رتبه بندی معلمان | طرح یک سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات فرهنگیان

نماینده مردم بروجرد در مجلس از بررسی طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رتبه بندی معلمان | طرح یک سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان و پرداخت مطالبات فرهنگیان
صفحه اقتصاد -

فاطمه مقصودی ضمن تشریح طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش که در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مطرح شده است، عنوان کرد: این سئوالات که دغدغه امروز دانش آموزان و معلمان بوده از وزیر آموزش و پرورش مطرح، پاسخ وزیر استماع و نهایتا این سئوالات راهی صحن علنی مجلس خواهد شد چرا که از پاسخ‌‎های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدم.

وی ادامه داد: نخستین سئوالم در خصوص نحوه رتبه بندی معلمان، پرداخت مطالبات سال ۱۴۰۰ معلمان و مشمول نشدن بازنشستگان جدید در اجرای این قانون بود که با توضیحات وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر اساس اظهارات وزیر آموزش و پرورش پرداخت مطالبات رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نیز با در نظر گرفتن منابع جدید در دستور کار قرار گرفت. همچنین در خصوص رسیدگی به اعتراضات نیز تأکید شد که تا پیش از شروع سال تحصیلی نسبت به این اعتراضات رسیدگی لازم صورت می‌گیرد. در پاسخ به این اظهارات وزیر نیز عنوان شد که ما پیش بینی می‌کنیم در پایان شهریورماه هم مجددا معلمان نسبت به رتبه بندی خود اعتراض داشته باشند.

مقصودی تصریح کرد: سئوال بعدی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدالت آموزش و تأثیر قطعی معدل در کنکور بود که با توجه به یکسان نبودن سطح آموزش، تجهیزات و مدارس در کشور، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به هیچ عنوان عادلانه نیست و با این روند پذیرش دانشجو باید تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: متأسفانه پاسخ وزیر و مدافعان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این سئوال، این بوده که چون یک نفر در اسفراین رتبه برتر کسب کرده پس این مصوبه عادلانه بوده که این پاسخ به هیچ عنوان قانع کننده نبوده و توهین به شعور مخاطب است. به نوشته نواندیش از خانه ملت، وی تأکید کرد: ما نمایندگان مناطق محروم و مدافع موکلان خود هستیم، دانش آموزان سرمایه این کشور بوده و نباید این دانش آموزان را با ظلم و بی عدالتی سنجش کرد.

مقصودی اضافه کرد: از آموزش و پرورش خواستیم که یک تحلیل آماری دقیق از میزان پذیرفته شدگان و رتبه برتر کنکور امسال ارائه کند تا مشخص شود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تأثیراتی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سئوال آخر از وزیر نیز در خصوص انتصابات و دخالت در عزل و نصب‌های آموزش و پرورش و انتصاب افراد غیرمرتبط بود که پاسخ به این سئوالات نیر قانع کننده نبود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • مومنی

    باسلام. جناب آقای نماینده این همه سوال از وزیر تا حالا پرسیده شده چه مشکلی از فرهنگیان را حل کردید همیشه خدارادرنظر داشته باشید

  • ناشناس

    باید بجای طرح سوال از وزیر ایشان استیضاح وبا عدم رای اعتماد اخراج کنند بع بجای این کارها بهتر منظور ریس سازمان برنامه وبودجه و تمامی همکارانش تا بیشتر از این به ملت و مردم ضربه نزدند اخراج کنند و بطور کلی این سازمان پاکسازی کنند

  • مهندس

    خدا لعنت کنه دروغگویان معلم ستیز برنج دیوار نمیام ده کیلو ۵۰ هزار تومان در زمان روحانی شده ۶۰۰هزار تومان در دولت ریسی حقوق معلمان با رمز رتبه بندی مسکوت مانده بعد میگن روحانی گرانی کنید بابا این دوسال که روحانی نبود دیگه کاری شده که مردم گونی برنج های یک کیلویی بخرند آنهم در کشوری که ۵۰ برابر ثروتمندترین قاره دنیا یعنی اروپا درآمد و منابع و معادن دارد .دست آورد دولت اقای ریسی فقط بردن معلمان به گدایی برده چیزیکه سازمان برنامه بودجه دولت انقلابی برای فاصله انداختن نارضایتی کردن معلمان با آقای ریسی دوسال دنبالش بودن ندارند به هدفشان می رسند اقای ریسی باید این سازمان برنامه بودجه را از ریس تا خدمتگذار پاکسازی کنه تا بیشتر از این ملت بدبخت تر نکردند

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان