آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ / از رتبه بندی معلمان چه خبر؟

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان امروز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲  / از رتبه بندی معلمان چه خبر؟
صفحه اقتصاد -

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با پرداخت کسورات مربوط به رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری طی چند روز آینده احکام این گروه از بازنشستگان صادر خواهد شد.

معلمان بازنشسته مدتهاست در انتظار صدور احکام رتبه‌بندی و پرداخت معوقات آن هستند؛ حالا احمدی لاشکی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است با پرداخت کسورات مربوط به رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری طی چند روز آینده احکام این گروه از بازنشستگان صادر خواهد شد.

فوق العاده رتبه بندی به  ۷۰ هزار معلم بازنشسته‌ی سراسر کشور تعلق می‌گیرد که این معلمان انتظار دارند صدور احکام و پرداخت معوقات قبل از پایان مردادماه به سرانجام برسد.

قانون رتبه‌بندی معلمان با هدف افزایش کیفیت در مدارس کشور و حمایت بیشتر از معلمان با شاخص‌هایی همچون توانمندی بیشتر در تدریس، ارتباط با دانش‌آموزان و ... از 31 شهریور 1400 اجرا شد.

در مجموع 960 هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند و معلمان در رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب معادل رتبه‌های 1، 2، 3، 4 و 5 گروه بندی شدند.

با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال 1400 و 1401 محقق نشده بود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه‌بندی برای 63 هزار معلم بازنشسته سال 1400، 51 هزار بازنشسته سال 1401 و 80 هزار بازنشسته سال 1402 حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال 1400 و 1401 حدود 4300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال 1402 به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از 31 شهریور 1400 به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

وحیدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی 6 ماهه دوم سال 1400 معلمان شاغل بیان کرد: آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است.

معوقات رتبه‌بندی 561 معلم کردستانی پرداخت شد

معاون آموزش و پرورش کردستان گفت: با پیگیری‌های مکرر و مکاتبات، معوقات رتبه‌بندی ۵۶۱ معلم جامانده استان کردستان پرداخت شد.

معوقات رتبه‌بندی 561 معلم کردستانی پرداخت شد

منوچهر مخدومی از پرداخت معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان جامانده سال ۱۴۰۱ کردستان خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری های مکرر و مکاتبات به عمل آمده از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون بلاخره هفته گذشته این پیگیری ها نتیجه داد و معوقات رتبه بندی ۵۶۱ همکار جامانده استان کردستان پرداخت شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کردستان اعتبار ریالی این معوقات را بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فرهنگیان ناحیه یک سنندج بیشترین آمار جامانده از معوقات را داشته و همکاران شهرستان‌ها و مناطق دیگر نیز قسم دیگر این گروه جامانده از معوقات را تشکیل می‌دادند.

وی گفت: معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان سراسر کشور در سال ۱۴۰۰ فعلا پرداخت نشده و برابر اعلام وزارت آموزش و پرورش در دست پیگیری برای تامین اعتبار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان