رایزنان فرهنگی ظرفیت های اقتصادی ایران را به دنیا معرفی کنند

در نشست مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و پرداختن به آن در تمامی زمینه ها گفت: میزبانی از سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی توفیق بزرگی است تا بتوانیم همکاری‌های ما بین را ارتقا دهیم. امروز ما به عنوان تیم ملی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، در تلاشیم با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکارى داشته باشیم و در مسیر توسعه کشور گام برداریم.

رایزنان فرهنگی ظرفیت های اقتصادی ایران را به دنیا معرفی کنند
صفحه اقتصاد -

حجت الله عبدالملکى افزود: یکی از مسیرهای اصلی ترویج فرهنگ بی شک اقتصاد است و ما باید بر این اصل تمرکز داشته باشیم. بی شک با اتکا به اقتصاد می توان آیین دینی را نیز اشاعه داد و در مسیر تبلیغات فرهنگی گام برداشت.

به گزارش فرینا، عبدالملکی اظهار داشت: همه ما در چهارچوب انقلاب اسلامی حرکت می کنیم و نقطه اشتراک ما با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وجهه بین المللی آن است، برهمین اساس باید گام هایی هم سو برای توسعه کشور برداریم.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: هدف ما این است که در گام دوم انقلاب اسلامی به قله پیشرفت برسیم. در این زمینه باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد و گام های جدی تر برداشته شود.

عبدالملکى افزود: پیشرفت کلی در کشور 7 مقوله دارد و ما بر آن هستیم با تحلیل این سرفصل ها در 40 سال گذشته، اشتباهات را احصا کرده و مسیر صحیح را برای پیشرفت پیدا کردیم. در این عرصه خود را با 20 کشور برتر جهان مقایسه کردیم تا بتوان ارزیابی دقیقتری داشته باشیم.

وى ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی سیر پیشرفت کشور صعودی تر بوده و میانگین سرعت پیشرفت کشور نسبت به 20 کشور برتر جهان بیشتر شده است. ما از انتظارات عقب تر هستیم و باید تلاش کنیم این فاصله را به حداقل برسانیم.

دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى افزود: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این عرصه باید جنبه اجرایی پیدا کند تا بتوان در 40 سال آینده به تمدن نوین ایرانی اسلامی برسیم. با وجود این که دشمن ناامیدی ایجاد می کند اما بی شک مسیر پیشرفت به خوبی طی شده و شاهد پیشرفت واقعی در کشور هستیم.

عبدالملکى توضیح داد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وظایف مهمی دارد. از جمله این که توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری های پیشرفته و گسترش تجارت در دستور کار قرار گرفته است.

وى افزود: مناطق آزاد امروز یک ظرفیت شگرف است که می تواند کمک بسزایی به پیشرفت کشور کند. امروز با اتکا به 18 منطقه آزاد کشور می توان فعالان اقتصادی بی شماری را جذب کرد و سرمایه گذاری در کشور را ارتقا داد. تا به امروز 8 منطقه آزاد در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و بزودی 7 منطقه آزاد دیگر نیز فعال می شوند. مجلس نیز مصوب کرده تا 3 منطقه آزاد دیگر نیز بزودی تاسیس شود.

مشاور رئیس جمهور افزود: ایجاد 700 هزار فرصت شغلی و صادرات 18 میلیارد دلاری از جمله دست آوردهای مناطق آزاد است و تلاش می شود تا به 5 برابر این دست آوردها برسیم.

خوشبختانه سرعت سرمایه گذاری دو برابر شده و تراز مناطق آزاد نیز با تلاش های صورت گرفته مثبت شده است.

عبدالملکی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم، سه معضل مناطق آزاد از جمله قاچاق، سکوی واردات بودن و فرار مالیاتی برطرف شده و مناطق آزاد به صورت کلی شرکت های سوری را از این مناطق حذف کرد. حل این معضلات سبب می شود تا به شکل بهتری بتوان برنامه جهش در سرمایه گذاری را اجرا  کرد. بر همین اساس بهبود فضای کسب و کار در مناطق به شکل جدی دنبال می شود. در همین راستا 850 بسته سرمایه گذاری به ارزش 648 هزار میلیارد تومان تدوین شده و از سوی دیگر زیرساخت ها نیز آماده شده تا هیچ مانعی در این عرصه نباشد.

وى گفت: این بستر فراهم شده تا رایزنان فرهنگی به علاقه مندان به ایران، ظرفیت ها را معرفی کنند و متقاضیان سرمایه گذاری را بتوانند به شکل صحیح راهنمایی کنند.

مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاری هستند

دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى ادامه داد: مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری هستند زیرا هزینه تولید پایین تر از تمامی کشورهای منطقه است. از سوی دیگر زیرساخت های مطلوب نیز مهیا شده تا سرمایه گذاران بتوانند به سرعت به منفعت برسند. مناطق آزاد ایران دسترسی عالی به بازار، سهولت کسب و کار و معافیت مالیاتی 20 ساله دارند و باید گفت که هیچ منطقه آزادی در جهان وجود ندارد که این 5 ویژگی را به صورت همزمان داشته باشد.

ما به دنبال این هستیم برای بازاریابی سرمایه گذاری نیز مشوق هایی تعیین کنیم تا بتوان با سرعت بیشتری، سرمایه های خارجی را جذب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان