گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از طرح ساماندهی کارکنان

طرح ساماندهی نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانکاری به کجا رسید | کارگران و کارمندان قراردادی، رسمی می‌شوند؟

ساماندهی کارکنان و کارگران شرکتی که تحت عناوین قراردادی و پیمانی در حال فعالیت می‌باشند از جمله محورها و سرفصل‌های اصلی قانون برنامه هفتم توسعه برای تامین امنیت شغلی و معیشتی نیروهای شرکتی است. موضوعی که بسیاری از نیروهای فوق منتظر اقدامات قانونی و رسمی‌شدن آن برای برقراری عدالت کاری هستند. در این مطلب به آخرین اخبار منتشره در این باره پرداخته‌ایم.

طرح ساماندهی نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانکاری به کجا رسید | کارگران و کارمندان قراردادی، رسمی می‌شوند؟
صفحه اقتصاد -

براساس اخبار اخیر، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. در این طرح، نمایندگان مجلس بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آتی بر عهده خواهند داشت. اظهاراتی اخیرا منتشر شده که موجبات ناراحتی و اعتراض جامعه کارگری و نیروهای شرکتی را فراهم آورده است.

در برخی از این اخبار آمده است که نمایندگان مجلس با طرح ساماندهی نیروهای شرکتی مخالف هستند. این اظهارات سبب شده تا کارگران باور کنند، گفته‌های دولت و مجلسی که خود را انقلابی و برآمده از دل مردم می‌داند با این اهداف در تناقض به حساب آید.

البته، نایب رییس مجلس در واکنش به انتشار مطالبی درباره مخالفتش با طرح ساماندهی کارکنان دولت و ممانعت از در دستور قرار گرفتن این طرح در صحن علنی می‌گوید: «بنده اساسا مخالف طرح ساماندهی کارکنان دولت نیستم و از موافقین سفت و سخت آن به شمار می‌آیم. این کار در جمع سه نفره‌ای انجام می‌شود که بنده عضو آن جمع نیستم؛ لذا هیچگونه نقش و دخالتی در تعیین دستور جلسات هفتگی مجلس ندارم. بر این اساس، نه تنها هیچگونه ممانعت و مخالفتی برای در دستور قرار گرفتن طرح ساماندهی کارکنان دولت ندارم، بلکه حتی تذکر داده و تقاضا کردم که هر چه سریعتر این طرح در دستور مجلس قرار گیرد.»

13990514000945_Test_PhotoN

طرح ساماندهی کارکنان درحالی در دستور هفتگی ۲۸ مرداد تا ۱ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره وضعیت نیروهای شرکتی که می‌خواهند به استخدام دولت درآیند، اظهار کرده است که این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند و مشکلی از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند. اما اگر می‌خواهند به استخدام دولت درآیند، باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

کارگران به این موضع‌گیری‌ها انتقاد دارند و احتمال می‌دهند که رئیس سازمان امور استخدامی دوباره می‌خواهد طرح ساماندهی را از دور خارج کند. برخی از فعالان کارگری و کارگران معتقدند؛ او دو سال است به همین رسالت مشغول است!

رامین اناری (نماینده جمعی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور) در واکنش به اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی، می‌گوید: «جالب است فردی که دولت او را بدون آزمون، «قرارداد معین» کرده، حال برای هزاران کارگر که سال‌ها عرق ریخته‌اند و خدمت سازنده داشته‌اند، نسخه‌ آزمون می‌پیچد! آقای لطیفی لطف کنید و برای ما کارگران نسخه‌ی آزمون نپیچید»

وی ادامه می‌دهد: «یادمان نرفته دولت رای بدوی و رای تجدیدنظر دیوان عدالت مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری میثم لطیفی را نقض کرد و فردی را که نباید در بدنه‌ی دولت باشد در مدیریت سازمان امور استخدامی نگه داشت؛ حالا او می‌گوید نیروهای شرکتی دولت نباید جذب شوند!»

براساس آخرین خبرها، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اتمام بررسی ابهام‌ها و ایرادهای شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داده است. در این طرح قرارداد کارمعین با نیروهای دولتی، بدون افزایش هرگونه بار مالی برای دولت منعقد می‌شود و مدیریت منابع هم به دولت واگذار شده است.

به گفته وی، این هفته ایرادات شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شد و برای ارائه به صحن علنی تقدیم هیات رییسه شد که به احتمال زیاد در روزهای هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

بنابر اعلام نمایندگان مجلس؛ در قالب این طرح قرار است قرارداد نیروهای شرکتی در سقط اعتبارات دولت به قرارداد کارمعین تبدیل شود و شرکت های واسطه تامین نیروی انسانی حذف شوند. با این اقدام و با حذف شرکت های واسطه ای، حقوق و مزایا به صورت مستقیم به کارکنان پرداخت می شود و بنابراین دولت می‌تواند در سقف اعتبارات و منابع خود بار مالی این طرح را مدیریت کند.

گفتنی است؛ در آخرین جلسه بررسی این طرح مصوب شد که شرط دو سال اشتغال برای تغییر قرارداد کارکنان به پایان سال ۱۴۰۱ تغییر کند؛ به این ترتیب افرادی که اسفند ماه سال گذشته به صورت شرکتی در نهادها و ادارات دولتی مشغول به کار شدند، مشمول این طرح می شوند.

کدام کارکنان دولت مشمول طرح ساماندهی می‌شوند

85810

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تمام نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت می‌شوند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اظهار کرد: ما در رفع ایرادات شورای نگهبان برخی ایرادات ویرایشی را اصلاح کردیم و ماده واحده بدین شکل شد که از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع قانون برنامه ششم و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها با شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی ممنوع است؛ این بدان معناست که قرارداد با شرکت‌های تامین نیرو ممنوع می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین در اصلاح دیگری مقرر شد دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون با نیروهای شرکتی که به صورت غیرمستقیم و تمام وقت تا سال ۱۴۰۱ در دستگاه‌های مربوطه مشغول به کار بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز در همان دستگاه مشغول به کار هستند قرارداد مستقیم و بدون واسطه منعقد کنند. این بدان معناست که نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شده و امنیت شغلی برای آنها فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رفع ایرادات شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون ماده ۲۹ و حتی دستگاه‌های غیرانتفاعی همچون تامین اجتماعی، صداوسیما و شهرداری‌ها باید این قانون را اجرایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    آقای لطیفی و سایر مخالفان حتما از عدالت اسلامی بویی نبرده‌اند که مخالفت می کنند.

  • ناشناس

    ممنون که نظرات مارو منتشر میکنید

    • ناشناس

      اینا شریک دزد و رفیق قافله اند

  • رضا

    سلام طرح ساماندهی کارکنان به تصویب برسدتاکارکنان عزیزبه حق وخواسته اصلی شان برسندودرموردآقای لطیفی بزرگوارشماچطور وچگونه یک روزه وبدون آزمون قراردادی شدی پس لطفادرموردقشر زحمت کش کارگران اظهار نظر نکن ومورددیگه گفته بودی ازنظر حقوق وغیره کارکنان شرکتی مشکلی نداره بله حقوق یک کارگر شرکتی معادل حقوق ریس سازمان اموراستخدامی ۴۵ملیون لابدپس درموردحقوق هیچ نگوییم بهتره باتشکر

  • ‌ناشناس

    این بند خدا لطیفی احتمالا از حذف شرکت‌ها متضرر می‌شود یا خودش شرکتی پیمانکاری دارد یا نزدیکانشان

  • ناشناس

    نمونه ای از دزدی شرکت‌های حجمی:
    لیست بیمه ارسالی به کارفرما بیشتر از نیرویی است کا در آنجا کار می‌کند مثلا باید صد نیرو داشته باشد سی نفر کم می‌کند ولی لیست بیمه صد نفر رد می‌شود

  • ناراحت

    خداوکیلی کارگر رو بیشتر از این ازار ندهید یا درست کنید وبه این ماجرا خاتمه دهید یابگید نمیشه تمامش کنید خواهشا خدا را خوش نمیاد این هم انتظار

  • محمد

    سلام خدا خیرتان بدهد خواهشمندم پیگیر تصویب طرح باشید کارگر و خانواده شان را خوشحال کنید از خداوند منان سلامتی شما و خانواده تان را خواستارم

  • یونس

    خواهشن تمومش کنید تصوب کنید اینقدر به جون کارگر بازی نکنید.

  • صافی

    چرا دوباره نزدیک انتخابات شد وهی ی مشت کارگربدبخت ومسخره میکنین

  • علی

    نیروهای حجمی وشرکتی همینطور راحت هستن لطف بکنید همین را هم از این قشر ضعیف نگیرید لازم نکرده به فکر این کارگرها باشید فقط فکر این باشین که چطور باید رای جمع بکنید

  • رضا

    اینها که تو ادارات دولتی کار میکنند بصورت شرکتی همه آشنایان خود نماینده گان مجلس هستن می خواهند جذب شوند لطفا رسیدگی نمایید جهت اطلاع

  • امین

    چرا باید نیروهای شرکتی استخدام شوند ؟مگر آزمون داده اند ؟همشون با پارتی اومدن.جمع شدن شرکتهای واسطه یعنی خودکشی اداره ها و مطالبه گری کارگران که خود را کارمند خواهند دانست و دردسرهای زیاد

    • ناشناس

      آقای امین که میگی از نیروهای پیمانکار آزمون بگیر با پارتی اومدن اول گوهخوریش به تو نمونده دلقک خایه خور لطیفی تخمش رو به تو نجست میده که اینطو کوهخوری امروز یا فردا تو مجلس رای میاره بعد پیمانکاران به گردن تو و اربابت قلاده میبندن که ديگه گوهخوری نکنی بچه کونی اومنعی

      • ابی

        حاضرم قسم بخورم خود توبا پارتی استخدام شدی آخه توکی هستی که نظر بدی کی چطوری استخدام شده اگه این نیروها پارتی داشتن که الان وضعشان این نبود خدا جای حق نشسته یه روزی میذاره تو کاسه امسال شما که یه طرفه به قاضی نری

      • ناشناس

        ایوالا خوب جواب دادی

    • ناشناس

      لطف کنید شما اظهار نظر نکنید نمیگن ....

    • ناشناس

      هرچیز بگنددنمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک قابل توجه لطیفی

  • مظلوم شرکتی

    رامین اناری (نماینده جمعی از کارگران شرکتی و قراردادی کشور) در واکنش به اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی، می‌گوید: «جالب است فردی که دولت او را بدون آزمون، «قرارداد معین» کرده، حال برای هزاران کارگر که سال‌ها عرق ریخته‌اند و خدمت سازنده داشته‌اند، نسخه‌ آزمون می‌پیچد! آقای لطیفی لطف کنید و برای ما کارگران نسخه‌ی آزمون نپیچید»

    وی ادامه می‌دهد: «یادمان نرفته دولت رای بدوی و رای تجدیدنظر دیوان عدالت مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری میثم لطیفی را نقض کرد و فردی را که نباید در بدنه‌ی دولت باشد در مدیریت سازمان امور استخدامی نگه داشت؛ حالا او می‌گوید نیروهای شرکتی دولت نباید جذب شوند!»

  • عبدالواحد حق طلب

    بنام خدا خدمت وزیر محترم جهادکشاورزی جناب آقای مهندس محمد علی نیک بخت موضوع استخدام وتبدیل وضعیت شغلی بنده السلام علیکم پس از عرض سلام و ادب و احترام با استحضار می رساند اینجانب عبدالواحد حق طلب با کد ملی 5979906665در سال 1394/1/1در جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک بخش کهیر مرکز ترویج خدمات جهادکشاورزی بصورت طرحی بکار گرفته شده ام متاسفانه با حقوق ناچیز وبدون مزایا با تاخیر چند ماهه حقوق پرداخت می گردد متاسفانه با چندین سال سابقه و فعالیت هنوز امنیت شغلی نداشته و ندارم لذا از آن مقام عالی کشور خواهشمندم برای تبدیل وضعیت استخدامی بنده اقدامات لازم را مبذول فرمایید باتشکر فراوان نیروی مرکز خدمات ترویج جهادکشاورزی شهرستان کنارک بخش کهیر عبدالواحد حق طلب تماس همراه بنده 09156771909

    • ناشناس

      دوست عزیز نمیدانم چرا نیک بخت وزیر شد چون تو سیستان و بلوچستان کارایی نداشت خدا به کشور رحم بکنه عواقب نبود آب برای سیستان وسوی مدیرت در بلوچستان وخشک شدن بمپور در زمان همین حضرت آقا بوده

  • محمد

    دروغ اقای لطیفی ...ما کارگران شرکت نفت وگاز گچساران که زیر نطر پیمانکار هستیم فقط ۵تومن حقوق میکیریم نه عیدی نه سنوات نه پاداش هیچی حتی سفته هم ازمون گرفته شکایت کردیم هیشکی جوابگو نیست ..پس اقای لطیفی اینقد دروغ نگویید ..خواهشا به فک کارگران که در دستگاه دولتی کار میکنند باشید

  • مهدی

    پس نیروهای حجمی چی مگرنگفتین شامل اونها هم میشود واقعان ظلمه بیشترنیروها حجمی هستن بخصوص نیروهای شهرداری ، کارگرهایی که نزدیک بیست یا سی سال دارن کارمیکنند اینها تبدیل وضعیت نشن پس کی بشه نیروی شرکتی که تازه اومده سرکارواقعان بی عدالتی است

  • پرویز

    خواهش میکنیم جون بچه هاتون این طرح واجرا کنید به خدا بسه این پیمانکاران حق وحقوقمون رو میدزدن ما امنیت شغلی نداریم اگه این طرح اجرا نشه هیچ کس رای نخواهد داد به نماینده هل

  • ناشناس

    خداوکیلی. مردم حق دارن پا صندوق رای نرونننند ,,,,,,,,از همینجا دستور میدم. پیمانکاران هفته بعد حذف کنید وگرنه نیروهای گمنام امام زمان باید وارد این طرح. واقعیت این کار شما چرا انجام ندید بشن

  • حسن

    خدا لعنت کنه اونی که دم از عدالت میزنه تو این نظام ولی در عمل ی کار دیگه ای انجام میده
    آقای لطیفی شما از اون کسانی هستی ک فقط تو لباس امام حسین هستی ولی برای کسی دیگر شمشیر میزنی

  • معترض

    این لطیفی بیسواد اول خودش وضعیت اشکال استخدامیش رو برطرف کنه ،بعد چوب لا چرخ بزاره ،از بار مالی دولت دست برداشته،بعد کارگرایی که بیش از ۲۰ساله دارن کار میکنن و از زمانی که خودش تو کوچه ها بازی میکرده ،بیشتر سابقه دارن میگه باید آزمون بدن.چقدر ادم باید بیسواد باشه

  • ناشناس

    دلیل این همه تعلل چیست، خدا میداند!! وقتی فرزندان ایثارگر و جانبازان با درصد کم که پیمانکاری یا همان شرکتی و یا قراردادی مدت موقت بودند را رسمی کردند، هیچکس حرف بار مالی داشتن و ... را نزد !! حالا برای نیروهای پیمانکاری عادی این حرفها را میزنند! یکی نیست بهشون بگه بابا اینا هم بچه های همین آب و خاک ایران هستند! بابا حداقل دستور رییس جمهور محترم ما که شخص دوم مملکت هستند را اجرا کنید و زودتر این نیروهای پیمانکاری را قراردادی مدت معین و یا رسمی کنید

    • ناشناس

      به خدا پدرم جانباز و ایثارگر هست ولی آقای نشان زاده میگه این. طرح به شما نمی خوره شما پروژهی هستید این اسم راروش گذاشته که دهن بسته مان بسته بماند

  • مر

    با سلام.بنده چند ساله که نیروی شرکتی هستم البته با آزمون هم استخدام شدم.دلیل این واسطه گری ها چیست؟فقط یک دلیل دارد و بس و آن اینکه افراد زیادی دارن از بغل ما نیروهای شرکتی پول هاپولی میکنن که انشالله خردشون نشه و خدا لعنت کنه کسی که نیروی شرکتی را باب کرد

    • ناشناس

      آقایی که درباره جانباز ی و ایثارگر ی میگوی بنده درحال حاضر هفت سال که نیروی شرکتی هستم پدرم جانباز ی وایثارگری دارد ولی می گویند این طرح بهت نمی خوره وبخاطر اینکه امنیت شغلی ندارم سی وسه ساله هستم هنوز ازدواج نکرده ام

  • ناشناس

    حقوق لطیفی را کنید اندازه حقوق کارگر وبعد از این سمت برش دارید مردم اصلا نمیخوان تبدیل وضعیت بشن۰تا بدونن این بشر چطری زندگی میتونه بکنه میگه کارگرا مشکلی ندارن خخخخخخخخخخخخخ

  • حسن کاظمی

    دلم می سوزد و کاری ز دستم بر نمی آید نمی آید،
    گوسفندان گله را اگر گرگ میخورد نمی نالیدم
    ولی افسوس که نیمی از گوسفندان را سگ های گله خورده

  • نگار

    سلام ،یکی نیست جلوی میثم لطیفی رو بگیره تو مملکت

    • ناشناس

      چرا من خودم جلوش میگیرم

      • ناشناس

        یه سر بره پیش آقای ثقفی تا توجیح بشه بزرگوار

    • ناشناس

      مظلوم شرکتی کارگر شرکتی ای داد بیداد

  • ناشناس

    این لطیفی یدفعه شد ریس امور استخدامی
    بعد ایشون آزمون دادن هی دم از آزمون میزنه
    طرح بار مالی داره خب مگه کارگران کار نمیکنن هرماه حقوق بهشون میدن بیمه رد میشه خب همون پول چرا مستقیم نره جیب کارگر چرا باید حتما واسطه بریزه جالب ایشون برکنار شد گفتن یدفعه برگشت سرجا اول جالب‌تر ریس جمهور میگه طرح اجرا بشه رهبری میگن اجرا بشه مجلس میگه ایشون میگه ن عجب قدرتی داره

  • ناشناس

    سلام متاسفانه درتمامی دولت های قبلی تا کنون همیشه افرادی روبعنوان سنگ اندازه که فقط منافع آن دولت ها درنظر می گرفتن می آوردن مثل زنگنه وزیر اسبق وزارت نفت پیش خودتان فکرکردین آنها کجا رفتن یا دارن کجا زندگی میکنن آقای لطیفی هم ازهمان دسته افراداست.

  • ناشناس

    با سلام لطفا وضعیت راننده های خودروی استیجاری هم جز این قانون بیاورید چون واقعا قشر ضعیف ک هیچی شامل حالشون نمیشود . ممنون

  • ناشناس

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سیاست‌های مختلف مجلس و دولت در دوره های گذشته موجب شده است که مدل‌های مختلف قرارداد استخدامی به وجود بیایند. سامان‌دهی این قراردادها مطالبه بخش قابل توجهی از جمعیت کشور بوده و هست.

    وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح از سویی رفع دغدغه نیرو‌ی انسانی دستگاه‌های دولتی بوده و از سوی دیگر بارقه امیدی در بین جمعیت کثیری از افراد شاغل در این دستگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت، گفت: تصویب این طرح گام مهمی در راستای امنیت شغلی کارکنان دولت بود چرا که تعداد زیادی از نیروهای باتجربه در سازمان‌ها مشغول به کار بودند که علیرغم صلاحیت، به دلیل اینکه تضمین شغلی برای ادامه کار آن‌ها وجود نداشت درصدد ترک کار خود بودند و یا انگیزه کافی برای ادامه کار نداشتند؛ اما تصویب این طرح باعث می‌شود تا نیروهای متخصصِ دستگاه‌های دولتی حفظ شوند.

  • علی جمشیدی

    یک مسئله هست میگن گنجشک بخوروجیک جاک نکن

  • ابراهیم

    با سلام من هم نیروی شرکتی در قوه قضاییه هستم 7سال پیش با آزمون نیروی خدماتی و راننده وارد شدیم خدمت اون عزیزانی که میگن بدون آزمون بوده نه با آزمون وارد شدیم الان هم منتظر تبدیل وضعیت هستیم چون دیگه واقعن با این حقوق که به ما میدن از مشاغل کارگری هم کمتر هستیم صرفه اقتصادی نداره الان همکار من مشاغل کارگری هست بالای 12تومن حقوقش من شرکتی هستم هردو یه صورت کار انجام میدهیم حقوق من 8500 و نیرو تازه آمده سر کار چون پدرش جانبازی داره رسمی شده با یک سال سابقه کار و اون هم خدماتی هست 17میلیون تومان فیش حقوقی داره اینها رو با مدرک میگم واقعن این همه تفاوت باعث فساد میشه ونبود مدیریت سالم رو داریم میبینیم خدا کنه کار درست بشه وگرنه دیگه با این درآمد نمیشه کار کرد مختصر گفتم وگرنه خیلی چیزها هست که خودتون با خبر هستید یا علی

    • ناشناس

      اینها بری تامین آینده خود و فرزندانشان به جبهه رفتن نه برای ملت و کشور.خودشون که حقوق آنجنانی میگیرند و فرزندان و موها و نتیجه هاشون از قبل جبهه آنها حق مردم را پامال میکنند.والا اگه صدام کشور را تصرف میکرد برای قشر ضعیف مملکت بهتر بود تا جبهه رفتن امثال این زالوها.

  • علی جمشیدی

    من کارگر شرکتی شهرداری هستم بعداز۶ماه ۱۵میلیون واریزکردن که ۹تومان پارسال پیششان داشتیم لطیفی حاضرید۶ماه حقوق نگیرید بعد۱۵ تومان بگیرید فقط کرایه خونه

  • ناشناس

    باسلام شما رو به این روزای عزیز قسمتون میدیم فکری اساسی بحال نیروهای شرکتی انجام بدین تا هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند من از نیروهای شرکتی هستم که در یک اداره دولتی کار می‌کنم. الان حقوق ما زیر دو میلیون تومن هستش مستاجر هم هستم با یه بچه و این شرایط اقتصادی چکار کنم

  • علی جمشیدی

    آفرین لطیفی باوجدان آفرین مردمومن آفرین باسوادآفرین رئیس آفرین قراردادی ...ازخدابترسید که خداشاهد وداوروقاضی خوبی

  • ناشناس

    سلام من مادر یک کارگر هستم اون هم کارگر شرکت خصوصی تی اب زیر مجموعه تیپاکس تو تهران سر همین پسر رو دارم نه بهش مرخصی می دن که بیاد شهرستان ببینمش نه واقعا کسی رو داره اونجا اما اینقدر ازشون کار می کشن که خدا می دونه می رم خونشون با گریه بر می گردم حتی پدرش سکته کرده بهش نگفتم که بیرونش نکنن شرکت خصوصی هست لطفا به داد اینا برسید مال مهرداد فاخر هست کسی سر کشی نمی کنه از این شرکت پدرش تو انگلیسه شرکت داره خودش کارگرها رک بلا نسبت مثل اسب ازشون کار می کشه این بچه من پدرش جانبازه اما می گن بنیادی نیستی

  • نوری

    آقای لطیفی خواهشن آدم شو واینهمه این کارگرای شرکتی بدبخت واذیت نکن ونسخه نپیچ وهی نگو بار مالی با مالی خودت رسمی شدی بار مالی داشت چرا آخه چرا دنیا وآخرت خودت فدای پیمانکار مفت خور میکنی زن وبچه کارگر دعات کنن خوب یا لعنت ابدی

  • ناشناس

    به فریاد این شرکت های خصوصی برسید که از کار گرها کار می کشن مثل شرکت تی اب زیر مجموعه تیپاکس نه زن رو می بینن نه بچه پول کافی ندارن برن دیدن پدر مادرشون چون مرخصی بهشون نمی دن اضافه کار ندارن خسته هستن بدون وسیله تعدیدشون می کنن که می کنیمتون بیرون چون ماه به ماه قرار داد می بندن پسر جانبازی که سال ۶۱ تو فتح خرمشهر بوده وهمین پسر رو داره التماس می کنم از آقای ریسی جمهور نمایندهای بفرسته تو همین شرکت تی اب که مال کسی به اسم مهرداد فاخره تو تهرانسر بخدا گناه دارن کارگر ها خواهش می کنم به دادشون برسید این چه آزمونی هست از کارگر بد بخت خسته که دو شب میاد خونه شام هم نمی تونه بخوره التماس می کنم آقای که ایمان داری برو تو اون شرکت ببین حمید لطفی سرپرست شیفت بعداز ظهر چکار می کنه حسین ستوده هم همچنین بازر گان که تو اون شرکته کارشون شده تعدید که می دونن کارگر نیاز داره به همون پول کارگری ممنون وسپاسگزارم

  • هادی

    سلام.
    همش وعده و وعید و دروغ

  • مینا

    سلام هرتصمیم نادرستی برای معلم خرید خدمات گرفته شود او با دلسردی ونا امیدی کار میکند وچوبش برسر فرزندان این جامعه میخورد

  • ناشناس

    با وجود فضا مجازی همه میتونن که حق نیروی شرکتی خورده میشه لطیفی هم می‌دونه ریس جمهور هم می‌دونه فقط یه عده آدم به خوردن حق کارگر عادت کردن .

  • ناشناس

    پس نیروهای حجمی چی میشه ؟اگر قراره پیمانکار حذف بشه باید کلی حذف بشه نه فقط برای یک قشر خاص ؟؟شمااقایان به اصطلاح مسول که فقط صندلی عوض میکنید وهیچ کارایی تو هیچ پستی نداشتید وظیفه دارید که دست دلال وپشتیبان دلالی را کوتاه کنید .تاکی کارگراعم از قراردادی حجمی شرکتی کار کنند زحمت بکشند اما پیمانکار سود ببرد .بسه خجالت بکشید به داد کارگر برسید مملکت به دست کارگر که میچرخه

  • ناشناس

    واقعا بر حال دولتمردان باید گریست که از پس یک آدم یلا قبا مثل لطیفی بر نمیایند اخه بی عدالتی تا کی پایمال کردن حقوق کارگر تا کی تبعیض تا کی

  • مهرداد

    آقای لطیفی سهم شماازجیب کارگرمحفوظه شماقبول کنید بخور بخورت کم نمیشه

  • بهزاد

    خودتان را خسته نکنین کارگر ادم نیس ازنظر این ها خودشون میخورن و کیف میکنن واسلام

  • محمدامین

    واقعا هنوز که هنوزه میثم لطیفی میگه بارمالی داره مگه شفاف سازی نشده برای ایشون که اینها نیروهایی هستن که دارن ازدولت حقوق میگیرن مزایا میگیرن نیروی جدید که استخدام نمیکنه چه بسا باحذف پیمانکار یه مبلغ خوبی نصیب دولت میشه خواهشا مسئولین مربوطه ایشان را روشن کنن

  • ناشناس

    ولا هیجده ساله که ما را مسخره میکنن دوباره نزدیک انتخابات هست هم دروغ دروغ اگه راست میگن آنجام بدن کارگر چکار به آزمون داره آخه قراره برا انرژی هسته ای آزمون بدن بابا کارگر فقط امنیت شغلی میخاد

  • ناشناس

    انشالاه که در راستای جوانی و افزایش جمعیت متاهل ها رو اغلا تبدیل وضعیت کنن که یه عمر بتونن با خونواده یه زندگی راحت داشته باشن که زندگیشون از هم نپاشه

  • حمید

    والله تو بانک ما همه شرکتیا فک و فامیل خودشونو اوردن و همه بعد از پنج سال دارن رسمی میشن .واقعا چرا ؟ این عدالت؟اگر شرایطی هست باید برا همه باشه نه قشر خاصی که پارتی دارن

  • علی

    سلام وخدا قوت به کسانی که دراین امور درحال انجام فعالیت مثبت وبه نفع جامعه کارگری کاری انجام میدهند .واولا لعنت خدا وتمام جامعه کارگر به میثم لطیفی وامثالش تو فکر کردی این کار انجام نشه بعد تو توی ایران میتونی زندگی کنی مرتیکه دزد شالاتان فقط همینو میدونم که اگر این کار به سرانجام نرسد لطیفی باید شبانه از ایران فرار کند چون ملیون ها کارگر منتظر همین هستن

  • عدالت

    وقتی آقای لطیفی چند شغله و در شغل اخر ضربتی قرارداد مدت معین میشه ک بعدش هم سریع خودشو رسمی می‌کنه ک کسی بهونه نداشته باشه این عدالت هر برای خودش و مردم . مال خودش ماله مال مردم بیت الماله

  • ناشناس

    چقدر یه طرح را زیر و رو میکنید ؟ اگر میخواین تبدیل وضعیت کنید بکنید اگرم نمیخواین اینقدر خبرشو نذارین .

  • رضا

    من شرکتی صداوسیماهستم که با این قانونم شاید به داد ما نرسند چون مدیران مفت خور میگویند ما دولتی نیستیم .قانونی که به نفعشون باشه میگن قانون دولته ولی از این چیزا تبعیت نمیکنن.لعنت به مدیران صداوسیما

  • ناشناس

    حقوق کارگر بار مالی نداره چون انگیزه پیدا میکنه ونتیجه اش میشه رشد تولید در کشور وتحقق شعار حضرت آقا، بار مالی رو مدیران و روسای بی لیاقت به بار میارن وتولید رو منفی میکنن، کارگری که امنیت شغلی نداره وتا به مدیرش سلام نمیده پایان کارش اعلام میشه،وصبح تا شب افکارش بهم ریخته است با این وضع تورم وگرانی افسار گسیخته چطور به فکر رشد تولید باشه،تا رد پای پیمانکاران تامین نیروی انسانی هست این مملکت از نظر اقتصادی رو به نابودی خواهند بود

  • کارگر زیر سلطه پیمانکار

    ما منتظر این وعده سه روزه شما هم می نشینیم اگر خواسته کارگران را به سرانجام رساندید که خیلی خوب میشه. راستی اینو یادم رفته بهتون بگم اگر مخالفت کردید و کارگران اعتراض خیابانی کرده اند لطفآ پای آمریکا و انگلیس و داعش را وسط نکشانید. فردا نگویید کار اینهاست که اختشاش و اعتراض راه انداختند. عامل این اعصاب خوردکنی که دو سال راه انداختید خود شورای نگهبان و لطیفی دست نشانده پیمانکاران است. پس از من نصیحت به شما با کارگران راه بیایید که فاجعه پشت این سهل انگاری شما خوابیده است.

  • حسن کوهساری

    پس کار روز مزدها به کجا میرسد

  • ناشناس

    خدا وکیلی آقای لطیفی،رو چه حسابی این حرفو میزنید و ب قولی نسخه آزمون می‌پیچید ما الان نزدیک ۴ساله شرکتی هستیم دوساله ک طرح گذروندیم بعد از طرح هم همش بخش کرونا خدمت کردیم اول ک قرار بود ما رو بدون هیچ عذر بهانه ای استخدام کنید خدا خوشش میاد الان ۴ساله بدون کارانه داریم زحمت میکشیم و ۸۹روزه هستیم ما از پرستاران شیراز هستیم خیلی از این وضعیت ناراحتیم تو رو خدا حق حروم نکنید خواهش میکنیم

  • نیروی قراردادمعین

    سلام تر رو خدا فکی به حال قراردادیها هم بکنید چرا استخدا شامل اونا نمیشه من عنوان شغلی ام کمک بهیاره سختی کار دارم ۲۶ سال سابقه کار دارم درخواست بازنشستگی دادم میگند بای یا ۳۰سال خدمت یا۵۵سال سن اخه یه زن با مشکل قلبی وفشارخون ودیسک کمر وگردن میتونم ۴سال دیگه خدمت کنم ؟ شما را خدا قراردادیها رو هم تغییر وضعیت بدین.

  • صالحی

    اقای امین مگه مملکت ارث بابات است که برا جذب کارگر فشار بهت میاد اگه زیاد ناراحتی برو از یه ارتفاع خودت پایین بنداز..درضمن شاید جناب عالی بند... پ اومدی سر کار

  • ناشناس

    بوی کباب به مشامش میرسد ولی نمیدونه که دارن خر داغ میکنن آقای لیفی خواهشن آدم شو وگرنه میام تهران واست تو این چندساله پیمانکار کم خونمون نکردتوشیشه ونوش جان کرده دست وردار

  • 😔

    مانهضتی‌ها‌ی‌بعد۹۲‌خواهان‌تعین‌وضعیت‌و
    ساماندهی‌هستیم‌مثل‌سایر
    همکاران‌ایثارگروغیرایثارگربدون‌هیچ‌محدودیتی
    ‌وآزمونی
    بالاخره‌مال‌این‌آب‌وخاکیم‌‌‌درحقمان‌اجحاف‌نکنید
    عدالت‌رااجراکنید‌که‌خداازتون‌راضی‌باشد
    اگرواقعاً‌انقلابی‌هستید‌

  • مهدی

    چرا برای طرح هایی مثل حجاب سریع تصمیم گیری میکنید و برای طرح هایی که به نفع مردم است خوابتان میبرد

  • میلاد

    سلام من تازه در اورژانس اجتماعی به صورت نیروی شرکتی کار میکنم
    ازمون و مصاحبه و گزینش هم دادم
    به زور اخر تونستم قبول بشم.
    ایا شامل من هم میشه.
    اخه حقوق ۷۸۰۰ واقعا ظلمه.
    ۱۷ میدن پیمانکار میخوره.

  • محمد

    واقعا متاسفم برای آقای لطیفی . بنده ۱۹ سال سابقه فنی . ارشد برق . درشرکت توزیع برق با آزمون در سال ۸۳ وارد شدم هنوز استخدام نیستم حقوق مزایا نصف همکار رسمی من که نصف من سابقه وتحصیل دارد هست جناب لطیفی شما میگید ما نیاز به نیروی نخبه داریم این نیروی ایثار گر که بدون آزمون و باسابقه ۶ماه استخدام کردین که نه تنها تخصص ندارند تعهدهم ندارند من میتونید تحقیق کنید من در خدمتتون هستم ۰ شما میگید بار مالی برای دولت دارد چه بار مالی اینکه دست یه شرکت واسطه قطع بشه بار مالی داره واقعا شما این مردم را چه فرض کردید متاسفم برات

  • رای نمیدم

    این بازی ها فقط وفقط برای اسفند ماه هست که قصد دارند انتخابات انجام بشه

  • جوان

    دوره جنگ جوان

  • احمد براتی

    تمام ادارات و نهادها نیروهای خود را که ایثارگری داشتند رسمی کردند ، دیگه برای بقیه نه بودجه هست نه سمت

  • ناشناس

    آقای لطیفی آه و نفرین کارگران و خانواده های مظلوم آنها پشت سر خودت و خانوادته

  • خدا

    متاسفانه بعضی از افراد که توی دولت پست ومقامی دارند پیاده نظام دشمن نطام هستند وهمیشه سود خود وخانوادهی خودشان رو به مردم ترجیح میدن چزا باید یک مفت خور بنام پیمانکار نیروی انسانی سر راه حققوق یک عده کارکر بدبخت بشینه و مفت مفت حق و زحمت کشیده کارگر رو به جیب بزنه هر چند دیگه همه ی پیمانکاران نیروی انسانی برای خودشان غول شدن و با رشوه هر کاری رو و هر مقامی رو میخرن. مسولین شما در جایگاه شهدا مسول هستید به فکر مردم باشید و خدا.

  • ناشناس

    هفت سال که زیر نظر پیمانکار کار می کنم پدرم جانباز ی و ایثارگر ی داره ولی آقای نشان زاده میگه به شما تعلق نمی گیره شما پروژه ای هستید باید دردمان راکجا ببریم

  • فاطمه

    تتررر

  • ناشناس

    همه قراردادیها شرکتی بودند ما خودمان هفت هشت سال شرکتی بودیم با خقوق ۱۰۰تومان که تازه هر چهار ماه یکبار واریز میشد شرکتی های الن وضعیت بهتری دارند حقوق بالا و سر وقت

  • پس قراردادی که 20 سال سابقه داره چی بشه مثل یک شرکتی تازه وارد . قراردادی هم باید رسمی بشه

    اینها اکثرا از اقوام خود نماینده ها هستن تابلو از سابقه دو سال گذاشتن پایان 1401 تمام اقوام خودشون در قالب شرکتی کیلویی جذب کنن بعدم قرارداد . اگه قراره شرکتی ها بدون آزمون قرارداد بشن . پس باید قراردادی ها که اتفاقا آزمون دادن گزینش شدن و همه بالای 15 سال سابقه دارند هم رسمی بشن . نمیشه برای اقوام خودتون که نتونستید با پارتی بازی همون اول پیمانی و قراردادی کنید و شرکتی کردید قانون وضع کنید قراردادی بشن ولی برای بقیه نه اونی 15 سال به بالا با لیسانس به بالا قراردادی بوده با اون بچه قوم شما که با ددیپلم امسال شده شرکتی مثل هم باشن . باید قراردادی ها هم رسمی بشن .

  • ناشناس

    سلام آقای لطیفی یادت بماند خودت دیوان عدالت کشوری برکنارت کرد شما نمیخواد ایراد برای تعیین تکلیف و استخدامی نیروهای شرکتی کنی دوباره آومدی سرکار کمتر ظلم کن.

  • مجتبی

    چرا در خصوص نیروهای قراردادی کار معین هیچ صحبتی نمی شود ؟تا کی باید این گونه بمانیم ؟

  • کارگر شرکتی

    سلام
    شخصی رفت دارو خانه گفت میخ دارید دکتر گفت نه ، شخص گفت داروخانه ای که میخ نداره باید وسط ان را شاشید گفت و رفت ، روز بعد همان شخص رفت همان داروخانه گفت میخ دارید دکتر گفت بله داریم
    شخص گفت داروخانه ای که میخ داره باید وسط ان را شاشید
    حالا اقای لطفی رئیس سازمان استخدامی هست باید وسط ان را شاشید و رید

  • بهمن

    نیروی حجمی چی کار کنند؟

  • یاسر

    سلام خسته نباشید خواستم بگم شرکت نفت استخدامی داردیانه پدرم ومادرم فوت کردند و بیکارهستم دیپلم برق صنعتی متولد سال ۱۳۶۸هستم خواهش پیگیری کنید تشکر

  • من

    سلام واقعابعضی ازنظرات چقدبوی حسادت میدن چکاردارید بااین بندگان خدا کاش همه رسمی بشن مگه چیزی ازشماکم میشه دنیاارزش نداره اینجور حسادت کنید

  • علی

    لطیفی آزمون نداده تبدیل وضیت شدولی کارگرا چی آیا کسی هست که به این لطیفی بگه آخه ما هم زنه وبچه داریم آقای لطیفی طرف حق نیست باید اون رو یک بیگانه دانست

  • رحمت‌الله

    آقایان محترم چرا متوجه نیستید . مخالف سرسخت ساماندهی کارکنان و حذف شرکتهای پیمانکاری خود شخص ریسی است نه لطیفی چون قبلاً حرف از عدالت زده و از نردبان کارگردان بالا رفته خجالت می کشد مستقیم با طرح ساماندهی کارکنان مخالفت کند لذا ناچار این آقای لطیفی در واقع طبق نظر ریسی مخالف هستند. ولی مطمئنم که هم خودشان و هم و هم پدر خانم هایشون صاحبان ابر شرکتهای پیمانکاری هستند.

  • قل مراد

    از زمانی که این لطیفی اومده روح کارگران لطیف شده یعنی کارگران دلشون پر میزنه واسه یه لحظه خندیدن لطیفی، ناراحت نباش، لیطف فقط، یه لبخند کافیه تا ما خوشحال شیم اینقدر دنبال ازمون نباش یه روزی هم خدا ازت ازمون میگیره دیگه ازمون خدا برگه و قلم وخودکار نیس

  • خدیجه

    سلام آیا این طرح شامل نیروهای استیجاری هم میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان