۱۹۰ پروانه اکتشاف در خراسان رضوی صادر شد

مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: این استان در سال ۱۴۰۲ در حوزه اکتشاف یک‌ ورود جدی داشت و بر این اساس ۱۹۰ پروانه اکتشاف در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۱۹۰ پروانه اکتشاف در خراسان رضوی صادر شد
صفحه اقتصاد -

امیررضا رجبی در حاشیه بازدید یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی از اداره صمت خراسان رضوی و حضور در قرارگاه صمت گفت: در دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه اکتشافات معدنی، استخراج و فرآوری افتاده که گزارشی از این اقدامات در محضر استاندار ارائه و برنامه‌های 1403 و همچنین صنایع معدنی که تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد هم مرور شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل صمت خراسان رضوی ضمن بیان اینکه پروانه اکتشاف اولین قدم برای شناسایی مواد معدنی به شمار می‌رود که به صدور گواهی کشف منجر می‌شود، بیان کرد: خراسان رضوی طی سال 1402 در حوزه اکتشاف یک‌ ورود جدی داشت و بر این اساس 190 پروانه اکتشاف صادر شد که نسبت به سال قبل 120 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این جلسه، اکتشاف مواد معدنی مورد تاکید استاندار قرار گرفت که بخش عمده‌ای از آن هم مواد معدنی فلزی است. باید گفت؛ این موضوعی است که مورد نیاز کشور بوده و هم ارزش افزوده برای کشور در پی خواهد داشت.

رجبی گفت: در سال 1402 تعداد 58 گواهی کشف در خراسان رضوی صادر شد که حدود 49 میلیون تن به ذخیره‌های مواد معدنی استان اضافه شد.

مدیرکل صمت خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 270 پروانه اکتشاف داریم که امیدواریم بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال به نتیجه برسد ‌و‌ گواهی کشف‌شان صادر بشود.

وی یادآور شد: فضا برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه معادن خراسان رضوی کاملا فراهم است و سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان اعلام آمادگی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان