وام جدید برای بازنشستگان کی واریز می شود؟ | بازنشستگان بخوانند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی تا هفته جاری واریز نی شود.

وام جدید برای بازنشستگان کی واریز می شود؟ | بازنشستگان بخوانند
صفحه اقتصاد -

میرهاشم‌موسوی در گنبدکاووس، از واریز وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی بزودی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قرعه کشی انجام شده تا پایان هفته جاری برای چهل هزار نفر وام واریز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور از اجرای ۱۳۳ طرح درمانی در سراسر کشور در حوزه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح‌ها یا افتتاح شده و یا در مرحله کلنگ زنی و یا در حال اجرا هستند.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  گفت: ماه گذشته ۴۴ هزار میلیارد تومان  حقوق  به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت کرده‌ایم و تلاش ما این است که با هر راهبردی، مانع از استقراض شویم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ناترازی منابع و مصارف و انباشت بدهی  دولت  از مهم‌ترین مسائل تأمین‌اجتماعی هستند که نباید نسبت به این مسائل کم‌توجهی کنیم.

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

میرهاشم موسوی اظهارکرد: بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه متمرکز برای وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کرده‌ بودند و بزودی این وام بصورت قرعه‌کشی به ۴۰ هزار نفر از این بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اولویت دولت سیزدهم با تاکید رئیس‌جمهور در تامین‌اجتماعی کشور، توسعه خدمات درمانی در همه بخش‌ها به ویژه خدمات درمانی رایگان است.

علیرضا عسگریان  معاون  رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  در این مراسم گفت: تأمین‌اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی کشور و  خاورمیانه  و بازوی توانمندی برای کشور و نظام است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی  با تأکید بر این‌که ساختارها در صورتی کارآمدی خواهند داشت که مدیران به اهداف و برنامه‌ها وفادار و متعهد باشند، گفت: در ساختار سازمان تأمین‌اجتماعی که ساختاری برای خدمت به مردم است و خدمات متنوعی را با عملیات مالی سنگین و پیچیده به بیش از نیمی از  جامعه  ارائه می‌دهد، هیأت‌مدیره و هیأت‌نظارت، جایگاهی بسیار مهم دارند.

وی افزود: برای تحول در سازمان تأمین‌اجتماعی باید همدلی عمیق بین هیأت‌مدیره و هیأت نظارت با مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی برقرار باشد. هیات نظارت چشم بینایی است که باید نسبت به عملکرد سازمان اشراف کامل داشته باشد و این با همدلی بین هیأت‌نظارت و هیأت‌مدیره با مدیریت سازمان منافاتی ندارد. برای تحقق این موضوع درحال برنامه‌ریزی هستیم و اصلاحاتی را در کارکرد هیأت‌های نظارت ایجاد خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  گفت: برنامه راهبردی  وزارتخانه  در حال طراحی است. ما برنامه‌های ۱۲ سال گذشته را بررسی کردیم و متوجه شدیم که بخش قابل توجهی از برنامه‌ها و ضوابط اجرایی در همه این سال‌ها درحال تکرار بوده و بوروکراسی اداری سنگینی که وجود دارد مجموعه را تحت تأثیر قرار داده و اراده افراد را سلب کرده است. در بسیاری موارد برنامه‌های بسیار خوبی نیز طراحی شده است اما پیگیری اجرای این برنامه‌ها به اندازه کافی انجام نشده است. ما باید گذشته‌ها را با دقت بررسی کنیم و از تجربیات گذشته به بهترین نحو استفاده کنیم تا بهترین برنامه را برای ایجاد تحول طراحی کنیم.

عسگریان افزود: هیأت‌مدیره و هیأت نظارت سازمان تأمین اجتماعی دارای اعضای مستقر است و از این هیأت‌ها انتظار داریم که فعالیت موثری داشته باشند. ترکیب مدیریت و هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار امیدوار کننده است و امیدواریم عملکرد موفق این مجموعه منجر به تحول در خدمات سازمان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • اشرفالسادت سیدمومن

    سلام بخدا من به این وام نیاز دارم چه بگم کدام را خواهشمند است به من این وام را بدهد

  • علی

    دروغ.دروغ

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان