گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد

پروژه‌ها و برنامه‌های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار "رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست" در جمع خبرنگاران در روز درختکاری، اعلام کرد که ذوب آهن اصفهان تاکنون بیش از 45 پروژه زیست محیطی از جمله پروژه های هوا، آب، پساب، خاک، پسماند، و مدیریت مصارف مواد و انرژی را اجرا کرده است.

پروژه‌ها و برنامه‌های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان
صفحه اقتصاد -

مهدی کوهی در این نشست خبری، گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حال حاضر 16 پروژه در بخش هوا و 5 پروژه در بخش مدیریت مصارف آب را برنامه ریزی و یا اجرا می‌کند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اهمیت تولید سازگار با محیط زیست، اظهار داشت: طبق طرح جامع زیست محیطی، ذوب آهن اصفهان برای دستیابی به شرایط مطلوب در 38 محور برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: این شرکت در پروژه‌های زیست محیطی همکاری نزدیکی با معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری داشته و پروژه‌هایی نظیر کک‌سازی، فولادسازی، و کوره بلند را با ضمانت این معاونت در حال انجام می‌دهد.

کوهی اضافه کرد: علاوه بر این، ذوب آهن اصفهان در حال ساخت یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های پساب کشور است که با این طریق می‌تواند پساب شهرها و روستاهای اطراف را تصفیه کرده و برای استفاده در خطوط تولید شرکت قرار دهد. با ساخت این تصفیه‌خانه، آب تصفیه شده می‌تواند تا 30% از نیاز آبی ذوب آهن را تأمین کند و برداشت آب از زاینده رود را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان بزرگترین جنگل دست‌کاشت کشور را با مساحت 16 هزار و 500 هکتار احداث کرده است، بیان کرد: بیش از 14 هزار هکتار از آن به صورت دیم است. شرکت همچنین از یک فضای سبز 84 برابر استاندارد مربوطه برخوردار است که هزینه حفظ و نگهداری آن سالانه بیش از 1000 میلیارد ریال می‌باشد.

مهدی کوهی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نقش شرکت در نهضت ملی مسکن، اعلام کرد : ذوب آهن اصفهان در راستای این نهضت، عرضه 90 هزار تن سبد میلگرد را آغاز کرده است تا به همکاری در کاهش قیمت مسکن و حمایت از مسکن ملی بپردازد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پایان از افزایش سرمایه این شرکت از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال خبر داد که نقش مهمی در بهبود ساختار مالی شرکت ایفا می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان