جزئیات کامل بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور + جداول و پیوست‌ها

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

جزئیات کامل بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور + جداول و پیوست‌ها
صفحه اقتصاد -

متن کامل لایحه دولت در خصوص «بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)» منتشر شد.

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (جداول و پیوست‌ها)

بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با موضوع: جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه (گزارش موضوع بند «ب» ماده ۱۸۲ قانون اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) به شرح موارد زیر است:

جداول کلان بودجه ۱۴۰۳

پیوست ۱- اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بودجه ۱۴۰۳

پیوست ۲- درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بودجه ۱۴۰۳

پیوست ۳- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در بودجه ۱۴۰۳ (به انضمام برنامه و فعالیت)

گفتنی است، هفته گذشته بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. بر این اساس مجلس شورای اسلامی پس از بررسی لایحه دولت آن را تصویب خواهد کرد. امسال اولین سالی بود که پس از اصلاح ماده (۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت دو مرحله‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد

محسن زنگنه در تشرح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون امروز بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بخش جداول موضوعاتی از قبیل جداول تفصیلی دستگاه‌ها، درآمدها منابع و پیوست شماره ۱ و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لحاظ شده است.

زنگنه ادامه داد: در این بخش – بخش جداول – موارد متعددی وجود داشت که با مصوبه بخش اول بودجه در مغایرت بود و نماینده دولت هم آنها را دولت را قبول داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع اگر دولت بخواهد، با توجه به اینکه بخش اول بودجه به قانون تبدیل شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده و ابلاغ شده است، تغییری در بخش اول بودجه داشته باشد باید لایحه‌ای را در این بخش به مجلس ارائه دهد و این لایحه باید با عنوان اصلاح بخش اول لایحه بودجه مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس دولت باید دقیقاً بر اساس مصوبات بخش اول بودجه، لایحه بخش دوم را به مجلس ارائه دهد.

زنگنه با بیان اینکه دولت در برخی از مصوبات بخش اول عملاً اعمال نظر کرده و آنها را تغییر داده است، بیان کرد: به عنوان مثال دولت در حوزه مالیات‌ها،بخشی از مالیات‌ها را به اوراق تبدیل کرده است. همچنین در این لایحه متاسفانه میزان اوراق از میزان سقف مصوب بخش اول بیشتر است همچنین اعضای کمیسیون ایراداتی را درباره افزایش بیش از حد مالیات‌ها در منابع استان‌ها مطرح کردند که مقرر شد همگی این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان