تقویم نجومی امروز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ + تقویم نجومی همسران ۵ بهمن ۱۴۰۲

تقویم دقیق نجومی همسران امروز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ شمسی، ۱۳ رجب ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴میلادی و تقویم نجومی اسلامی و همسران امروز ، همراه با آداب امروز از مناسبت های دینی و اسلامی ، قمر در عقرب ، احکام مباشرت و زناشویی، اصلاح مو و دوخت و احکام نجوم. آداب و رسوم ازدواج، دوخت و دوز، رویدادهای نجومی و احکام اسلامی از نظرتان می گذرد.

تقویم نجومی امروز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ + تقویم نجومی همسران ۵ بهمن ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به امام حسن عسکری علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد .

مناسبت های دینی و اسلامی:

امروز قمر در «برج سرطان» است.

روز مناسبی برای امور زیر است: انجام امور خیر صدقه دادن شرکت در مجالس سرور و شادمانی بذرافشانی درختکاری کندن چاه و کانال خرید و فروش ملک و کالا استحمام

ممنوعات امور ازدواجی

زایمان مناسب نیست.

‌ مسافرت همراه با صدقه باشد.

انعقاد نطفه

امشب (شب پنجشنبه) فرزند عالمی از عالمان شود. ان‌شاءالله

امروز (هنگام زوال ظهر) فرزند آقا، سیاستمدار، عاقل و بزرگوار باشد. ان‌شاءالله 

حجامت، خون دادن و فصد باعث سلامتی می‌شود.

اصلاح سر و صورت خوب نیست.

ناخن گرفتن روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. بریدن پارچه روز خوبیست و باعث می‌شود شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.

تعبیر خواب رویایی که امشب (شب پنجشنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه۱۳ سوره مبارکه "رعد" است. ﴿﷽ یسبح الرعد بحمده...﴾ چیزی باعث ملال خاطر خواب بیننده گردد. صدقه دهد تا برطرف شود. ان شاءالله مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

وقت استخاره از طلوع فجر تا طلوع آفتاب از ساعت ۱۲ تا عشاء آخر (وقت خوابیدن)

ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین

ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه «یا رزاق» موجب رزق فراوان می‌گردد.

دعای روز پنج‌شنبه

تقویم نجومی امروز

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَجَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَکَسَانِى ضِیاءَهُ وَأَنَا فِى نِعْمَتِهِ . اللّٰهُمَّ فَکَمَا أَبْقَیْتَنِى لَهُ فَأَبْقِنِى لِأَمْثالِهِ، وَصَلِّ عَلَى النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَلَا تَفْجَعْنِی فِیهِ وَفِی غَیْرِهِ مِنَ اللَّیالِى وَالْأَیَّامِ، بِارْتِکَابِ الْمَحَارِمِ، وَاکْتِسَابِ الْمَآثِمِ، وَارْزُقْنِى خَیْرَهُ، وَخَیْرَ مَا فِیهِ، وَخَیْرَ مَا بَعْدَهُ، وَاصْرِفْ عَنِّى شَرَّهُ، وَشَرَّ مَا فِیهِ، وَشَرَّ مَا بَعْدَهُ، اللّٰهُمَّ إِنِّى بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ، وَبِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ، وَبِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفىٰ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، سپاس خدای را که شب تاریک را باقدرت خود برد و روز روشن را به رحمتش آورد و لباس پرفروغ آن را درحالی‌که قرین نعمتش بودم بر تن من کرد، خدایا! همچنان که مرا برای این روز نگاه داشتی برای امثال آن نیز پابرجا بدار و بر پیامبر اسلام محمّد و خاندان او درود فرست و مرا در این روز و شب‌ها و روزهای دیگر به فاجعه‌ی انجام گناهان مبتلا مساز، خیر این روز و خیر آنچه در آن است و خیر بعدازاین روز را روزی‌ام گردان و شرّ این روز و شرّ آنچه در آن است و شرّ پس از آن را از من بازدار. خدایا! من با گردن نهادن به دین اسلام به‌سوی تو متوسل می‌شوم و با حرمت نهادن به قرآن بر تو اعتماد می‌کنم و به دوستی محمّد، بنده برگزیده‌ات که (درود خدا بر او و خاندانش باد) نزد تو به شفاعت می‌طلبم؛

فَاعْرِفِ اللّٰهُمَّ ذِمَّتِىَ الَّتِى رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِى، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، اللّٰهُمَّ اقْضِ لِى‌فِى الْخَمِیسِ خَمْساً لَایَتَّسِعُ لَها إِلّا کَرَمُکَ، وَلَا یُطِیقُها إِلّا نِعَمُکَ، سَلَامَةً أَقْوىٰ بِهَا عَلَىٰ طَاعَتِکَ، وَعِبادَةً أَسْتَحِقُّ بِها جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ، وَسَعَةً فِى الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلَالِ، وَأَن تُؤْمِنَنِى فِى مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ، وَتَجْعَلَنِى مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ فِى حِصْنِکَ، وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْ تَوَسُّلِى بِهِ شَافِعاً، یَوْمَ الْقِیامَةِ نَافِعاً، إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.

پس خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بسته‌ام بپذیر، ای مهربان‌ترین مهربانان! خدایا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برآور که آن‌ها را جز کرم تو گنجایش و جز نعمت‌های تو طاقت ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعتت نیرو گیرم و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم و گشایشی در حال من با روزی حلال و اینکه به من با امان خویش در هنگامه‌های ترس امنیت دهی و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و چاره‌جویی‌ام را به‌وسیله‌ی او شفیع سودمندی برایم در روز قیامت قرار ده، به‌یقین تو مهربان‌ترین مهربانانی.

نماز روز پنجشنبه

و نیز آن حضرت [امام عسکری] فرمود: هرکه در روز پنجشنبه، ده رکعت نماز بجای آورد و در هر رکعتی سوره «حمد» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» را ده مرتبه بخواند، فرشتگان به او می‌گویند: هر حاجتی داری بخواه که برآورده خواهد شد.

راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.

آیا امروز پنجشنبه ۵ بهمن ماه قمر در عقرب است؟

 امروز پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ قمر در عقرب نیست.

روز شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۳ قمر داخل عقرب می‌شود و روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۱:۰۳ بعد از ظهر قمر از عقرب خارج می‌شود.

روزهای قمر در عقرب سال 1402

تعریف ساده ای از قمردرعقرب

قمر در عقرب پدیده ای آسمانی و دینی است. بسیاری از دینداران سعی می کنند در هنگام بروز چنین پدیده ای از برخی از اعمال دست بر می دارند. جهان هستی تغییر و تحولاتی دارد. همانطور که خورشید طلوع و غروب می کند، ماه نیز دچار فعل و انفعالاتی می شود. گاهی که پدیده قمر در عقرب رخ می دهد می دهد بر طبق روایات برخی از اعمال را معتقدین و مومنین انجام نمی دهند مثل مسافرت، معامله، ازدواج و…

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

عقد نکاح
اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)
سفر
از امام صادق علیه‌السّلام هم روایتی داریم که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند.
محقق هم در شرایع نوشته است: «و یکره إیقاع النکاح و القمر فی العقرب» ازدواج و عقد نکاح (یا نزدیکی) در ایام قمر در عقرب، مکروه است. (شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، ج‌۲، ص. ۲۱۱)

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    ما ی حقوق حداقلی میگیریم ،مجبوریم آنرا در بانک ها بگذاریم و وام بگیریم ،ذولتذلطف کنه رصد کنه و ما را سرمایه دار تلقی کنه و یارانه مارا قطع کنه،تا جبران اختلاس و غارت بانک از مردم شود

  • ناشناس

    دولت زورش به سرمایه داران که نمی‌رسه ولی میتونه مقدار کمی حقوق که پس انداز کردیم تا وام بگیریم را رصد کنه و ما را از یارانه محروم کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان