مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

استراتژی توسعه فولادمبارکه رسیدن به خودکفایی در صنایعی مانند خودروسازی است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: استراتژی توسعه فولادمبارکه رسیدن به خودکفایی در صنایعی مانند خودروسازی است و پیش بینی وبرنامه ریزی می‌کنیم که طی یک تا دوسال آینده بتوانیم همه گریدهای مورد نیاز صنایع خودرویی و سایر صنایع را با پارامترها و استانداردهای مد نظر آنها تولید کنیم.

استراتژی توسعه فولادمبارکه رسیدن به خودکفایی در صنایعی مانند خودروسازی است
صفحه اقتصاد -

محمدیاسر طیب‌نیا در حاشیه بازدید مدیرعامل و معاونان گروه خودروسازی سایپا از خطوط تولید و تصفیه‌خانه شرکت فولادمبارکه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت فولاد یک صنعت مادر و زیربنای توسعه صنایع کشور است و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری و اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان فولاد کشور، صنعت خودروسازی است که در قالب بدنه خودرو و قطعه‌سازی، مصارف محصولات فولادی را در برنامه دارند.

وی ادامه داد: امروزه ۲ مقوله استحکام محصولات فولادی و شکل‌پذیری آن برای صنعت فولاد و توازن این دو برای خودروسازان از اهمیت زیادی برخوردار است و خودروسازان دنیا به دنبال کاهش وزن خودروها در کنار افزایش استحکام بدنه و ایمنی خودروها هستند و تولید محصولاتی با بازگشت تولید آسان‌تر و بهتر به زنجیره در دستور کار آنها است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: هم راستا با این استراتژی‌ها ما در فولادمبارکه به جهت دسترسی به خودکفایی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو برنامه‌های توسعه‌ای خود را تعریف کرده‌ایم و پیش بینی وبرنامه ریزی می‌کنیم که طی یک تا دوسال آینده بتوانیم همه گریدهای مورد نیاز صنایع خودرویی و سایر صنایع را با پارامترها و  استانداردهای مد نظر آنها تولید کنیم.

طیب نیا افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از گریدهای جدید از جمله محصولات دو فازی از جمله IF  را به سبد محصولات تولیدی اضافه کرده‌ایم و در آینده نیز محصولات چند فازی و گریدهای کامل مورد نیاز خودروسازان و دیگر صنایع را تولید خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به همین منظور خط نورد گرم ۲ برای تولید محصولات با استحکام بالا و وزن پایین‌تر را در دستور کار داریم که پیشرفت خوبی دارد، همچنین توسعه نورد سرد و احداث واحد PLTCM و واحدهای گالوانیزه که بتوانند همه نیازهای صنایع پایین دست را برطرف کنند شروع شده و در دستور کار است.

طیب نیا ابراز امیدواری کرد که هم در صنعت فولاد و هم در صنعت خودرو بتوانیم با اتفاقاتی که در حال انجام است، به خودکفایی کامل برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان