رتبه بندی معلمان / معوقات رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شد (۲۱ شهریور۱۴۰۲)

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: دولت باید پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان سال ۱۴۰۰ را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

رتبه بندی معلمان / معوقات رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شد (۲۱ شهریور۱۴۰۲)
صفحه اقتصاد -

این روزها که تب و تاب رتبه بندی معلمان بالا گرفته است، واریز معوقات رتبه بندی معلمان هم از دغدغه اصلی این قشر زحمتکش شده بود تا اینکه جبار کوچکی نژاد با تأکید بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اجرای قانون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: انتظار مجلس از دولت این است که در مقطع زمانی فعلی رسیدگی به اعتراضات معلمان در جریان اعطای رتبه به آن‌ها را با جدیت دنبال کرده و رتبه واقعی معلمان بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی قانون به معلم اعطا شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: در این زمینه چنانچه دولت در اعطای رتبه واقعی معلمان به آن‌ها دچار مشکل شد، می‌تواند به مجلس لایحه متمم ارائه کند تا کسری اعتباری در این زمینه جبران شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته مجلس در زمینه رتبه‌بندی معلمان قوانین مورد نیاز را به تصویب رسانده است و دیگر نیازی به قانون جدید نیست، افزود: لایحه متمم در صورتی می‌تواند تصویب شود که دولت در اجرا به مشکل بخورد. به نوشته نواندیش از خانه ملت، کوچکی نژاد اضافه کرد: در این مرحله و برای اجرای سالیانه قانون رتبه بندی نیاز به قانونگذاری جدید وجود ندارد و نه در قانون برنامه هفتم و نه قوانین بودجه سالیانه نیازی به قانونگذاری جدید نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به اعتراضات معلمان باید سرعت یابد و رتبه‌های جدید به معلمان بر اساس مستندات جدیدی که بارگذاری کرده‌اند، اعطا شود. قطعا مجلس در روند رسیدگی به این موارد نظارت ویژه خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

کوچکی نژاد یادآور شد: تاکنون مجلس ارقام قابل توجهی را برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در بودجه سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دیده است و این ارقام به استثنای معوقات ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به معلمان پرداخت شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: دولت مکلف است معوقات سال ۱۴۰۰ را نیز مجددا پرداخت کند و منبع مالی که این رقم را از منابع خود تأمین کند./نواندیش

واریز معوقات معلمات به کجا رسید؟

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه حق التدریس ماهانه افزود: تا پایان شهریور کل معوقات سالانه معلمان را پرداخت خواهیم کرد همچنین ۶۵ درصد معلمان معترض به رتبه‌بندی، به یک رتبه بالاتر ارتقا یافتند و رتبه‌بندی جدید از اول مهر امسال اعمال خواهد شد.

صحرایی تصریح کرد: هر اتفاق خوبی در هر ساحتی اگر قرار است بیفتد، محل شروع آن مدرسه و عامل آن مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه، عامل بسیاری از پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور می‌تواند باشد چرا که آینده در مدرسه، برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند سه عامل برنامه‌ریزی دقیق و شفاف، تلاش و مجاهدت؛ و نظارت و مراقبت در کنار هم هر نتیجه‌ای را ممکن می‌کنند و هر برنامه‌ای را به نتیجه می‌رسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    جناب نماینده چرا اینقدر عجله دارید زحمت به خودتان ندهید عزیزم الان ۱۲سال هست که حاکمین وزارت اموزش پرورش معلمان را سر کار گداشته و هر روز یا هفته یا ماه دروغی سر هم میکنن و اعلام میکنن وزیر در همین تابستان گفت در مرداد ماه معاونش گفت در تیر ماه حال هم یکی از معاونانش گفته نیمه مهر ماه چه بگویم یادم به شعر حضرت مولانا افتاد. یکی گوید که این از فعل ساقی است. یکی گوید که این از فعل شراب است به خدا من دگه از خودم بدم میاد ۳۱سال صادقانه کار کردم ولی الان کل زندگی ام متلاشی هست قسط نمیتونم بدم وووو هزار تا دغدغه دیگر که همه این مشکلات نبودن پول هست و بس ناراحتی معده دارم پول ندارم ناراحتی کمر دیسک دارم پول ندارم نمیدانم چه بگویم

  • ما

    معوقه تغییر رتبه ها چی میشه

  • رتبه بندی کارمندان ابفا

    چرا رفاهیاتی که بقیه کارمندان سالهاست در بند حقوقشان بصورت ماهیانه به آنها تعلق میگیرد اکنون که به معلمان بعد از ده ها سال ظلم وبی عدالتی وحق کشی قراره اجرایی بشه احتمال وجود دارد مگه معلمان وخانواده هایشان جز این کشور ویا کارمند وحدااقل انسان نیستند مگه معلمان این حق ندارند که با شرافت زتدگی کنند و همیشه بایست یک چهارم دیگر کارمندان دریافتی ورفاهیات داشته باشند اختلافات مثل یک انسان با عزت زندگی کنند چرا معلم باید حقوق ومزاسایشان بعد ۲۵ سال سابقه یک چهارم دانش آموز ۲۳ ساله راننده لودرش باشد این درست که حقوق یک کارگر سه برابر معلمش باشدومعلم برای خرید دوکیلو گوجه ویا دوکیلو گوشت .ویا یک دست لباس نون بخواهد از دانش آموز ۲۰ ساله اش قرض بگیرد زحمت بکشید کارمندان بهداشت هم جز رتبه بندی معلمان بحساب بیاورید اسم این رتبه بندی معلمان است وتعریف معلم هم مشخصه اینکه کارمندان اداری جز رتبه بندی باشند غیر قانونی است خوب معلمان ضایع شده و ظلم بزرگ دیگری در حق معلمان زیر خط فقر است

  • ناشناس

    جناب رئیس مجلس شما مرتب می فرمایید که دولت باید معوقات فرهنگیان را پرداخت کند دولت هم مرتب وعده می دهد وعمل نمی کند کی باید این وسط مشکل را حل کند بسه بابا معلوم نیست چی به چیه

  • ناشناس

    مجلسی ها خیلی از شما معلم بودید ویا معلم هستید چرا برای معلم قدمی بر نمی دارید چرا باید معلم درگیر مشکلات معیشتی ورفاهی باشد چرا بقیه ی کارمندان دولت از مزایای بهتری برخوردارند

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان