یک خبر جدید از پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی به گفته وزیر آموزش و پرورش

یک خبر جدید از پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی به گفته وزیر آموزش و پرورش در این مطلب از نظرتان می گذرد.

یک خبر جدید از پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی به گفته وزیر آموزش و پرورش
صفحه اقتصاد -

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی است و این فرایند ادامه دارد و پرداختی‌های جدید بر اساس احکام جدید خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ نفر دو شیفت به اعتراضات رتبه بندی معلمان رسیدگی می کنند. هر ماه ۵۰-۶۰ حکم صادر می شود.

صحرایی گفت: فرآیند اجرایی کردن رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی فرآیند دائمی و پیوسته ماست. رتبه بندی معلمان جزئی از فرآیند تعلیم و تربیت شده و به طور پیوسته درگیر آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان باید احساس کنند صندوق ذخیره فرهنگیان برای آنها سودمند است الان این حس در تعداد زیادی از فرهنگیان وجود ندارد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون آموزگاری رقابتی بوده و در رقابت 20 تا 30 درصد کل داوطلبان قبول شدند و طبیعی است حدود 70 درصد که رد شدند، اعتراض دارند. خوشبختانه فرایند مصاحبه کاملاً ضبط شده و کاربرگ های مصاحبه به طور دقیق مشخص است؛ ما نخواهیم گذاشت حقی از کسی ضایع شود.

رضامراد صحرایی درباره اعتراضات به نتایج آزمون آموزگاری، اظهار کرد: اعتراض به آزمون آموزگاری در سامانه پیش بینی شده و به طور طبیعی هر کسی اعتراض دارد می تواند اعتراض خود را ثبت کند که پس از آن اعتراض وی بررسی می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه فرایند مصاحبه کاملاً ضبط شده و کاربرگ های مصاحبه به طور دقیق مشخص است. ما نخواهیم گذاشت حقی از کسی ضایع شود.

وی بیان کرد: آزمون آموزگاری رقابتی بوده و در رقابت 20 تا 30 درصد کل داوطلبان قبول شدند و طبیعی است حدود 70 درصد که رد شدند، اعتراض دارند. این آزمون علاوه بر اینکه رقابتی بوده، مبتنی بر رشته محل ها هم بوده است.

وی گفت: برای جذب نیروی آموزگاری تکمیل ظرفیت داریم چون مقداری از سهمیه باقی مانده و در تکمیل ظرفیت از افرادی که به لحاظ نمره مجاز بودند ولی قبول نشدند و در رشته محل شان رقابت بالا بوده، از آنها امکان جذب نیرو وجود دارد. علاوه بر این سال های آینده هم آزمون برگزار می شود و کسانی که قبول نشدند می توانند مجدد در آزمون آموزگاری شرکت کنند.

وی درباره کمبود معلم در برخی از مدارس، گفت: متأسفانه کمبود معلم داریم و تعداد این کمبودها دقیق نیست به جهت اینکه ما سیاست هایی را برای تأمین معلم ابلاغ کردیم. ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق سیاست هایی را اجرا می کنند و بخشی از کارمندان ما از ادارات آموزش و پرورش باید بر سر کلاس برگردند.

آقای صحرایی با بیان اینکه کمبود معلم بیشتر در مقاطع ابتدایی است، اظهار داشت: ظرفیت آزمون ابتدایی کامل نشده و همان مقدار که کامل نشده، کمبود معلم داریم.

وی درباره جذب طلاب در آموزش و پرورش نیز گفت: طلاب هیچ تفاوتی با دیگران ندارند، کسانی که آزمون استخدامی دادند، اگر قبول شدند جذب شدند. طلاب و باقی متقاضیان در یک فرایند یکسان با دیگران رقابت می کنند.

وی ادامه داد: هر یک از طلاب در هر حوزه تخصصی خود جذب شده یا می شوند.

وی درباره کمبود کتاب در برخی از مدارس نیز بیان کرد: کتاب به اندازه کافی چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، برخی از اولیاء برای دریافت کتاب ثبت نام نکردند یا جا به جایی هایی داشتند که معمولاً در هفته اول این کمبودها جبران می شود.

آقای صحرایی درباره برنامه آموزش و پرورش برای قانون گرایی و احترام دانش آموزان به قانون، اظهار داشت: کارهای زیادی انجام شده است. در حال حاضر در برنامه درسی دانش آموزان موضوع نظم، انضباط و قانون به عنوان اولویت های اصلی مورد توجه هستند، امسال نیز برنامه هایی به طور مشترک به همراهی پلیس اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    طبق گفته وزیر ۳۵۰ هزار نفر اعتراض کردن الان گفتن ماهی پنجاه هزار نفر بررسی میشه یعنی هفت ماه دیگه طول میکشه اینا گفتن تا نیمه شهریور کار رتبه بندی تموم میشه احکام صادر و معوقات پرداخت میشه پس کو؟؟؟ بر پدر دروغگو لعنت انگیزه معلمان رو نابود کردن همه نا امید دلمرده شدن بخدا به اجبار میرن سرکلاس کاری که با رتبه بندی با انگیزه معلمان کردن طالبان با مردم افغانستان نکرد

  • ناشناس

    جناب وزیر بزرگی کن این صندوق که منفعت آن نصیب دیگران است و در خدمت معلم ورفاه معلم نیست را منحل کنید این صندوق می توانست کمک بزرگی به معلمان انجام دهد چندین بار وعده دادند که از محل صندوق می خواهند به فرهنگیان شاغل وام دهند اما جز دروغ چیزی نشنیدیم با این اوصاف وبا توجه به اختلاس ها وبا توجه به اینکه هیات مدیره ها هر طور دوست دارند با پول ما رفتار می کنند از شما درخواست داریم این صندوق را منحل کنید ما چنین صندوقی را نمی خواهیم این همه پول در صندوق ذخیره هست اما فرهنگیان در به در جلوی بانک ها می چرخند برلی گرفتن یک وام ۱۰۰ میلیونی به خدا این صندوق در همین شرایط فعلی توانایی دادن تسهیلات خرید مسکن و غیره را به فرهنگیان دارد اما انجام نمی دهد عده ای صندوق را غارت کرده اند و هر طور دوست دارند از صندوق برداشت می کنند حالا که صندوق در خدمت ما نیست منحل بشه خیلی بهتره

  • ناشناس

    جناب وزیر حضرتعالی میفرمایی فرهنگیان باید احساس کنند صندوق ذخیره برای آنها سودمند است
    اصلا فرهنگیان چنین احساسی ندارند این صندوق می توانست با دادن تسهیلات به فرهنگیان بسیاری از مشکلات فرهنگیان را حل کند وعده زیاد داده اما عمل نکرد جناب وزیر وقتی پول ما در خدمت خودمان نیست بهتره این صندوق منحل بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان