افق روشن پرتو تابان معادن و فلزات

مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات با هدف تشریح عملکرد شرکت پرتو تابان در مقایسه با شاخص‌های بورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشابه برگزار شد.

افق روشن پرتو تابان معادن و فلزات
صفحه اقتصاد -

در حاشیه این مجمع، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات به تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۲ سرمایه ثبتی از ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال با ۳۰% افزایش  به ۳۰,۰۰۰ میلیارد ریال ارتقا یافت . این در حالی است که ارزش روز سبد سرمایه گذاری این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۰,۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی«ومعادن»، دکتر متولی در ادامه افزود: سود خالص شرکت پرتو تابان در سال ۱۴۰۲ به ۵,۰۴۱,۵۵۵ میلیون ریال (۵۰۴ میلیارد تومان) رسید که نشان‌دهنده رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل است. این دستاورد در سالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار رشدی اندک و حدود ۱۲ درصدی را تجربه کرده، بیانگر عملکرد مناسب سرمایه گذاری‌های شرکت است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، سود خالص شرکت پرتو تابان در چهارسال گذشته روند صعودی چشمگیری داشته و علی رغم رشد اندک شاخص‌های بورس، همواره از عملکردی فراتر از میانگین بازار برخوردار بوده است.

نمودار

هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تاسیس شرکت پرتو تابان معادن و فلزات در سال ۱۳۹۹، گام مهمی در جهت حضور فعال تر در بازار سرمایه برداشت. این شرکت به عنوان بازوی هلدینگ «ومعادن» وظایف متعددی از جمله سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش‌هایی با پتانسیل رشد بالا و مدیریت سهام شرکت‌های زیر مجموعه را برعهده دارد. ماموریت اصلی پرتو تابان، سودآوری و افزایش ثروت سهامداران از طریق فعالیت در بازار سرمایه است که توانسته با اتکا به سابقه عملکرد موفق و تحلیل‌های دقیق، در تحقق اهداف هلدینگ و افزایش ثروت سهامداران موثر باشد.

همچنین شرکت پرتو تابان با بررسی‌های کارشناسانه و رصد مداوم بازارهای جهانی، متغیر‌‌های کلان اقتصادی و مالی، ویژگی‌های جمعیت شناختی و پویایی صنایع مختلف را رصد و تحلیل میکند.

مدیرعامل پرتو تابان معادن و فلزات، در ادامه نشست به تمرکز این شرکت بر صنعت استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: با تنوع بخشی سبد سرمایه‌گذاری در سایر صنایع و سیاست‌های صحیح سرمایه‌گذاری به رشد بیش از ۵۰ درصدی در سود خالص دست یافتیم که ارزش روز دارایی‌ نیز ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ارزش روز دارایی های شرکت در مقایسه با عملکرد نامناسب شاخص صنعت کانه های فلزی (۵/۱۰%-) و شاخص صنعت سرمایه گذاری (%۷)، حاکی از آن است که این شرکت نه تنها در برابر نوسانات بازار از خود مقاومت نشان داده، بلکه در مسیری صعودی و رو به رشد قرار گرفته است.

سهامداران شرکت سرمایه گذاری پرتو تابان معادن و فلزات در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۷/۰۲/۱۴۰۳ این شرکت با اتفاق آراء، ضمن تصویب و تأیید عملکرد هیأت مدیره شرکت، صورتهای مالی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ را به تصویب رساندند. در این مجمع تقسیم سود ۸۵% معادل ۱۴۲ ریال به ازای هر سهم به سهامداران مورد توافق قرار گرفت؛ که این امر نشان دهنده افزایش ۴۲ درصدی سود تقسیمی در مقایسه با سال مالی گذشته است و سودی معادل ۴,۲۷۰ میلیارد ریال برای سهامداران «ومعادن»به ارمغان آورد.

در نمودار زیر سهم صنایع مختلف بر اساس ارزش روز در ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ مشاهده می‌شود:

نمودار

لازم به ذکر است عملکرد مطلوب  شرکت سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات با ایجاد نقدشوندگی بالا در شرکت‌های بورسی هم خانواده و بازارگردانی مطلوب در سهام شرکت مادر توانسته رضایت سهامداران شرکت را فراهم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان