آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | چه خبر از وضعیت نیروهای شرکتی؟

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | چه خبر از وضعیت نیروهای شرکتی؟ پرداخته شده است.

آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ | چه خبر از وضعیت نیروهای شرکتی؟
صفحه اقتصاد -

طرح ساماندهی کارکنان دولت متوقف شد؟ آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت چیست . طرح ساماندهی کارکنان دولت مغایر با سیاست های کلی نظام تشخیص داده شد. ایراد مجدد مجمع تشخیص به طرح ساماندهی کارکنان دولت این بار نیز تکرار شد و فعلا در شورای نگهبان راکد مانده است. طرح ساماندهی کارکنان دولت از نظر دولت دارای بار مالی است و به همین دلیل به طور جدی پیگیری نمی شود؟

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر تازه از آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که از سال‌های قبل مورد توجه قرار گرفت و در مجلس یازدهم، کمیسیون اجتماعی جلسات متعددی برگزار شد. در حالی که بسیاری معتقدند علیرغم سختی اجرای طرح مذکور در شرایط فعلی در سال‌های آینده به نفع دولت خواهد بود، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هنوز به مرحله اجرا و تصویب نهایی نرسیده است. موضوعی که فعالان صنفی را برآن داشت تا خواستار ورود نمایندگان مجلس به این موضوع شود.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که بیش از ۸۰ درصد نمایندگان مجلس به آن رأی مثبت دادند، اکنون در پیچ و خم تایید نهایی شورای نگهبان گرفتار شده است. طرحی که امنیت شغلی بسیاری از کارمندان و کارگران شاغل غیر رسمی را در دولت تضمین خواهد کرد.

این طرح که در ابتدا پس از ارسال به شورای نگهبان با ایرادات و ابهاماتی مواجه شد، مجددا در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت که اواخر مردادماه جاری با اصلاح همه ایرادات مجددا طرح مذکور به شورای نگهبان ارسال شد، اما همچنان کارمندان و کارگران، چشم‌انتظار تصویب نهایی برای اجرایی شدن طرح ساماندهی استخدام خود هستند.

نیروهای شرکتی و کارکنان قراردادی تقاضا دارند که وضعیت استخدامی آن‌ها تبدیل شود و به عنوان کارکنان رسمی در دستگاه‌های اجرایی و دولت شناخته شوند. آن‌ها از بی‌عدالتی و عدم وجود رابطه استخدامی رسمی رنج می‌برند و از مسئولین کشور تقاضای تبدیل وضعیت خود را به استخدام رسمی دارند.

احسان سهرابی با بیان اینکه صدای کارگران شنیده نمی‌شود اما صدای میثم لطیفی و امثال او به خوبی شنیده می‌شود و این جای تاسف دارد، می‌گوید: «ایراد گرفتن به طرح ساماندهی بزرگ‌ترین ظلم در حق کارگران است. علت فربه شدن دولت، طرح ساماندهی نیست، مدیرانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کارکردی برای مردم ندارند! شما با این رای، از طبقه فرودست حمایت نکردید اما در عوض پیمانکاران را چاق‌تر نمودید.»

به گفته این فعال کارگری، رئیس جمهور در روز کارگر وعده‌ی برداشتن تبعیض و حذف پیمانکاران داد وعده‌ای که محقق نشد اما در عوض، طرح‌های ضد کارگری با سرعت در مجلس و دولت پیش می‌رود از اصلاح قانون بیمه بیکاری گرفته تا کاهش سنوات ارفاقی مشاغل سخت.

چرا طرح ساماندهی کارکنان دولت به تصویب نهایی نمی‌رسد؟

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم، در صفحه مجازی خود در آخرین روز از مردادماه سال جاری خبر از ارسال طرح ساماندهی کارکنان دولت به شورای نگهبان داد و نوشت: «شرایط نیروهای شرکتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و چابک سازی دولت نباید بهانه استثمار نیروی کار شود.»

فعالان پویش طرح ساماندهی می‌گویند همچنان در انتظار نظر شورای نگهبان هستیم و در این میان، آنچه اهمیت دارد، نظر این شوراست که حرف آخر را می‌زند. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در انتظار تایید شورای نگهبان است و در صورت تایید به قانون تبدیل خواهد شد.

خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید: «الان طرح نزد شورای نگهبان است و منتظر نظر نهایی شورای نگهبان هستیم؛ جامعه‌ی هدف باید بداند، رفت و برگشت‌ها طبیعی‌‌ست و به معنای ابطال مصوبه نیست؛ وقتی اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس –بالای ۸۰ درصد نمایندگان- به طرح رای داده‌اند، یعنی یک طرح مورد تایید و مطالبه‌ی مردم است و به این سادگی رد شدنی نیست.»

با تمام صحبت‌های انجام‌شده از طرف نمایندگان که خود را نماینده مردم در خانه ملت می‌دانند و اطمینان‌بخشی آنها، بسیاری از فعالان صنفی کارگری و پویش‌های حمایتی از کارمندان و کارگران نگران عدم تایید نهایی این طرح برای ابلاغ و اجرا در دولت هستند.

به همین منظور، بسیاری از آنان خواستار تصویب هرچه سریع‌تر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و مداخله نمایندگان مردم در قوه قانونگذاری برای اجرای طرح مذکور در دولت شدند.

رامین اناری نماینده بخشی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور، در این باره می‌گوید: «علت ورود دوباره‌ مجمع تشخیص مصلحت به این مساله را نمی‌دانیم؛ اما موضوع این است که نمایندگان مجلس بایستی از طرح مصوب خود دفاع کنند و اجازه ندهند خدای ناکرده ماهیت طرح عوض شود. طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.»

او تاکید می‌کند: «با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!»

فرصت‌های اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت برای شورای نگهبان و دولت

نمایندگان روز دوشنبه ۳۰ مرداد، ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) را رفع و تصویب کردند.

با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، هم ساماندهی و هم متناسب سازی نیروها انجام می‌شود و دولت باید براساس نیاز و چارت سازمانی اقدام به جذب نیرو کند.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، شورای نگهبان ۲۰ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خودش را اعلام کند و پس از ابلاغ از سوی مجلس، دولت نیز ۶ ماه فرصت برای اجرای این طرح دارد.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یک طرح است که به منظور ساماندهی و تنظیم استخدام کارکنان دولت ارائه شده است. این طرح به منظور ایجاد امنیت شغلی برای کارمندان و کارگران شاغل غیررسمی در دولت و همچنین بهبود عملکرد و کارایی دستگاه‌های اجرایی و دولت ارائه شده است.

برخی باور دارند که اگرچه اجرای طرح مذکور در شرایط فعلی سخت است، اما در سال‌های آینده به نفع دولت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • محمد

    به جای تیتر ، راه چاره را بگویید.

  • واقعا متاسفم

    واقعا متاسفم برا این دولت که زیر حرف خودش هم میزنه

    • محمد

      خدا از تون نگذره .که از جیب کارگر میزنید فکر زن و بچه مردم نیستید خدا لعنت کنه مخالف این طرح رو

  • Parishan61

    این طرح که بالاخره باید تصویب بشه فقط این وسط باید ببینی چه کسانی هستند که با مخالفت خودشون طرح رو اینهمه مدت عقب انداختن اونم چون تصویب نشدنش نفع داره واسشون. انشالله شورای نگهبان که همیشه بی‌طرف بوده و هست اینبار هم به نفع کارگران زحمتکش رأی بدهند.واقعا ظلم نیست ما بعد از 13 سال کار در یه ارگان هنوز شرکتی باشیم و هر سال شرکت‌های مفت خور درصدی از حقوق مارو بردارن اونم بدون هیچ زحمتی بخدا تواین 13 سال چهار تا شرکت عوض شده و هیچکدوم حتی یه بار به محل کار نیومدن فقط هرماه صورت وضعیت ارسال کردن ما اینجا امضاها رو گرفتیم فرستادیم و به حساب حقوق واریز کردن. خنده دار نیست.......

  • مهدی

    از بس استرس میدن من که کچل شدم یه دفعه بگن نمیشه دیگه خیال شرکتی هاراراحت کنن

    • ناشناس

      فعلن سرگرم میکنن

  • عمرانی

    سلام ، آقای لطیفی استیضاح بشوند، واقعا چرا باید یک نفر در برابر وکلای بیش از پنجاه میلیون نفر بیایستد و کسی پاسخگو نباشد پس نقش مجلس شورای اسلامی چیه ؟چرا باید طرح ملی بخاطر یک نفر مخالف اجرا نشود ؟

  • کارگر

    اگه شورای نگهبان طرح قبول نکنه کارگرا باید همه دست به دست هم بدن اعتراض کنن تا اجرا بشه این حق خانواده هامونه نه حق ما بلکه باید به خاطر زنو بچه هامون طلاش کنیم یکی ۱۰۰ تومن بگیره یکی ده تومن این کجای عدالت علی بود

  • چاوز

    خدا از سر تقصیرات میثم لطیفی نگذره که هرچه هست زیر سر ایشونه

    • ناشناس

      من واقعاناامیدشدم کاش منم مثل دوستام امتیازایثارگروشاهدداشتم ۱۰سال زحمت کشیدم واقعاهیچکس مارونمیببنه😔ناامیدشدم ازهمه چی همه چی گرون شده بایدحسرت همه چیوباخودمون به گورببریم

    • مسعود

      دوستان ایا راننده های خودروی استیجاری که با ماشین شخصی خود بصورت شرکتی در سازمان دولتی کار میکنند شامل این طرح میشن؟

    • امین

      میثم لطیفی خودش اصلا نیروی دولت نیست. خودش توی دولت ، نیروی قراردادی است. از اونطرف هم جز هیات علمی دانشگاه است که ماهیانه چندین میلیون حقوق میگیره و خبر از وضعیت معیشتی ما نداره.خدا از سر تقصیرش نگذره

  • محمد

    اینم تائید نمیشه مثل خیلی چیزهای دیگر که اگه به نفع مرفع جامه می بود تا حالا صدباره تصویب میشد دیگه چاره ای نیست باید قبول کنیم فقط این مملکت مال ادمهای مرفع جامعه هست من کارگر همیشه جلو زن بچه ام شرمنده بودم 10روز دیگه مدارس باز میشه نه لباس فرمی تونستم بگیرم نه نوشت افزار من نیرو خدماتی اموزش پرورش هستم 7سال با حقوق 3میلیون باید چکار کنم اونم که از خرداد قطع شده تا اول مهر جناب رئیسی این بود برنامهای که گفتی داری نمیذاری تبیعض قائل بشن فرق من با نیرو قرادادی چیه

  • جعفر

    کشوریکه مجلس آن قانون وضع میکنه بایدشورای نگهبان مجمع تشخیص بایدآن راتاییدنکنه فرستادن نماینده مجلس به مجلس مثل کشک هست بیان مجلس راحذف کنن بجای مجلس مصلحت نظام وشورای نگهبان تصمیم بگیرن خیال مردم هم راحت کنن حالا میثم لطیفی ازیه شرکت غیردولتی اومده دربدنه دولت این شوراومصلحت کجایند جواب بدن

    • سرپرست

      تصویب طرح ساماندهی به فربه شدن کارگر نمیشه ولی تصویب نشدنش به فربه شدن پیمان کارانی که حق کارگر میخوره(چه معلم یا هرچی شغلی که صبح زود از خونه میزنه بیرون تا شب برای یه لقمه حلال) میشه باید از اول مهر همه اعتصاب کنن ببینن که این کارگر که جامعه رو می‌سازه تا کارگری نباشه مهندسی نیست تا کارگر نباشه بالادست معنا نداره پس لطفا حق کارگر رو بجا بیاورید تا انگیزه ای برای کارکردن داشته باشن

  • کارگر

    اگر طرح تصویب نشود یعنی مجلس هیچ نقشی در قانون گداری ندارد و هر چی هست دست شورای نگهبان و بی مصلحتی نظام است پس رای دادن هیچ معنی ندارد

  • پیمان

    ۲۰۰نفر نماینده و وکیل ملت به این طرح رای دادن و تصویبش کردن بعد از کلی کار کارشناسی و صرف وقت و هزینه، حالا ۱۵نفر اومدن به این طرح ایراد گرفتن و از اساس مخالفن.
    یعنی اینقدر رای ملت بی ارزش و بی اعتبار شده که ۱۵ نفر میتونن رای ۲۰۰نفرو رد کنن؟؟؟

  • جانباز انقلاب

    خدایا چرا رهبری به مردم کمک نمیکنه شخصا مداخله نمیکنه خدایا خودت کمک کن بچه هامون این طرح تصویب بشه

  • جانباز انقلاب

    میثم لطیفی حیوان را بندازید بیرون استیضاح کنید او به سرنوشت ابرهه و وزیر صنعت ومعدن دچار خواهد شد مردم از این نام متنفرن

  • Vahid

    هر وقت این طرح تایید کامل شد ، من اسمم رو رقیه میدارم.از محالاته تایید این طرح، شاید شاید یه چیزی تایید بشه که ۴ تا ۵ درصد نیروها تبدیل وضعیت بشن ، اونم در بهترین شرایط

  • ایت اله مرادی

    خدا کسانی که باعث میشن این طرح عقب بیافته را نیست ونابود کنه که باعث پایمال شدن حق کارگران هستن

  • ایت اله مرادی

    اینا خودشون شریک هست که نمیخوان این طرح قانونی بشه بلخره خدایی وجود داره حق کارگرا را از اینا بگیره

  • ناشناس

    باسلام .این خبر تکراری رو چرا همیشه تیتر میزنید.لطفا هرزمان که این طرح تصویب قطعی شد بعد این همه راجبش توضیح بدید.
    درغیر این صورت دیدن این اخبار بی نتیجه وغیر واقعی فقط باروح و روان نیروهای شرکتی بازی میکنه...

  • ناشناس

    این دولت بی ارزه چه مملکتیه واقعآ بقول اقایون کشورای کفار تصمیماشون از مملکت مسلمان ما بهتره قابل مقایسه نیست

  • دهه شصتی سوخته

    آقای لطیفی(مومن تقلبی)شده مثل ضرب المثله که میگفت یاروکج نشسته وازراست میگه،مردحسابی خودت غیرقانونی پست روگرفتی وباپارتی بازی لوکوموتیوران بیسواداینجایی

  • T

    لطیفی خودت باکدوم آزمون اومدی شدی رئیس اداری استخدامی.مگه حکم غیر قانونی بودنت لغو نشد.تو که دم از عدالت میزنی خودت باخودت قرارداد معین کار مینویسی میشی رئیس اداری استخدامی.خخخخ
    خیلی حالیته

    • همسر کارگر

      انشالله اون لطیفی یا هر کسی در حق کارگران ظلم میکنم. اشک خانواده‌ کارگر رو در میار .خداوند جوابش بده ما که زورمون به اینا. نمیرسه .انشالله زور خدا به اینا برس جوابشون بده.🤲🤲🤲

  • یه مرد زحمتکش که زحمتشو یکی دیگه تو جیب میزنه

    شورای نگهبان رای نده ما شرکتی ها هم رای بی رای .حداقل یک میلیون نفر هستیم هر کدوممون با زنو بچمون میشیم نزدیک ۲ الی سه میلیون نفر که خود ما هم پدرو مادر و خواهر داریم که با اونا تا ۵ ۶ میلیون نفر میرسیم حالا شما رای مخالف بدین رو ۶ میلیون رای حساب نکنید .رای مخالف= رای بی رای

  • ابرام

    بنده به شدت موافق کنار گذاشتن لطیفی که بیسواد وطرفدار شرکت های پیمانکاری که بیشتر شبیه به دزد هستن

  • علی

    به بزرگی خداوند متعال دولت ما دروغگو ترین دولت جهان است برای یکی سه تا شغل برای نیروهای شرکتی ظلم آقای میثم لطیفی یک روز نوبت تو هم می رسد

  • مسلمی پور

    ضمن عرض سلام و خسته نباشی اگریکدفعه همه نیروهای استخدام کنی بار مالی داره وبه همین خاطر کمتر کمتر استخدام کن هی می گویید برای دولت بار مالی داری ولی همینطور بلاتکلیف می گذاری واستخدام نمی کنی اول سابقه بالای ۲۰سال رااستخدام رسمی کن وبالای۱۰سال راقراردادی کن و۱۰سال اول هم شرکتی کن وتعیین تکلیف می شوند وبه دولت هم یک دفعه فشار نمی ایدبهترین گزینه ممنون از لطفتان

  • علی

    #حذف_پیمانکار
    به یاری الله و امام حسین (ع) دست تمامی پیمانکارهای حرام خوار قطع خواهد شد.
    سالها بیمه کارگر مظلوم رو درست حسابی رد نکردید سالها از حقوقشون خوردید و کم ریختید سالها جایه 10تا نیرو 5 تا گذاشتید پنج تایه دیگرو هم لیستشونو رد کردید و پولشونو از دولت گرفتید و خوردید و...

  • ناشناس

    شورا نگهبان هم داره به کارگرها ظلم میکنه زودتر باید رسیدگی کنه

  • ناشناس

    خدا گفته عقل دادم مردم کارگرها رای ندهید تا به التماس بیفتند ۹۰درصد مردم پشت کارگر هستند اگر کارگر نباشه کشور نابود میشه انشاالله اگر به فکر نباشند نابود بشه چقدر خجالت بکشیم تو منزل پیش زن وبچها ولله پسرم کارگره میگه زن نمیگیرم خودم هم اشتباه کردم خاک بر سرم که این دولتها خیانتکار گولمان زدند زن گرفتیم

  • ناشناس

    فرزندان حضرات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مالکان این شرکت های واسطه اند ، باید هم هرساله این مساله که هم طرح بوده و هم لایحه و به تصویب بالای ۸۵ درصد نمایندگان عزیز مجلس رسیده چندین و چندباره از سوی حضرات نگهبان و مجمع تشخیص رد بشه ، با چشم خودم سند انتقالی رو دیدم حقوق ۱۹ میلیون واریز شد و شرکت ۱۰ میلیون از حقوقم را کسر کرد و مابقی رو به حساب حقوق واریز کرد . وام ضروری و وام های مسکن و خودرو و تسهیلات زندگی و ترازسود و مزایا هم که هیچی همه امتیازش برای شرکت هست . بترسید از خشم کارگر تا شوروی تکرار نشه !!!!

  • عزیزی

    باسلام

  • هانیه

    وااای یعنی این لطیفی پشتش به کوه بسته هست قطعا همه ی اینایی که مخالفت میکنند سود میبرن به چه قیمتی واقعا ؟به قیمت خالی بودن سفره کارگر؟خدا ریشه ی ظلمتون رو کوتاه کنه وهمینطور سفره ی کارگر رو‌خالی میکنید خدا سفره ی خودتون رو جمع کنه با بردنتون به اون دنیا 😏

  • پناهی

    سلام با این تورم کارمندان دارند رایگان کار میکنند و اینان این برخورد را میکنند ..توکل بخدا

  • ناشناس

    همیشه تو این کشور به کارگر ظلم شده و خواهد شد چیز تازه ای نیست سیاست دولت اینه کارگر رو همیشه خوار و فقیر نگهداره خدا لنعت کنه کسایی که با طرح ساماندهی مخالفت میکنند.

  • کارگر

    من که منتظر طرح موندم . اگه واقعا اجرا نشه دیگه کار نمیکنم . لعنت بر میثم لطیفی که خودش با پارتی ریس جمهور اومد سر کار . خاک تو سرشون با این وضعیتی که برامون درست کردن . ای کاش یه کم از دولت مردان ژاپن یاد میگرفتن

  • سید عمران صادقی

    خجالت نمیکشی 10سال بچه مردم زحمت کشیده حالا حق آنها را می خورین

  • برده پیمانکار

    اگر کارگران در روزهای آینده به اعتراض و اعتصاب بپردازند هزار انگ نظام جمهوری اسلامی به این کارگران بدبخت می چسبانند که اینها منافقند کار اسراییل و آمریکا هستش از اونحا خط می گیرند. تمام عامل بدبختی ملت ما یک افراد فرسوده ای هستند که در شورای نگهبان و تشخیص مصلحت (خرابکاری) نظام نشسته اند وبه نفع شرکتهایشان پا می گذارند روی حق کارگران. و رای نمایندگان ملت را مسخره نی کنند. اگر واقعآ رای نمایندگان ملت ارزشی ندارد درب محلس را ببندید و فرزندان ما را در مجلس مسخره نکنید.

  • محمد

    همش سر کاریه خود رییس اداری اسخدامی اصلا کارمند نیست کلی کارمندو زیر دستش کردن مملکت اصلا صاحاب نداره

  • محمد

    من خودم نیروی شرکتی هستم ولی اینکار باعقل جوردرنمیاد همه همینجوری باهرمدرکی یاباسابقه ای استخدام بشه باید آزمون برگزار کنند تافرداصله انتخاب بشه

  • Mojtaba

    100درصد،، میثم لطیفی از پیمانکارها منفعت زیادی میبره که سنگ اندازی میکنه

  • ناشناس

    این طرح 100صدرصد به تصویب میرسه مطمئن باشید جلوشو نمیتونن بگیرن

  • عبدالواحد

    به هیچ وجه این طرح اجرا نخواهد شد
    یادمه از سال ۱۳۹۰ این مسئله هر سال تکرار میشه
    بعد از ۱۲ سال هنوز نمیتونن راه حل پیدا کنن
    چون کارفرما با پیمانکاران کار و کاسبی راه انداختن

  • ایمان

    لعنت بر اشخاصی که به قشر کارگری دارن ظلم میکنن

  • کارگر حق طلب

    من وهمکارم توی یه یونیت ودقیقا یک کار انجام میدیم دقیقا یه مدرک تحصیلی داریم من نیروی پیمانکاری ام و اون قراردادیه اون که قراردادیه ماهی ۳۸ ملیون میگیره من ماهی۲۰ ملیون تمام مسوولیت یونیت بامنه چون اداره بزور منوسوپروایزرکرده ۱۸ساله سابقه کاردارم خدالعنت کنه لطیفی پلید رو که نمیزاره این طرح تصویب بشه خجالت بکشین حق کارگر خوردن داره

  • م. ه

    همواره در احادیث معصومین صلوات اللهرعلیهم اجمعین حمایت از قشر کارگر و کارمند تاکید شده است دستمزد کارگرو کارمند در خصوص عقد قرارداد انجام وظایف است به‌حالش،کشیدن زندگی آنها را پای دین ومذهب گذاشتن بی انصافی است

  • شهروند

    هر روز یه ترفندی میزنن به عقب بیفته اونایی که مخالفن چرا نمیان کمیسیون اجتماعی مجلس حرفا شو نو بزنن؟ چرا با شعور ۱۸۰ نماینده بازی میکنن ؟ چرا با اعصاب و روان چنین میلیون نیروی شرکتی بازی میکنن ؟ آقای رئیس جمهور لطفا خودتون جدی به این قضیه وردو کنید

  • علی

    لعنت به کسی که جلوی این طرح رو میگیره 18سال دارم کار میکنم ولی خبری از رسمی شدن نیست فضای سبز هستم و ماهی هشت تومان میگیرم لعنت به کسی که جلوی این طرح رو میگیره

  • علی

    ما که اداره آب و فاظلاب کار میکنیم جدیدا دیگه نیاز به هیچ ماده و قانونی و قراردادی و پولی نداریم.میریم جلو آفتاب فتوسنتز میکنیم.

  • ناشناس

    شک نکنیم که تمام شرکت‌ها پیمانکاری مال لطیفی در غیر اینصورت پافشاری نمیکرد،لطیفی کی میخای درک کنی کارگر جماعت توانصافت کجا رفته

  • علیرضا

    بزرگوارانی که درراس کارنشسته اندچون فرزندان درجامعه کارمندی و کارگری نیستندچرادل بسوزانند.چون آقازاده اندکلیه بابرروی دوش قشرپائین جامعه هست ولی استفاده وسودمال بزرگوار ان

  • محمد

    کار تشخیص مصلحت نظام ،ربطی به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نداره ،وظیفه اصلی آن رفع اختلاف در سه قوه هستش و نظارت بر عملکرد رهبری ولی اینها نگران جمع شدن شرکت های خودشون هستن تا کارگران چون راحت بی دغدغه زیر کولر وسایه لم دادن

    • ناشناس

      خداباعث وبانیشولعنت کنه هرکی میخوادباشه کسی که خانوادش سختی نکشیده خانوادش هرچی خواسته براشون تامین کرده چی میدونده شرمندگی جلوزن وبچه یعنی چی انشااا جلو خدا شرمنده بشن

  • امیر

    الان لطیفی خودش‌با‌خودش قراردادبسته واستخدام شده دولت چاق وفربه شده .این اراجیف مفت از دهن کدام اسگل بیرون آمده. اینها اینقدر خون کارگر خوردن که دیگه خدارا نمی بینند فقط به فکر چپاول‌بیت المال هستند .مثل لطیفی .میرسلیم .لاریجانیها‌ و.......ما نیز خدایی داریم

  • م

    سلام زمان احمدی نژاد تا حرف تبدیل وضعیت زده شد
    دو ماه طول نکشید تبدیل وضعیت شدن چون ازاو حساب می برن

  • ناشناس

    چرا برای ایثار گری و بنیاد شهدا بار مالی نداره و دارن تبدیل وضعیت میشن مگه ما چند ملییون هس ک بار مالی شده بهانه آنها بخدا دروغه مدیریت مملکت دست بیسوادها افتاده علکی دارن اداره میکنن

  • ناشناس

    آزمون بزارید و بگذارید امتحان بدیم البته اگر شهدا و ایثارگری با ما نباشن

  • ناشناس

    ۸ سال دفاع مقدس تحریم غرب و آمریکا رو ما مردم تحمل کردیم کم از شهادت و ایثارگری نیس آقایان ما دینمون رو دادیم

  • زبل‌خان

    بار مالیش اینه که کاسه کوزه ی مدیران دولتی جمع می‌شود چون مدیر عامل شرکت ها مدیران دولتی اند

  • رضا رضایی

    با سلام هر دفعه به یه بهانه ای کار تصویب طرح عقب میفته دلیلش هم اینه که همه شرکتها وابسته به خانواده یکی از آقا زاده ها هست ، دیگه به آقای رئیس جمهور هم امیدی نیست این از گرونی این هم از قولهای که داد و نتونس انجام بده فقط خدا ازشون نگذره

  • امین

    سلام ، چرا ایقد استرس به نیروهای شرکتی بدبخت وارد میکنید ، ما که میدونیم آخرش هیچی توش در نمیاد از همین الان ردش کنید که ایقد بی خودی چشم انتظار واینسن ، ودر آخر همه دوستان شرکتی این بیشتر از هرکس میدونن که کسانی که مخالف این طرح هستن فقط بخاطر منافع شخصی خود هستن نه چیز دیگر ، یا علی

    • ناشناس

      سلام‌لعنت‌به‌لطیفی

  • یک کارگر زحمت کش

    لعنت بر پدر و مادر کسانی که این طرح را اجرا نکردند

  • رسول رحیمی زاده

    نمایندگانی که شاسی بلند چینی می گیرند چطور می توانند در مقابل پیمانکاران قد علم کنند آیا این پولها حلال هست ما با چه حکم رانی مواجه هستیم کشورهای عربی بیابانها رو کردن جنگل وای بروزی که بگردیم دنبال کار در افغانستان حداقل حقوق در عراق ۷۵ میلیون تومان است بعد شورا مصلحت نظام می گوید اگر تبدیل وضعیت اجرا بشود مغایر با اصل نظاام است درود بر احمدی نژاد

  • سعید

    از محالات که تایید بشه.
    چون حق من و تورو پیمانکار میگیره
    پیمانکاردرصد زیادی به مدیران شهری از جمله امام جمعه میده
    امام جمعه هم بخش زیادی رو هم به اعضای شورای نگهبان و مجمع و خبرگان میده.
    درهر شهر به فرض (کمترین رو درنظر گرفتم) ۱۰۰۰ نفر نیروی شرکتی داشته باشه.(و از هر نفر ۳ میلیون کم بشه،میشه حدود ۳ میلیارد فقط یک شهر)
    حالا کل ایران رو در نظر بگیرید.
    این رقم سربه فلک میکشه.
    پس هیچوقت از جیب خودشون نمیگذرن

  • ابی

    دوستان ب
    توجه توجه ..من کارمند با ۱۶سال سابقه ومدارک کاردانی ونیروی قراردادی اداره وزارت م ف هستم باورتون میشه کل حقوقی که من متاهل ویه فرزند کل کلش ۹میلیون و۸۸۰تومن میشه وگاهی چهارصد تومن هم میدن ..یعنی ۱۰میلیون خدا گواه هست ..بخداوند عظیم خانواده ودوستان خودم هم باور نمی‌کنند وفقط همکاران وکارمندان که درشهرستان هستن می‌فهمند چقدر مظلومانه دربه درمون کردنه وهمکاران استانی هم یازدهونیم میگیرن ای خدا بکش این حرومی هایی که این ظلم هارو به کارمندان وکارگران ومستمری بگیران میکنن اما اداراتی که درآمد دارن بالا ۱۵تومن میگیرن اون ها هم نون وخیار فقط گیرشون میاد خوش بحالتون ما آرزوی نون وپیاز داریم ..چه بگم ولش کن بریم یه ضایعاتی جم کنیم بابا

  • سجاد باویسی

    من یه کارگرم ،با ماهی ۹ میلیون حقوق و مستاجر هم هستم،فقط واگذارتون میکنم به خدا ،هرچند بیشتر مسئولین و مدیران به خدا هم اعتقاد ندارن،دم عدالت و خدا و پیغمبر و اهل بیت میزنید،ولی در عمل مثل یزید و معاویه هستید،عدالت یعنی من باید تو خرج زندگیم بمونم وبچه های شما بهترین ماشین ها و خونه ها رو داشته باشن،چرا یه کسی از شما نمیاد دست این آدم های کثیف رو رو کنه،حداقل اینجوری آدم آروم تر میشه،.خدا عذابتون بده که زندگیمون رو از لحاظ معیشتی و خرج وبرج داغون کردین،چقدر کار کنیم دیگه وشاید با این حقوق ها چقدر بیگاری کنیم بسه دیگه .....

  • علی

    زنده باد لطیفی دمت گرم داداش یه ملت رو فیلم کردی انشالله ریاست جمهوری به خدا قسم شرکت کنی با تمام ایل و تبارم بهت رای میدم از بس قدرت داری مرد دمت گرم قبولت دارم...

  • کارگر شرکتی

    لعنت به ادم های دروغگو، طرح ساماندهی اگه میخواستن اجرا بشه مثل طرح حجاب دوسه روزه تصویب میشد، اینها دوست دارند مردم همیشه توی ففر و بدبختی و استرس باشند تا بمیرند

  • ناشناس

    کدوم فرزند مجمع تخشیص و دولتیا کارگرن کدوم بچه نماینده کارگره هیچکدوم وقتی درکی از فرزند ندارن تصویبش نمیکند بعد موقع انتخابات همین کارگران ک نظام سربلند میکنن ن دیگع ۴۰سال ظلم کردین بسه مملکتو دودسته کردین طرف پدرش اون موقع وظیفه سربازیشو گذرونده الان رسمیش کردین ماهم سربازی رفتم پدرمم رفته ولی زمان شاه ی ملت در جنگ بودن ن عده ای خاص لطیفی تو و رئیست دیگر رای نخواهید اورد اینو بدونید ما کلرگرا حقمونو از حلقومتون ک خودتون پیمانکارید میکشیم بیرون ملت بیدار شدن دیگه گول فربه های مثل شما ک شکماتون عین بالکنهای خونه هاس لعنت ب تبعیض این حکومت

  • علی

    18سال سابقه کاردارم فضای سبز ،،پیمانکار بیشرف دوشیفت از مون کار می‌کشه برای ماهی هشت تومان ،،بخدا با این وضعیت گروهی و دو بچه محصل و ی دختر دم بخت که سه ساله عقد کرده نمیتونم جهازشو بگیرم باید چکار کنم خدا لعنت کنه میتم لطیفی حیوون رو خاندانش نابود بشن

  • محب

    فضای سبز شهرداری دزد آشکار ناظر دزد ی می‌کنه دستش با پیمانکار توی یه کاسه هست هیچ نظارتی ندارن ما دوشیفت کار میکنیم با ماهی هست تومان ناظر میگه پیمانکار ،،پیمانکار میگه ناظر ما این وسط موندیم فقط با حذف پیمانکار همه چیز درست میشه شهرداری هم که هیچ نظارتی روی کار پیمانکار ندارن چون از خودشون هست

  • ناشناس

    تعداد نفرات زیادی‌بدون سابقه کار یا با سابقه کار بسیار کمتر از همکاران دیگر به دلیل داشتن سهمیه ایثارگری وغیره استخدام رسمی شدند ولی افراد با سابقه ۱۹ ۲۰ بلاتکلیف هستند

  • ناشناس

    سوال کارگران اقای رییس جمهور وعوامل ایسان استخدام رسمی یک شبه فرزندان بی تجربه وغیر انقلابی وبی سواد ایثار گر ها که با رابطه بعد از بازنشستگی خودشان بار مالی نداشت وقرار داد مسقیم افراد علمی وبا سابقه وانقلابی ولایق بار مالی دارد خیر قضیه در رابطه رشوه کلان لطیفی با پیمانکاران دارد اگر اتقاق نیفتد ………

  • ناشناس

    من ده ساله شرکتیم نه سختی کار هیچی مثل خرم کار میکنم بدون سختی کار و اضافه کار...بعضیا هستن یکساله اومدن دست به سیاه سفید نمیزنن رسمی شدن چووون پدرشون دو ماه سابقه جپهه داره یا...بسه بسه به اندازه کافی خوردن خدا لعنتشون کنه شما به اون دنیا اعتقاد ندارین ما رو احمق فرض کردین اگه اعتقاد داشتین حق زن و بچه مردم و نمیخوردین

  • ناشناس

    سلام ودرود برملت شریف ایران، خواستم ی چیزیو فقط بگم‌این لطیفی بی شرف ترین ادم رو کره خاکیه التماس دعا

  • محمد

    به مدیران کمتر حقوق بدن تا نیروهای شرکتی هم رسمی بشن

  • ناشناس

    درود بر شرف میثم لطیفی که با این طرح تبدیل وضعیت کارکنان در تمام جلسات مخالفت کرد خدا پدرشان را رحمت کند توهین به ایشان توهین به همه ایثارگران است

  • مهرداد

    دولتی که حرف های خودشم هم قبول نداره و هیچ اختیاری نداره دولت تقلبه نه انقلابی

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای مجلس و دولتی که خودش رو انقلابی می‌دونه اما کارمند رسمی روبایک به اصطلاح قانون خصوصی سازی به خاک سیاه می‌کشد والان دنبال یه قانون مسخره دیگری است

  • دست خدا

    آمار لطیفی در بیارین با پارتی مثل شمخانی مدرک دانشگاهی از فلان دانشگاه.... گرفته همشون همینجورن مگه احمدی نژاد نبود بهش میگفتن دکتر دیپلم هم نداشت خو باید ی بحث داغی باشه تا 3یا 4 سال مردم مشغول بشن

  • معترض

    باید صداهای لطیفی و امثالهم که باند مافیایی در کشور هستند و بعضا مثل همین لطیفی خودشون مشکل استخدامی دارند،خفه شود تا صدای کارگرای ضعیف که تایید ۸۰درصد مجلس است شنیده شود.

  • رضا

    سلام خطاب به مسئولان
    تورو به حق امام رضا تمومش کنید یا رومی رومی یا زنگی زنگی اگه میخاین تاییدش کنید هر چه زودتر با این خبرا با روح و روانمون دارید بازی میکنید ان شاءالله که خداکمک کنه به حق امام رضا امسال اجرایی بشه

  • سعید

    خدایا ریشه کسانیکه باعث سنگ اندازی طرح تبدیل وضعیت میشوند به آه خانواده هایمان عوض کن....

  • سعید

    خدا ریشه مسئولی که بذر نامیدی را در دل مردم همیشه در صحنه عوض کند....

  • سعید

    واقعا چه کسی باید صدای این بی عدالتی را بشنود.....

  • رضا

    شما، روزنامه نگار! الگوی نگارش مردم! هنوز بعد از عمری، از ترکیب «عدم وجود» در نوشته هاتون استفاده می کنید!!!

  • ابایی

    حامیان پیمانکاران نمی‌گذارند از عهده نمایندگان هم ساخته نیسن نا امیدیگ

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان