رئیس جمهور به فرهنگیان معترض به رتبه بندی یک خبر مهم داد

رئیس جمهور گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با عجله انجام شدو اعتراضاتی هم در پی داشت که به آن رسیدگی خواهد شد تا به اصل کار یعنی تعلیم و تربیت هیچگونه خدشه ای وارد نشود.

رئیس جمهور به فرهنگیان معترض به رتبه بندی یک خبر مهم داد
صفحه اقتصاد -

رئیس جمهور گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با عجله انجام و اعتراضاتی هم در پی داشت که به آن رسیدگی خواهد شد تا به اصل کار یعنی تعلیم و تربیت خدشه وارد نشود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امشب در دیدار با نخبگان در بیرجند با قدردانی از موکب‌داران و مردمی که سخاوتمندانه از وقت و مال خود مایه گذاشتند و تلاش کردند تا‌ رویداد اربعین به خوبی برگزار شود، اظهار داشت: از ‌سایر سازمان‌ها که تلاش کردند این رویداد را برای مردم آسان کنند و از دولتمردان عراق که ورود زائران را تسهیل کردند و مردم این کشور که سخاوتمندانه برای زائران سنگ تمام گذاشتند، قدردانی می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه از رهنمودهای رهبری که این رویداد اربعین امسال را هم حمایت و تشویق کردند تا به خوبی شکل گرفت قدردانیم گفت: خداوند را شاکریم تا اربعین باشکوهی ‌رقم خورد تا چشم دشمنان را کور کند و سبب ‌امیدواری امت حزب‌الله شود.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان در جنگ ترکیبی ‌می‌خواهند ادراک‌ها را ‌به دست بگیرند، تصریح کرد: وظیفه همه ماست که در حوزه‌های مختلف جهاد تبیین‌ داشته باشیم.

حضور ۴ میلیون زائر ایرانی در اجتماع اربعین

رئیس جمهور گفت: چهار میلیون نفر زائر ایرانی در همایش پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که از مردم، موکب‌داران، دولتمردان در حوزه‌های مختلف برای تسهیل سفر، دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران قدردانی و تشکر می‌کنم. اجتماع اربعین اتحاد و مقاومت بین‌المللی اسلامی و رویداد بسیار بزرگ و خاطره‌انگیز و تمدن‌سازی برای جهان اسلام بود.

وی، بیان کرد: از رهبری فرزانه انقلاب اسلامی که با رهبری‌های خود این اجتماع را هدایت، حمایت، تشویق و ترغیب کردند تشکر می‌کنم و در رأس، سر در استان ربوبی می‌سایم که اربعین دیگری برگزار و خار چشم دشمنان و باعث امیدواری حزب‌الله شد.

جهاد تبیین سرلوحه کار فرهیختگان و صاحبان قلم قرار بگیرد

رئیس جمهور گفت: در شرایطی که در‌جنگ ترکیبی و ادراکی قرار داریم وظیفه همه فرهیختگان و صاحبان قلم و تاثیرگذار آن است که در حوزه‌های مختلف امر جهاد تبیین را بر عهده داشته باشند.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی افزود: انتظار از همه کسانی که امکان روشنگری دارند این است که اطلاعات خود را بروز و به هنگام کرده و متناسب با نیاز جامعه قدم‌ بردارند.

وی، بیان کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال تضعیف ایمان و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم، کسبه، کشاورز، کارگر، کارآفرین، استاد، دانشجو، طلبه و سایر است وظیفه دولت‌مردان ایجاد امید و امیدآفرینی در جامعه است.

رئیس جمهور، تصریح کرد: ۲۰۰ مجموعه علم‌و‌فناوری در استان‌ خراسان‌جنوبی وجود دارند که شرکت‌های دانش بنیان باید از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد. امروزه وزارت‌خانه‌ها همه با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط پیدا کرده‌اند و امروز ۴۰۰ هزار نفر با این شرکت‌ها در ارتباط هستند.

مهار تورم از طریق رشد تولید دنبال می‌شود

رئیس جمهور، با بیان اینکه ۲ اصل مهار تورم و رشد تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: در دولت مهار تورم از طریق رشد تولید دنبال خواهیم کرد نه از طریق ایجاد رکود، چون ایجاد رکورد هنر نیست.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌های‌معدنی زیادی وجود دارد اما گلایه مردم و‌ مسئولان خام‌فروشی مواد است در حالیکه باید ارزش افزوده داشته باشد. خام فروشی نباید باشد و دولت نباید تصدی‌گری کند بنابراین باید پای بخش خصوصی را باز کرد چون کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است.

رئیس جمهور، با اشاره به درخواست‌های ایثارگران در این نشست، تصریح کرد: مناسب‌سازی قوانین ایثارگران با وضعیت فعلی سخنی است که در برنامه پنج‌ساله هفتم مورد توجه قرار گرفته است،

بخش توجه به ایثارگران تنظیم شده اما به تمام جزییات پرداخته نشده است.در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران، این مهم در دولت سیزدهم آغاز شده و تعداد افرادی که تبدیل وضعیت شدند عدد قابل توجهی بوده است.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به درخواست اعمال معافیت های مالیاتی، عنوان کرد:در خصوص مالیات اساس اصل اعتماد به اصناف است اینکه اظهار او برای ما اعتمادآفرین است، به سخن و اظهار اصناف درصورتیکه خلافی ثابت نشود باید اعتماد کرد چون اصناف مورد اعتماد ما هستند و نباید در این زمینه بی توجهی شود.

یک روز تأخیر در پرداخت معوقه کارگران مجاز نیست

رئیس جمهور گفت: اگر شرکت یا واحدی مربوط به دستگاه‌های اداری کشور به هر دلیلی کمبود اعتبارات دارد نباید این کمبود را سر کارگر خراب کند باید حقوق‌کارگر سرموقع پرداخت کند و یک روز نباید به تعویق بیفتد.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: نمی‌توان گفت اعتبارات کم است و حقوق‌کارگر به این دلیل به تاخیر بیفتد، حتی بخش خصوصی هم‌ نباید این‌کار‌ را بکند و باید مزد کارگر را پرداخت کرد.

وی، در ادامه تأکید کرد: ارتباط با مردم به ویژه 

دانشجویان و دانشگاهیان به ما امکان می‌دهد از ذهن‌ها و اندیشه‌های بیشتر و بهتری استفاده کنیم نباید از خرده گرفتن‌ها و نقدها وحشت داشت چراکه ارتباط با دانشجو، طلبه، حوزه، بازار و سایر به اصلاح امور کمک می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، یادآور شد: این طرح ۱۱ سال عقب افتاد اما سال اول دولت این مهم را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان با عجله انجام و اعتراضاتی هم در پی داشت که به آن رسیدگی خواهد شد تا به اصل کار یعنی تعلیم و تربیت خدشه وارد نشود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر جایی اقتصاد خاصی دارد که باید به آن توجه کرد، اظهار کرد: اقتصاد مهمی که در خراسان جنوبی باید به آن توجه کرد اقتصاد سنگ و معدن است و نباید خام فروشی صورت گیرد باید از این ظرفیت برای ایجاد شغل و ایجاد درآمد استفاده کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه استاندار خراسان جنوبی جلساتی را در خصوص فعالیت تجاری با افغانستان برگزار کنند تا بتوان از این فرصت بهترین بهره را گرفت؛ به پرواز‌های فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: می‌توان با راه اندازی ایرلاین بومی در استان، به طور کامل و اساسی مشکل را در خراسان جنوبی حل کرد و نیازمند هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی است.

رئیس جمهور در خصوص توجه به خانواده و بنیان آن در جامعه اظهار کرد: در جوامعی مثل خراسان جنوبی که استانی فرهنگی است، آسیب‌های اجتماعی آمار پایینی دارد و رمز پایین بودن این آسیب‌ها دینداری و فرهنگی بودن منطقه است.

رئیسی بیان کرد: پارسال پیشنهادی در خصوص راه اندازی صندوق توسعه و پیشرفت در قانون بودجه مطرح شد تا از خود استان درآمد به این صندوق بیاید، در این پیشنهاد چنین مطرح شد که اضافه برداشت از مالیات، حق مالکانه معادن و

درآمد‌های مولدسازی به این صندوق بیاید و مبلغی نیز از مرکز به استان داده شود تا بتوان بسیاری از طرح‌های نیمه تمام استان‌ها را به نتیجه رساندکه پارسال این موضوع تصویب نشد، اما برای بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه مطرح شده و در صورت تصویب، دست استان‌ها برای اتمام طرح‌ها باز خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار دولت حمایت و هدایت و نظارت است و تصدی‌گری ندارد، گفت: هر جا مردم بوده اند، پیشرفت حاصل شده است و اگر مردم فراموش شوند، عقب ماندگی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز افتخار می کنیم ۹۵ درصد داروی پزشکی را در داخل تولید می کنیم و تجهیزات اتاق عمل در داخل تولید می شود، گفت: علی رغم خواست دشمن، از بسیاری از تهدیدها و تحریم ها، فرصت ایجاد شده و کشور روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه تقویت ایمان ها و امید ها در مقابل دشمن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حق خسته شدن ندارید و باید با امید گام هایی بزرگ برداشت چراکه قله ها به دست کشور فتح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو برابر گذشته جذب سرمایه‌گذاری خارجی داریم، گفت: امروز جنگ اراده ها بوده و دشمن نمی خواهد به فرزانگی در تمام حوزه ها برسیم.

وی بیان کرد: دشمن خیال می‌کند با ایجاد بلوا و آشوی، ایران و انقلاب ناامید می شود اما با توکل به خدا و اعتماد به نفس گام هایی بلند برمی داریم و اینده دولت بسیار روشن است.

رییسی با بیان اینکه در سطح خراسان جنوبی اقدامات خوبی نسبت به جاده های مواصلاتی انجام شده است، گفت: تمام مسئولان در تمام حوزه ها باید با اقداماتی جهادی و دنیایی از امید و ایمان نسبت به جبران برخی عقب ماندگی ها گام بردارند.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی خواهد رشد تولید و اقتصاد داشته باشیم، گفت: دز رشد تولید گام های خوبی برداشته شده و تجارت ما در منطقه رکورد زده است.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه مشتاق تجارت با ایران بوده و تولیدات ما را به دیگر کشورها ترجیح می دهد، گفت: در گردشگری سلامت پیشرفت های خوبی داشته ایم و مورد توجه کشورهای مختلف وی با بیان اینکه کشورهای همسایه مشتاق تجارت با ایران بوده و تولیدات ما را به دیگر کشورها ترجیح می دهد، گفت: در گردشگری سلامت پیشرفت های خوبی داشته ایم و مورد توجه کشورهای مختلف هستیم.

 

.

 

 

 

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    از سال ۹۹که رتبه بندی نصویب شده نا الان که نیمه اول ۱۴۰۲داره تمام میشه امروز فردا کردین الان میگید عجله کردیم؟؟؟احکام بازنشستگان تا الان صادر نشده معوقات ۱۴۰۰پرداخت نشده واقعا چقدر رو دارید که به معلمها دارید دروغ میگید

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان