وضعیت آب و هوا زنجان فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴٠۲ | استان زنجان با آلاینده های جوی روبرو می‌شود

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا زنجان فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا زنجان فردا چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴٠۲ | استان زنجان با آلاینده های جوی روبرو می‌شود
صفحه اقتصاد -

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به سرمای هوا احتمال رخداد وارونگی دما و تشدید آلاینده های جوی در نواحی صنعتی و شهری این استان وجود دارد.

حسین سلطانی افزود:‌ طی روزهای آینده شرایط جوی نسبتا پایداری برای استان پیش بینی شده است و تا روز پنجشنبه هفته جاری آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات استان شرایط برای ایجاد مه صبحگاهی فراهم است، یادآور شد:‌ روزهای جمعه و شنبه هفته آینده امواج ضعیفی از منطقه عبور می کند که پیرو آن افزایش ناپایداری ها را شاهد خواهیم بود و احتمال بارش های پراکنده باران و برف در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

سلطانی اظهار داشت:‌ طی این ۲ روز سرعت وزش باد نیز افزایش یافته و به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید و به لحاظ دمایی روزهای آینده با شیب ملایم دمای هوای مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد:‌ طی شبانه روز گذشته فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی پنج درجه سردترین و حلب با ۱۲ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای هوای فعلی زنجان منفی یک درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سردتر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۶ درجه، ابهر منفی ۲ و ۶، خرمدره منفی ۲ و چهار درجه، آببر یک و هفت درجه، سلطانیه منفی سه و هفت درجه، قیدار منفی ۲ و هشت درجه و ماهنشان منفی ۲ و پنج درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان