پاسداشت نام دریای تمدن ایرانی در ویژه برنامه‌‌های فرهنگی هفته ملی خلیج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از پاسداشت نام دریای تمدن ایرانی به عنوان مهمترین وجه ویژه برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس در قشم نام برد که افتتاحیه و اختتامیه آن با اجرای دو برنامه قشم بوم در بندر تاریخی لافت و شهر سوزا برگزار خواهد شد.

پاسداشت نام دریای تمدن ایرانی در ویژه برنامه‌‌های فرهنگی هفته ملی خلیج فارس
صفحه اقتصاد -

محمد غفاری با بیان این مطلب در جمع اصحاب رسانه در سالن مرکز بین‌المللی رشد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف، تجلیل از آموزگاران نمونه، برگزاری شب شعر و موسیقی خلیج فارس و نشست علمی چگونگی احیای مکتب فرهنگی هنری خلیج فارس بخشی از ویژه برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس است که در نقاط مختلف جزیره جهانی قشم برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: شروع به کار دانشگاه هنر شعبه قشم و مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم دو رویداد مهم این هفته است که در کنار آن شاهد نشست عکاسان خلیج فارس، رونمایی از انیمیشن‌های دانش‌آموزان درباره اسطوره‌های خلیج فارس، پخش مستند زندگی‌نامه سدیدالسلطنه با حضور کارگردان و عوامل آن به همراه نقد و بررسی خواهیم بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، امسال دانش آموزان هنرستان‌های قشم مهارت‌های خود را در ۵۰ غرفه فنی و هنری از 8 تا 12 اردیبهشت به نمایش می‌گذارند.

وی با تجلیل از جایگاه والای معلمان و نقش ارزنده آنان در تربیت فرزندان ایران زمین، تصریح کرد: بمناسبت 12 اردیبهشت روز معلم، ویژه برنامه‌ای را با حضور 700 تن از آموزگاران با هدف تجلیل از 110 معلم نمونه و آموزگارانی که امسال بازنشسته خواهند شد، برگزار خواهیم کرد.

غفاری همچنین با تاکید بر اهمیت استمرار صیانت از داستان‌ها، آئین‌ها و افسانه‌های مرتبط با جزیره قشم، گفت: در هفته ملی خلیج فارس همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی "تیتوک" استارت اجرای دومین مرحله از این برنامه ارزشمند را هم آغاز خواهیم کرد.

به گفته وی، تجلیل از ۳۰ اثر برگزیده علمی به همراه آغاز به کار باشگاه نویسندگان نوجوان جزیره قشم که با حضور اردشیر رستمی چهره شناخته شده ادبیات و رسانه کشور همراه خواهد بود از دیگر برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس در جزیره جهانی قشم خواهد بود.

شب شعر و موسیقی خلیج فارس و شعرخوانی شاعران برجسته بندرعباس و قشم با حضور میلاد عرفان‌پور به همراه اجرای موسیقی توسط استاد محمد منصوری وزیری و فرج ناظری هم مطلب مهم دیگری بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این نشست از آن نام برد.

او یادآور شد: نشست علمی چگونگی احیای مکتب فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور اساتید دانشگاه تهران با اجرای برنامه ملی در قلعه تاریخی شهر قشم و در سالروز خروج نیروهای متجاوز پرتغالی از آبراه مهم خلیج فارس (دهم اردیبهشت) با اجرای موسیقی و برنامه‌های مختلف آیینی، نورپردازی و آتش‌بازی در دو نوبت صبح ساعت ۱۰ و ۱۹ عصر دهم اردیبهشت اجرا می‌شود.

غفاری یادآور شد: 30 تن از دانش‌آموزان قشمی با اجرای یک کارگاه نقاشی، ۳۰ تابلوی مرتبط با خلیج فارس را با تکنیک‌های مختلف به نمایش می‌گذارند و تجلیل از زنان اثرگذار قشم در نخستین شب از سری برنامه‌های معرفی اسطوره‌ها و افسانه‌های خلیج فارس با عنوان "شب داماهی" همراه با اجرای تئاتر و موسیقی و رونمایی از عروسک داماهی هم از دیگر برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس در این جزیره زیبا خواهد بود.

شایان ذکر است، دهم اردیبهشت در تاریخ رسمی کشورمان به عنوان سالروز حمله جوانمردانه سربازان و سرداران نامدار ایرانی به متجاوزان پرتغالی و آزاد سازی جزایر مهم خلیج فارس از اشتغال آنان، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان