در بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی صورت گرفت

تاکید شاهمیرزایی بر لزوم توسعه زنجیره ارزش متانول و رفع سریع موانع تحقق آن در پتروشیمی فن آوران.

مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید صبح امروز خود از مجتمع پتروشیمی فن آوران، بر لزوم اهتمام کامل به توسعه زنجیره ارزش متانول و پیگیری تا عملیاتی سازی این مهم تاکید کرد.

تاکید شاهمیرزایی بر لزوم توسعه زنجیره ارزش متانول و رفع سریع موانع تحقق آن در پتروشیمی فن آوران.
صفحه اقتصاد -

مهندس شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید صبح امروز خود از این مجتمع با اشاره به اهداف استراتژیک توسعه زنجیره ارزش متانول در حوزه صنایع پایین دستی از جمله طرح ونیل استات منومر فن آوران و نقش موثر آن در تحقق سیاست گذاری های توسعه محور صنعت متانول، ضمن اعلام آمادگی برای رفع هر گونه موانع تحقق توسعه در این حوزه، بر لزوم رفع عاجل آنها برای شرکت پتروشیمی فن آوران که خوراک اسید استیک آن را در سبد تولیدات خود دارد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی فن آوران، ایشان با اشاره به اتمام مقدمات دریافت دانش فنی و نیز شناسایی منابع تامین مالی این پروژه، اهمیت آغاز هرچه سریعتر فرآیند عملیاتی آن در شرکت پتروشیمی فن آوران را با توجه به جذابیت چشمگیر این پروژه خاطر نشان ساخت.

در این بازدید دکتر رفیق دوست سرپرست شرکت پتروشیمی فن آوران نیز ضمن گزارش عملکرد این شرکت و دستاوردهای مهم آن در عرصه تولید و توسعه پایدار، به معرفی طرح های در دست اقدام در مجتمع پتروشیمی فن آوران و شرکت های تابعه پرداخت.

رفیق دوست، پروژه بازیافت ۱۶۰هزار تن دی اکسید کربن از استک های ریفرمر واحد متانول با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳ میلیون یورو که بزرگترین طرح بازیافت CO2 کشور بشمار می رود، همچنین طرح تولید بخار از منابع آب های دورریز کندانس فرآیندی، با ساخت و نصب بویلر هیدروژن سوز که حذف مصارف آب و گاز طبیعی را برای تولید بخار با ظرفیت ۲۰ تن در ساعت در پی دارد با سرمایه بالغ بر ۵میلیون یورو، از جمله اهم پروژه های صنعتی زیست محیطی فن آوران برشمرد.

وی  همچنین آمادگی کامل شرکت پتروشیمی فن آوران را برای اتمام، راه اندازی و بهره برداری از طرح های در دست اقدام پتروالفین فن آوران و اتانول سنتزی پتروشیمی فارابی، اعلام کرد.

مهندس شاهمیرزایی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در شرکت پتروشیمی فن آوران در زمینه بومی سازی و ساخت کاتالیست و اجرای پروژه های صنعتی بر پایه اصول توسعه پایدار، همراستا با سیاست های زیست محیطی و با همراهی شرکت های دانش بنیان داخلی، ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور زمینه قطع کامل وابستگی در عرصه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی با تلاش متخصصان متعهد کشور و در سایه تعامل و تداوم حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی به خوبی فراهم آید.

پتروشیمی فن آوران سومین طرح متانول کشور و تنها تامین کننده نیاز بازارهای داخلی به محصول اسید استیک، از جمله شرکت های پیشرو در گروه سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) می باشد که دورنمای الهام بخش خود را تحت عنوان «متعالی و پیشرو در تولید و فروش متانول، اسید استیک و محصولات پایین دستی با سود آوری پایدار» تعریف نموده و در این مسیر با تمام توان و با تکیه بر خودباوری و دانش فنی ایجاد شده، پرفروغ گام برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان