یک رمزگشایی جدید از رئیس سازمان امور استخدامی کشور درباره کارکنان دولت پس از ۱۶ سال

بنا بر گفته ی معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی کشور، سامانه آماری کارکنان دولت پس از ۱۶ سال راه اندازی شد.

یک رمزگشایی جدید از رئیس سازمان امور استخدامی کشور درباره کارکنان دولت پس از ۱۶ سال
صفحه اقتصاد -

میثم لطیفی، معاون رییس جمهور روز ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای اداری استان البرز گفت: بی توجهی به این مهم یک خیانت بود اما امروز مجموعه دولت سیزدهم در تلاش است تا مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: در سازمان اموراستخدامی کشور تمرکز آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است چرا که این ۲موضوع از موضوعات راهبردی ما هستند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: چرا که فرزندان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی و سلامت مردم در حوزه فعالیت این ۲ وزارتخانه است.

رییس سازمان امور استخدامی کشور اضافه کرد: اکنون در بحث وزارت آموزش و پرورش برخی از مناطق مشکل معلم نداریم بلکه مشکل فضای آموزشی داریم با کلاس بالای ۴۵ نفر که باید در حل مشکلات آموزشی مدنظر قرار گیرد.

لطیفی نخبه گزینی را اولویت دولت سیزدهم خواند و یادآور شد: آیین نامه ای دراین زمینه برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار نفر و امسال پنج هزار نفر در زمینه نخبه گزینی مدنظر قرار گرفته و مسیر دراین زمینه ساده شده است.

معاون رییس جمهور گفت: براین اساس مسیر را برای نخبه گزینی از طریق سامانه بنیاد نخبگان ساده کردیم بطوریکه این سامانه پس از تایید نخبه، در مرحله بعدی نخبه در کانون ارزیابی قرار گرفته و پس از دوره ۲۱ روزه مستقیم در دستگاه اجرایی پیمانی می شود .

وی در خصوص جذب نیروی حزب اللهی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: این نیرو یعنی فردی که متعهد و متخصص است مانند شهید چمران که علاوه بر توانایی‌های علمی نفر اول میدان جنگ نیز بود.

لطیفی گفت: بنابراین بهره وری که تکلیفی از سوی رهبر معظم انقلاب است، مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان امور استخدامی کشور با تاکید بر اینکه نظام تربیتی باید تقویت شود، افزود: برای وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی نیز مجوزهایی گرفتیم تا با بهره گیری از هیات‌های علمی این بخش را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: جذب نیرو فقط از طریق آزمون است و تکلیف قانونی و شرعی برای برگزاری آزمون دراین زمینه داریم، بنابراین قرارداد کارمعینی رویه نیست.

لطیفی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در شورای حقوق و دستمزد افزود: سامانه حقوق و دستمزد راه اندازی شده و قبول دارم که نسبت افزایش حقوق و تورم تناسب ندارد چند سال است که تورم ۴۰ درصدی و بالاتر داریم.

وی گفت: با فوق العاده شغل های خارج از قانون مخالف هستم و بومی سازی را در جذب نیروها پیگیری خواهیم کرد و مشکلاتی که وجود دارد بازنگری می‌شود.

رییس سازمان امور استخدامی کشور تاکید کرد: کارگروه تخصصی در زمینه ساختار اداری و استخدامی در استان ها تشکیل شود و مسایل خاص استانی مورد بررسی قرار گیرد.

دولت با مجموعه کارهای باقی مانده از قبل مواجه است

وی یادآور شد: با شرایطی مواجه هستیم در این دولت که مجموعه ای از کارهای باقی مانده از قبل داریم و انتظارات مردم به حق است.

لطیفی افزود: باید اولویت بندی داشته باشیم با توجه به کمبودها و منابع چرا که اولین اولویت ما هوشمند سازی دولت است.

معاون رییس جمهور گفت: دولت ۶ هزار خدمت ارایه می کند که پنج هزار و ۲۰۰ خدمت را می توان هوشمند ارایه کرد، داریم، بنابراین تکلیف ما چابک سازی و هوشمندسازی دولت است .

وی جابجایی نیروهای مازاد در استان ها با استفاده از اختیارات مدیریتی برای حل مسایل، اصلاح فرآیند های ارایه خدمت را از جمله اقداماتی خواند که باید مورد توجه قرار گیرد.

لطیفی یادآور شد: اکنون ایران اسلامی پس از آمریکا و چین بیشترین تعداد دانشگاه را دارد بطوریکه در هر استانی یک دانشگاه احداث شده است باید حجم هزینه ها را مدیریت کرد چرا که در حوزه عمرانی پروژه های نیمه تمام بسیاری داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • واقعیت

    اینها همش بهانه و دروغ است که سالها معلمان و وضعیت بدمعیشتی را بصورت استا سرکار گذاشتند وهر روز با کلمه دروغین رتبه بندی هر کار دوست دارند روز فرهنگیان می آورند جدید هم این و وزیر دست نشانده آقایان ومفهوم اخ یاد آقای حاجی وزیر خاتمی نابرابری وزیر احمدی نژاد به خیر دروغ و کلک و ظلم به معلمان بلد نبودن مخصوصا زمان آقای خاتمی که واقعا حرف ریس جمهور و اقای حاجی برای حمایت از معلمان یکی بود این روزگار معیشتی پدیدآورندگان میگذرد درصورتیکه بقیه ادارات قانون درصد اول هرسال را دور میزنند نورالله فقط سه بار واسه نوع فیش میزنند یعنی چهار برابر حقوق معلمان بجزمزا یا هیا انچتانی درست از حقه تروریستها برای دورزدن سقف قراردادکاوه رضایی با همسرش قرارداد امضاء کردن است بهتر بگم سپاهان این حقه را از ادارات و بانک ها که برای مشخص نشدن حقوق واقعی درآمدشان با زدن انواع فیش حقوقی بنام های اعضای خانواده شان این موضوع را سالهاست که پنهانی اجرا میکنند یاد گرفتند بیچاره معلمان مظلوم کشی به روش آزاداندیشی وپرورش بی عرضه بعد وقتی میخواهند هزار تومان حقوق این مظلومان جامعه را بالا ببرند شخص داود منظور و تیمش در برنامه بودجه.ومیثم لطیفی امور استخدامی واگذاری.برایرپر کردن جیب و نگه داشتن پول برای خودشان با کلمه تورم وبودجه نیست مانع شده اند آقایان قابل یه ذکر که تورم امروز البته با حقوق معلمان فاصله ۲۵۸ درصدی دارد درصورتیکه طبق قانون باید حقوق و تورم متناسب باشد دوم کنترل تورم نظرباینکه ومسولین ذیربط است ربطی به افزایش حقوق معلمان ندارد .دومابودجه برای تمام ارگانها و نهاد ها هست برای فرهنگیان نیست سوما حساب های خودتان ودور بریتان جناب لطیفی ومنظور چک کنید و مخارج روزانه خودتان محاسبه کنیید بعد قضاوت کنید حق با چکسی است امیدوارم آقایان کینه کدورتتان را نسبت به معلمان کنار بگذارید بیشتر از این دست به مظلوم کشی نیاورید چون این گروه امروز پول خرید وسایل تحصیلی فرزندانشان ندارد درصورتیکه فرزندان حمایت و نبیره کارمندان دولت تفریحات در سراسر کشور به سر میبرند لطیفی و منظور جان بترسید ازراه و ناله میلیونها معلم وخانواده هایشان که به علت خودخواهی و عدم کنترل تورم و ممانعت از بهبود وضعیت بد معیشتی معلمان کرده اید شماها مدیون تک تک این معلمان وخانواده هایشان هستید امیدوارم دولت انقلابی با توجه به هدف ونیست انقلابی در افزایش حقوق وحل مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان بوجود بیاورند البته بزودی انشاالله.

  • احسان دیوج پول

    خیر چون این شخص با مردم ونظام جمهوری اسلامی مشکل داره اصلا خودش مشکل اروح وروان داره در هیچ جا به قشر کارمند وکارگر کمک نمیکند

  • جمشید یاری

    لطیفی خودش تبدیل وضعیت شد این قانونی بود؟ آیا آزمون داد؟آیا مثل ما با حقوق زیر ۵تومان زندگی کرد؟
    خسته شدیم از نابرابری و بی عدالتی

  • مازیار

    از کار خودش چطور رمز گشایی نکرد که ایشان یکباره قرارداد معینی شد؟؟؟

  • فاطمه

    خوبه جناب آقای لطیفی معنی قانون و شرع رو میدونن و بادور زدن قانون و زیر پا گذاشتن شرع قرداد معین میشوند....قانون و شرع فقط برای ملته ؟؟

    • ناشناس

      آقای لطیفی بیش از یک ساله می خواهید کارکنان قرارداد معین را تعیین و تکلیف کنید،که هنوز هیچ تکلیفی مشخص نشده،حتی طرح پیشنهادی هم شما ندادید،حتی طرح پیشنهادی مجلس را پیگیر نشدید،لطفا همان طوری که خود حضرت عالی تبدیل وضعیت شدید با همان رمز به داد ما کارکنانی که بیش از ۱۰سال چشم انتظار این طرح تبدیل وضعیت قراردادمعین به پیمانی یا رسمی هستیم،بشوید..ما از ابن دولت محترم و مردمی که د محور عدالت شعار می‌دهد، انتظار داریم

  • ی

    خودش مرتیکه بدون ازمون قراردادشد حالاما...

  • ناشناس

    لطفا برای معلمان یک دوره دوساله در حوزه علمیه جهت اشنایی با مسایل دینی بگذارید متاسفانه چند سال اموزش و پرورش در حوزه اموزش دین و فرهنگ کوتاهی کرده

  • ناشناس

    سلام جناب میثم لطیفی که میگه قرارداد کار معین رویه نیست واسه تعیین تکلیف کردن نیروها پس چرا خودش الان به عنوان قرارداد کار معین خود هستی کمتر نظر بده

  • ناشناس

    آدم مفت خوری مثل خودش آقای لطیفی الان قرارداد کار معین است کمتر نظربدهد پدر مردم و جوانان بسوزاند

  • ناشناس

    چرا میثم لطیفی دوباره داره پدر مردم می سوزاند خودش قرار داد کار معین هست این دیگه کی بوده نظر برای جوانان میده که قرارداد کار معین رویه نیست کمتر حرف بزن

  • علی

    خدا لعنتش کنه که واقعا سنگ اندازی میکنه جاش عالی و زندگی مرفع لعت بهش

  • علی

    منظورش از نخبگان امثال خودش هست

  • ناشناس

    لطیفی کمتر نظر بده

  • امید

    لطیفی وخود رئیسی گذاشت که چوب لای چرخ بزاره تبدیل وضعیت دروغی بیش نیست وفقط برای اونهاییست که خودشون تععین میکنند بدون آزمون بی بندو تبصره عوام فریبی شاخ و دم نداره

  • جهان

    من فکر میکنم این آقایان همه حتی مجلس حتی آقایان دولتی با هم میخوان سر این ملت کلاه بزارن هر چند الان از یک کارگر معمولی بپرسید میگه با این قانونی که تصویب کنند هم به نفع کارگر هم به نفع دولت هستش حالا شما فکر کنید اگه این قانون تصویب بشه خیلی پول‌های اضافه ای که پیمانکار و مدیریت‌ها بین خودشان تقسیم می‌کنند دیگه خبری نیستش

  • ن

    حتمن خودشم نخبه هستش که با پارتی یه شبه از شرکتی بودن به قرداد معین تبديل وضعیت شد.هر کسی جای این بود اصلا جلوی دوربین نمیومد حرف بزنه .انقد پرو که خودش تبديل وضعیت شده با پارتی ولی جلوی تبديل وضعیت نیروهای شرکتی بدبخت که پارتی ندادن وایساده

  • نیروی شرکتی

    با سلام
    این اقا خودش با آزمون قرارداد معین شد آیا؟ خدا جای حق نشسته

  • ناشناس

    خاعن ترین فرد در کشور نسبت به کارگران لطیفی بی شرف است

  • علی بیرنگ‌

    چقدر بد میاد ازرلطیفی بابت اینکه باعث شد البته دولت هم نقش، داشت ما نیروهای شرکتی تعین تکلیف نشویم حقمون به قران سپردیم

  • صیدمحمدسالاری

    آقای لطیفی شما با لابی گری باعث شدی دست واسطه ها از سر کارگران بدبخت حذف نشود تو گناه هزاران کارگر را به گردن گرفتی ولی از شراکت پیمانکاران نگذشتی. البته پول زیباست ولی نه به ناحق و خوردن حق کارگر.
    همه می‌میریم نمیر فقط خداست این پول ها امثال شما استفاده نمیکنن یا عروسه میخوره یا داماد حالشو میبره .فقط معصیت برای شما میمانه

  • ناشناس

    امیدوارم خیرو خوشی نبیند میثم لطیفی آه کارگران دامنش را بگیره

  • majid

    یک رمز گشایی جدید از ریس سازمان استخدامی
    درمورد نخبه گزینی که در اولویت استخدام قراردارد
    در قاموس ایناها نخبه یعنی
    نهایت خیانت به همگان
    سال گذشته یک هزار نفر از دوستان و فک فامیل
    که از طریق سامانه بنیاد نخبه گان نهایت خیانت به همگان بودنشون تایید شده جذب شدن و امسال هم قراره پنج هزار نفر دیگه در این زمینه جذب بشن
    از کلیه افراد واجد شرایط دعوت به عمل امده تا در این سامانه ثبت نام نموده تا پس از تایید شدن وگذراندن یک دوره 21روزه مستقیم در دستگاه اجرایی پیمانی شوند
    تبصره : در مواردی که نخبه بودنشون همراه با دیاث سیاسی باشد نیازی به دوره ۲۱ روزه وحتی ازمون ندارند و مستقیم رسمی شده وبه عنوان رییس اداره منصوب میشوند

  • علی

    همون زره اعتقادی که داشتم به این نظام از بین رفت چون خودتون دزدهای عالم هستید چرا مخالف عدالتید چون پولهای شرکتا به جیبتان میرود انشاالله که هرکی مخالف عدالت هست .انشالله که پولش خرج دوا دکتر خانواده ش بره ما که حرام میدانیم

  • مهدی.م

    یک مشت ایثارگر بیسواد رو استخدام رسمی کردین که بیشترشون زیر دیپلم هستن آدم باسواد جذب کنید و رسمی کنید فدای سرتون آدم به دین شما هم شک میکنه این همه دکترا و نخبه رو که قلع و قمع کردین مهاجرت کردن بترسید از آه مظلومان.

  • ناشناس

    سلام کار بازرسی از گلوگاههای فساد در بخش آموزش وزارت بهداشت و درمان را پیگیری کنید تا متوجه شوید چطور دانشجویی که فقط دو هفته در باکو آذربایجان بوده به رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران/ یا شهید بهشتی منتقل شده است. مسئولان چقدر رشوه گرفته اند. نام دانشجو ا. م . ک .آیا کسی هست پیگیری فساد در وزارت بهداشت و درمان باشد. اینگونه نقل و انتقال از آذربایجان با اسرائیل همآهنگی میشود . موضوع چیست ؟ چه کسی می خواهد در دانشگاه تهران شورش شود.

  • محمد ناصری

    اقای رئیسی شما واون معاون بیشعورت در مورد کارکنان شرکتی روی حرف رهبر هم وایستادید که الحمدالله مردم بیشتر متوجه بشن که شما ضد رهبری دارین کارتونا پیش میبرین شما چه منفعتی از این میبرین الله اعلم

  • نیروی شرکتی

    لعنت بر پدر مادر وجد وآباد کسی که قانون رو زیر پا میذاره.مگه نه مش لطیفی.

  • کارگر تنها

    سلااااام،،،من نمیدونم دیگه اینهمه سادگی تا کی!!!یعنی همگی فکر میکردیم ک طرح ساماندهی واقعیت داره!!!!!!!!بازی سر لحاف ملانصرالدین !!!!!!!!!

  • ناشناس

    سلام آقای لطیفی چطور حق ما شرکتی ها کارگران را مخوای پای مال بکنید آه کارگران دامن گيرت میشون شما خودت بدون آزمون قرارداد کار معین شدید واون ایثارگران را بدون هیچ آزمونی رسمی کردید پس به ماکه رسید دنیا به آخررسید

  • منصور

    اقا لطیفی چرابااین حرفهای بیهوده مردم را دل سرد میکنید من ۱۰سال. شرکتی و۱۰ سال قراداد کار معین بودم وسیعی کردم خوب کار کنم حالا آمده کار معین را رویه نیست می دانید با این حقوق کم به امید پیروزی ایران اسلامی

  • کارگر

    وقتی دولت وحتی بعضی از نمایندگان صاحبان اصلی شرکتهای پیمانکار هستن ودامدزایی غیر قابل تصور از واسطه گری دارن میثم لطیفی و.....قطعا هیچ کاره هستن ومجمع تشخیص هم اصلا نمیدونه موصوع چیه وفقط حرف نماینده زالو ها رامیشنوه امیدی به عدالت نیست

  • زینب

    شما که نگران نیستید احترامتون پشت میز نسشتون و توی میکروفن جلوتون حرف زدن هست .زحمتی ندارید .حقوق حرف زدنتون و یه امضا زدنتون رو میگیرید.چه میدونید کارگر اینقدر سختی کشیده که تاریخ دستش نیست چه برسه به آزمون و فارسی و ریاضی خوندن.

    خدا رو گواه میگیریم که جز آه به جان و جوانی و خانواده هاتون چیزی نداریم.خدا همه شما رو لعنت کنه که ما رو ناامید کردید .انشالله یه دست بلندتر هم برای شما باشه .که ظلم رو بفهمید .

  • سارا

    خدا به زمین گرم بزنت...مگه از جیب خودت میدی .ما هم مردم همین دولتیم .خدای محمد تو جون خودت و خانواده ات درش بیاره

  • حسین

    این بی دینا این حرام خورای تشخیص مصلحت نظام طرفدار پیمانکار چون توی پیمانکاری میشه بخور بخور کرد اون میثم لطیفی چجور استخدام شد چون با پیمانکاران بخور بخور دارن نمیزارن طرح ساماندهی اجرا بشه مجلس هم جمع کنه بره پی کارش

  • ناشناس

    معلم بیست وهشت سال خدمت رتبه یک ومعلم
    زیرده سال خدمت رتبه سه ویا چهار شده.

  • مسعود

    خدالعنتت کنه با این سنگ اندازی هات برا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

  • ناشناس

    جانم فدای رهبر که از کارگر حمایت کرد۰ولی دولت ووزیراش ووکیلاش ودست نشونتهاش همه وهمه مخالف ساماندهی کارگرا ی بدبخت هستن۰کارگرا با چشم تیز بین پای صندوق رای بروین گول نخوریم۰ببینیم کی حرفش وعملش یکی هست۰ولعنت به لطیفی

  • لکستان

    دیگه به کارخداهم شک دارم چندهزارخانواده دارن انتظار ساماندهی نیکشن اگه خداهست فقط نفرین این مردم پاگیرت بشه دیگه بسه لعنتی بخدا شرکت ما هنوز بیمه چهارماه مارا نریخته حقوق مان نداد لعنت بر کسی که ظالم پرورش میده

  • امین

    نیروی شرکتی=استخدام بدون آزمون و پایمال نمودن حق و حقوق جوانان مملکت بر اساس بی عدالتی به علاوه لابیگری نمایندگان و نفوذ در سیستم اداری....
    نه به تبدیل وضعیت

  • احمدی

    معلم نیست سربازمعلم میگیرندحالااین دروغهای برای کدام مردم است مردم ایران که میداندکه شمادولتیهافقط دروغ میگویید

  • امیر علی

    خودت معنی قانون میدونن ولی به راحتی قانون دور میزنی از خدا میخوام حق گارگرا از چشت در بیاد

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان