پیش بینی قیمت طلا طی ماه اخیر | طلا افزایش می یابد؟

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی قیمت طلا طی یک ماه آینده پرداخته شده است.

پیش بینی قیمت طلا طی ماه اخیر | طلا افزایش می یابد؟
صفحه اقتصاد -

آسیه کرمی: پیش‌بینی قیمت طلا برای فوریه 2024 نزولی است و دلیل اصلی آن این است که... اتفاقی که چند هفته پیش افتاد، اما با واکنش‌های تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی شروع می‌کنیم.

تازه ترین پیش بینی قیمت طلا در ماه جاری

تغییری در نرخ ها ایجاد نشد و پرونده کاهش نرخ در ماه مارس منتفی شد. بازارها آن را نزولی ارزیابی کردند و بر این اساس واکنش نشان دادند. با این حال، در واقعیت، با توجه به ضعیف بودن ذخایر معدنی در روزهای اخیر، بدیهی است که به هر حال بخش فلزات گرانبها به زودی کاهش خواهد یافت. اخبار فقط ماشه را فراهم کرد. همین امر در مورد ناتوانی طلا در باطل کردن شکست قبلی خود نیز صدق می کند.

IMG_۲۰۲۴۰۲۰۲_۰۸۲۴۰۲

خط چین در حال افزایش بر اساس قله های کوتاه مدت قبلی است و طلا در اواسط ژانویه به زیر آن رسید. اخیراً به آن بازگشته است، اما نه واقعاً بالاتر از آن. طلا تلاش کوچکی برای صعود به بالای آن انجام داد، اما دومی به سرعت باطل شد. عدم اعتبار به این معنی است که پیامدهای نزولی خرابی دست نخورده باقی می مانند. بنابراین، حتی قبل از اظهارات فدرال رزرو، احتمال اینکه طلا دیر یا زود کاهش پیدا کند بسیار زیاد است. معلوم شد که زودتر به سمت پایین حرکت کرد. اکنون، این حرکت هنوز به سختی در نمودار کوتاه مدت طلا قابل مشاهده است، اما این لغزش در مورد GDXJ به وضوح قابل مشاهده است - یک پروکسی برای سهام خرده معدن.

IMG_۲۰۲۴۰۲۰۲_۰۸۲۶۳۸

GLD ETF (پراکسی طلا)، SLV ETF (پراکسی نقره)، و GDXJ ETF (پراکسی برای ماینرهای جوان) همگی روز گذشته تغییرهای روزانه داشتند، اما دومی بسیار بیشتر از طلا کاهش یافت، به این معنی که عملکرد ضعیف آنها ادامه دارد.

علاوه بر این، GDXJ کاهش یافت و در زیر خط حمایت رو به رشد خود بسته شد که به چشم‌انداز نزولی می‌افزاید. و به یاد داشته باشید - همه اینها درست زیر سطح گردن الگوی سر و شانه ای که GDXJ اخیراً ایجاد کرده است، اتفاق می افتد.

IMG_۲۰۲۴۰۲۰۲_۰۸۳۰۰۸

افت دیروز نزدیک به پایان روز آنقدر شدید بود که به سختی در نمودار ساعتی بالا قابل مشاهده است - من قیمت بسته شدن را با فلش آبی مشخص کردم. همانطور که می بینید، به وضوح زیر خط چین نارنجی است که ما از آن برای علامت گذاری سطح گردن الگو استفاده کرده ایم. بر اساس این الگو، احتمالاً GDXJ بسیار کمتر کاهش می یابد. و از آنجایی که ماینرها تمایل به سرب طلا دارند، احتمالاً طلای دوم نیز کاهش خواهد یافت. اما این در حالی است که نزولی ترین چیز چیزی است که چند هفته پیش اتفاق افتاده است. 

IMG_۲۰۲۴۰۲۰۲_۰۸۳۲۵۴

تغییر هفتگی واقعاً قدرتمندی که در اواخر سال 2023 شاهد بودیم، چیزی بود که یک مورد قوی برای کاهش طلا در ماه‌های بعد ایجاد کرد. قیمت طلا از آن زمان به بعد حرکت کرده است، بنابراین این کاهش بزرگ همچنان در پیش است. واژگونی‌های هفتگی با بزرگی مشابه در گذشته با تجمع‌های بزرگ دنبال می‌شد – اینگونه بود که قله‌های ۲۰۲۲ و اواسط ۲۰۲۳ شکل گرفتند. قیمت بالای 2022 بلافاصله با کاهش همراه نشد، بلکه قیمت برای چندین هفته به جلو و عقب رفت و تنها پس از آن کاهش یافت. و ماه ها به کاهش ادامه داد. در هشدار معاملات درون روزی طلا دیروز خود، زمانی که GDXJ با قیمت 34.83 دلار معامله می شد، کسانی که در آن زمان در موقعیت کوتاه GDXJ قرار گرفتند، روز را در سبز به پایان رساندند. و کسانی که استراتژی ای را که اخیراً برای کوتاه کردن ماینرهای جوان ارائه شد به کار گرفتند، روز را «حتی سبزتر» به پایان رساندند. همانطور که قبلاً گفته شد، پیش‌بینی قیمت طلا برای فوریه 2024 و ماه‌های بعد نزولی است - و این به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد و من برخی از آنها را در بالا ارائه کردم. وضعیت صعودی در شاخص دلار و بازار سهام که به نظر می رسد دیروز به اوج رسیده است (توجه داشته باشید: کاهش سهام مفید خواهد بود، اما برای فلزات گرانبها یا معدنچیان نیازی به کاهش نیست) هر دو از حالت نزولی برای PM و ماینرها حمایت می کنند. اما بازگشت قدرتمند هفتگی طلا یکی از دلایل فنی اصلی آن است. نحوه عملکرد دیروز سهام طلا، نقره و - مهمتر از همه - این احتمال را می دهد که حرکت بزرگ بعدی پایین تر در حال انجام است. و به نظر می رسد که سود پوزیشن های فروش به زودی افزایش خواهد یافت. از دیدگاه ما، وضعیت موجود در سهام ماینینگ خرده‌فروشی در حال حاضر یک ریسک استثنایی برای پاداش دادن به فرصت ایجاد می‌کند. 

ترجمه شده از نوشته Przemysław K. Radomski, CFA

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان