آقای بخش خصوصی ایران:

لازمه تامین انرژی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی احداث نیروگاه مستقل است

آقای بخش خصوصی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار صفحه اقتصاد با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به دلیل داشتن ماهیت توسعه‌ای آنها باید در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای و حمایتی خصوصا در بخش تامین انرژی باشد، لزوم مطالبه‌گری در این حوزه و تاسیس نیروگاه مربوطه در کنار این واحدها را به عنوان راهکار مطرح کرد.

لازمه تامین انرژی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی احداث نیروگاه مستقل است
صفحه اقتصاد -

سمیرا عسکری - هوشنگ رحمتی رئیس خانه بخش خصوصی کشور در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، گفت: شهرک‌های صنعتی ویترین صنعت ایران به شمار می‌آیند که برای توسعه آنها نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی همچون جاده، فرودگاه، پهنای باند و... هستیم تا این شهرک‌ها بتوانند به نحو مطلوب با شرایط روز دنیا در تولید و صادرات محصولات هماهنگ شده و به توسعه دست پیدا کنند.

وی حیات و بقای شهرک‌های صنعتی را به انرژی‌های مربوط در روند تولید وابسته دانست و تصریح کرد: قطع‌شدن منابع برق و گاز این واحدها منجر به ایجاد اختلال در توسعه فعالیت آن‌ها می‌گردد.  

رحمتی با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی و کمک به روند توسعه فعالیت‌ها آن‌ها باید در اولویت برنامه‌ها باشد، افزود: متاسفانه تا نوسانات در شبکه توزیع سراسری برق و گاز با شروع فصول تابستان و زمستان ایجاد می‌شود، شهرک‌های صنعتی را به سرعت از مدار خارج می‌کنند.

photo8671994865

آقای بخش خصوصی ایران با انتقاد از عملکرد نبود برنامه در تامین انرژی برق شهرک‌های صنعتی، اضافه کرد: حتی این احتمال وجود دارد که شهرک‌های صنعتی با قطعی انرژی موردنیاز به ورشکستگی برسند، چرا که باید واحدهای مستقر در این شهرک‌ها به تعهدات خود عمل کنند. ایجاد نیروگاه مستقل در کنار این شهرک‌ها به عنوان یک راهکار عملی خواهد بود به شرطی که این شهرک‌ها پراکنده نباشد و احداث نیروگاه به صورت یک مرکزیت می‌تواند در این چرخه حمایت‌های تامین انرژی را تسریع ببخشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان