی (جزایر کیش و لاوان) مورد انتظار است.

وی گفت: بر این اساس سرعت باد در خلیج فارس و جزایر غربی گاه به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به ویژه در فراساحل غربی به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه شرایط نامساعد دریایی و مواج بودن دریا از ظهر روز جاری، دوشنبه یازدهم دی ماه تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: توصیه می شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از رفت و آمد شناورهای سبک در بنادر غربی استان هرمزگان و غرب تنگه هرمز اجتناب شود و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن شناورهای مسافربری (در جزایر غربی) و کشتی های تجاری به (مقصدهای بوشهر و خوزستان) صورت پذیرد.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۸ درجه و ۸۴ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۷۶ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان