اختصاصی صفحه اقتصاد

مهم‌ترین راهبردهای حمایتی بانک صادرات ایران در صنعت پتروشیمی

بانک صادرات ایران در دوره مدیریتی جدید خود، به حمایت از صنایع بالادست صنعت پتروشیمی به‌منظور تأمین نیازهای داخلی و رشد صنایع فرعی تمرکز دارد. تیم مدیریتی این بانک، به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز صنعت پتروشیمی و حمایت از پروژه‌های مهم این صنعت، تعهدات متعددی به عهده گرفته است.

مهم‌ترین راهبردهای حمایتی بانک صادرات ایران در صنعت پتروشیمی
صفحه اقتصاد -

مدیریت بانک صادرات ایران معتقد است که صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت پیشران، ارزآور و راهبردی کشور است و این بانک آمادگی دارد تا حمایت گسترده با استفاده از قابلیت‌های نوین خود را در مسیر تأمین مالی ساخت داخل این صنعت به انجام برساند.

بانک صادرات ایران به همراه شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس تفاهم‌نامه بزرگی به ارزش بالغ بر صدها هزار میلیارد ریال منعقد کرده است. همچنین، با ارائه محصولات و پلتفرم‌های نوآور در حوزه بانکداری دیجیتال، بانک به شرکت‌های پتروشیمی کمک کرده و با پلتفرم محصول راهبردی "پتروصادپلاس" توانایی تأمین مالی برای پروژه‌های بزرگ صنعت پتروشیمی را فراهم آورده است.

بانک صادرات ایران با تاریخچه طولانی و نقش مهم در تجارت بین‌المللی کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به خدمت صنعت پتروشیمی گذاشته است. با ارائه قابلیت‌ها و خدمات مالی متنوع از طریق شبکه گسترده شعب داخلی و خارجی، بانک صادرات ایران به صنعت پتروشیمی پشتیبانی می‌کند و به حل مشکلات تأمین مالی و مدیریت وجوه صادراتی کمک می‌کند.

از جمله اثرات تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی؛ محدودیت مالی، افزایش هزینه، ریسک‌های حقوقی و تاثیر بر نوآوری و تحقیقی و توسعه در این صنعت می‌باشد که بیشترین مشکلات را در نقل و انتقال ارز دارد. برای حل این مشکل، بانک صادرات ایران با در اختیار قراردادن تمامی ظرفیت‌های این مجموعه برای موفقیت صنعت پتروشیمی، اعلام آمادگی کرده است.

بانک صادرات ایران با شبکه گسترده شعب داخلی و خارجی خود، ظرفیت‌های متنوعی ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به اعتبارات اسنادی، تنزیل، تأمین مالی موازی با انجام پروژه و فاینانس با دوره پنج ساله اشاره کرد. همچنین، ظرفیت شرکت تامین سرمایه سپهر و سایر شرکت‌های زیرمجموعه بانک نیز به عنوان پشتیبانی از فعالان صنعت پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

بانک صادرات ایران این امکان را فراهم کرده است که هر مشتری یک مدیر ارتباط با مدیر حساب در ساختار بانکداری شرکتی خود داشته باشد. این اقدامات بانکی بهبود مستقیم و فعال در تامین مالی و مدیریت مالی برای شرکت‌ها و فعالان صنعت حیاتی پتروشیمی ایران را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، حمایت از تولید و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و صنایع وابسته به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای بانک صادرات ایران برای کمک به یکی از  صنایع مادر تخصصی و زیرساختی در اقتصاد کشور است که طی سالیان اخیر با سرعت مورد توجه قرار گرفته و به بسیاری از دغدغه‌ها برای تامین مالی زنجیره ارزش در این صنایع پاسخ داده است.

یکی از مواردی که صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از آن رنج می‌برد خام فروشی است و اگرچه در سالیان اخیر این امر بهبود یافته اما همچنان تلاش‌های برای کاش خام فروشی و نیمه خام فروشی ادامه دارد به گونه‌ای که یکی از اولویت‌های بانک صادرات بر ایجاد ارتباط موثر با دست‌اندرکاران بخش پایین‌دستی این صنعت قرار گرفته است .

حمایت‌های بانک صادرات ایران به این منظور است که به واسطه آن شرایطی به وجود آید تا علاوه بر اجتناب از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی، زمینه جهش مورد انتظار و خودکفایی کشور در این حوزه را فراهم گردد.

به همین منظور، بانک صادرات ایران در پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت، نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش که در کیش برگزار شد،  با هدف حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، با مجموعه «پارک علم و فناوری صنعت نفت» و شرکت «تجهیزات صنعت نفت» تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

بهبود شاخص‌های عملیاتی از جمله وصول مطالبات و جذب منابع در کنار توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و تحول دیجیتال از عوامل مهمی است که برای تخصیص بهینه منابع در تولید، اشتغال و ارزآوری از سوی بانک صادرات ایران دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان