آخرین خبر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ |تصمیم مهم درباره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و تصمیم مهم درباره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان پرداخته شده است.

آخرین خبر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ |تصمیم مهم درباره متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان
صفحه اقتصاد -

مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف دولت به تأدیه بدهی قطعی حسابرسی‌شده به سازمان تامین اجتماعی را برای متناسب‌سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، تصویب کرد.

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین صادق آملی لاریجانی تشکیل شد و بند الحاقی (۱) تبصره (۱۵) را بررسی کرد و به تکلیف دولت نسبت به تادیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی برای متناسب سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، به مبلغ ۱۳۰ همت رای موافق داد.

این مبلغ به صورت نقدی یا از طریق روش‌های تهاتر، با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی، به صورت واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی سودده و همچنین تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحدهای تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه و نیز از طریق واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه) منتشر شده توسط دولت، اعطای ضمانت‌نامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، با درصد پیشرفت بالا و سایر موارد قابل‌واگذاری، تامین خواهد شد.

همچنین براساس این بند سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    همسان سازی حقوق بازنشستگان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با پول خود بازنشستگان است و نه بودجه دولت و سازمان تأمین اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان