هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ چقدر شد؟ + جدول

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

هزینه حج تمتع ۱۴۰۳ چقدر شد؟ + جدول
صفحه اقتصاد -

چندی پیش سازمان حج و زیارت از فراهم شدن زمینه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و اعلام کرد ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده از نیمه دی ماه آغاز می‌شود. 

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد رهگیری و  تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند؛ اولویت‌های تعیین شده نیز در جدول زیر قابل مشاهده است:

875960

تا کنون سهمیه حج ایران برای سال آینده ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج هنوز انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

در سال گذشته هزینه اولیه حج ۱۴۰۲ در مرحله پیش‌ ثبت نام ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده بود که در نهایت هزینه تعیین شده برای زائران بین ۱۰۹  تا ۱۳۰ میلیون تومان تعیین شد؛ یک کاروان برای زوجین نیز تدارک دیده شد که هزینه ۱۴۵ میلیون تومان بود.

پیشنهاد سردبیر

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد