بازار فیزیکی ۴۵ هزار و ۱۲۲ میلیاردی شد

هفته دوم اردیبهشت‌ماه ارزش معاملات به ثبت رسیده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران 45 هزار و 122 میلیارد ریالی شد؛ این در حالی بود که ارزش معاملات انجام شده در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه نیز در این زمان از 4 هزار و 999 میلیارد ریال عبور کرد و بالغ بر 3 میلیون و 500 مگاوات ساعت برق با مجموع ارزش 3263 میلیارد ریال از تابلو عمده‌فروشی برق بورس انرژی ایران به فروش رفت.

بازار فیزیکی 45 هزار و 122 میلیاردی شد
صفحه اقتصاد -

در هفته دوم اردیبهشت‌ماه منتهی به روز چهارشنبه دوازدهم این ماه بالغ بر 49 هزار و 554 تن محصول شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی از رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران معامله شد. مجموع ارزش معاملات انجام شده در رینگ داخلی بازار فیزیکی در بازه زمانی مورد بررسی نیز از 13 هزار و 406 میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، این در حالی بود که در هفته اخیر منتهی به روز 12 اردیبهشت‌ماه بالغ بر 107 هزار و 985 تن محصول شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی از رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ ارزش مجموع این معاملات نیز 31 هزار و 716 میلیارد ریالی شد.

به این ترتیب مجموع ارزش معاملات انجام شده در بازار فیزیکی بورس انرژی ظرف دومین هفته از اردیبهشت‌ماه به 45 هزار و 122 میلیارد ریال رسید.

تامین سرمایه 4999 میلیاردی پتروشیمی بوشهر از بازار مشتقه

در دومین هفته از اردیبهشت ماه شرکت پتروشیمی بوشهر نسبت به عرضه اولیه قرارداد سلف متانول در تابلو سلف موازی استاندارد بازار مشتقه بورس انرژی ایران اقدام کرد. 37 هزار و 514 قرارداد با سررسید بیش از یک سال در این تابلو به فروش رفت و ارزش این معاملات به 4 هزار و 999 میلیارد و 895 میلیون و 931 هزار و 200 ریال رسید. همچنین ارزش دلاری این معاملات برابر 11 میلیون و 363 هزار و 632 دلار بود.

فروش 3 میلیون و  500 هزار مگاوات ساعت برق

ارزش معاملات برق از تابلو عمده‌فروشی بازار برق نیز در این روز به 3 هزار و 263 میلیارد ریال رسید. در این بازه زمانی یک هفته‌ای بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار و 231 مگاوات ساعت برق از این تابلو به فروش رفت؛ در حالی که نیروگاه‌های برق عرضه‌کنندگان این محصول بودند؛ شرکت‌های توزیع برق نسبت به عرضه برق مورد نظر اقدام کردند.  

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

با توجه به تعطیلی روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه، اولین عرضه‌ها برای سومین هفته از اردیبهشت امروز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود. در این روز بالغ بر 48 هزار تن ته‌مانده برج تطیر در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود. همچنین شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز امروز  9 هزار تن گاز مایع و شرکت پالایش نفت اصفهان نسبت به عرضه 8 هزار تن گاز مایع در رینگ بین‌المللی بازار فیزیکی بورس انرژی اقدام می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان