اقدام خودسرانه کانون بازنشستگان و کسر حقوق اسفند ماه

حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شد که بدون اطلاع و کسب اجازه آنها مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر گردیده است.

اقدام خودسرانه کانون بازنشستگان و کسر حقوق اسفند ماه
صفحه اقتصاد -

حقوق اسفند ماه بازنشستگان در شرایطی واریز شد که بدون اطلاع و کسب اجازه آنها مبلغ یک میلیون تومان از حساب آنها کسر گردیده است. اخیرا پیامک‌هایی  از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با متن زیر برای بازنشستگان و مستمری بگیران ارسال شده بود.  

متن پیامک چنین است :

بازنشسته محترم 

سلام 
احتراما؛ کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با هدف تقویت  توان مالی بازنشستگان گرامی، فرایند ایجاد شرکت تعاونی بازنشستگان و سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های ارزشمند را دردست اقدام دارد . فرایند مزبور از طریق شرکت در مزایده با اعطای حداکثر 15 میلیون تومان  آورده نقدی قابل کسر از مستمری اسفند ماه محقق خواهد شد. 

درصورت عدم موافقت با عضویت در شرکت تعاونی در حال تشکیل و سرمایه گذاری عنوان شده عدد 11 را به شماره 9207772026 پیامک فرمایید .

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور

این پیام در شرایطی اتفاق می افتد که اولا کانون عالی بازنشستگان حق ایجاد هیچ گونه نهاد سرمایه‌گذاری را ندارد !

این اقدام کانون عالی بازنشستگان خلاف اساسنامه  و بدون اعلام نظر کانون های بازنشستگی که مبتنی برآگاهی رسانی به همه بازنشستگان و کسب تکلیف از آنها است کانون های بازنشستگی و از جمله کانون عالی برابر اساسنامه؛ حق ایجاد تعاونی سرمایه گذاری و یا هر گونه تعاونی دیگری را ندارند ! 

کانون از انجام وظایف خود نیز عاجز است  چه شده است که از بالا و بدون هیچ نظر خواهی و خلاف اساسنامه  اقدام به ایجاد تعاونی بازنشستگان آنهم در حوزه سرمایه گذاری و قصد ورود در مناسبات بورسی را  با سوء استفاده از اعتبار نمایندگی صنفی بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است ؟

این ترفند سرمایه گذاری می تواند با ایجاد لایه ای از سرمایه‌داران که الان هم در کسوت بازنشستگی در بین مدیران این نهاد صنفی  وجود دارند با اعتبار یک تشکل صنفی سوء استفاده های کلان ببار آورد و همین اندک حقوق بازنشستگان را هم به یغما ببرد . 

کانون عالی بازنشستگان به جای مبارزه جدی با خصوصی سازی و دستور العمل دولتی مبنی بر ضرب الاجل واگذاری منابع شستا و بانک رفاه کارگران ، تسهیل گر این اقدام غیر قانونی شده اند .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    عیدی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
    عیدی – عائله مندی ۷,۰۰۰,۰۰۰
    عیدی – اولاد ۳,۰۰۰,۰۰۰
    اگر دریافتی عیدی مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس هم بیشتر از این مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد حرام است.

  • ناشناس

    ۱۶:۵۷۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سازمان تامین اجتماعی متأسفانه هر سال از تفاوت افزایش معوقه بازنشستگان را کم می کند و هم آشکار و علنی دزدی می کند. و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... هم سکوت کرده اند چرا؟ سوال اینجاست چرا پرداخت تفاوت افزایش معوقه سال 1401 بازنشستگان تامین اجتماعی بدون صدور فیش حقوقی بوده است

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    کارمند واحد مستمری بگیران تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه در سال 1401 در مورد پرداخت نکردن تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه، برای بنده مشکل ایجاد کرده است
    سازمان تامین اجتماعی شعبه سردشت بهارستان هر سال برای بنده مشکل ایجاد می کند.
    هر سال و هر ماه بنده حضوری به این شعبه مراجعه می کنم.
    کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست
    فیش خقوق اسفند ماه سال 1402 مبلغ 14310821 ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
    مانده/ 128797382 ریال می باشد.
    کد ملی: 1531439901

  • ناشناس

    سازمان تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه هر سال به بهانه های مختلف از حقوق بنده مبالغ را کم می کند چرا؟
    اعتراض هم می کنم ولی متأسفانه توجه نمی کند.
    فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري 152,717,508ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ شماره مستمری: 1001321591
    بنده از زمانی که سازمان تامین اجتماعی و هم شعبه مربوطه را در دیوان عدالت اداری و تجدیدنظر محکوم کردم هر سال به بهانه های مختلف برای حقوق بنده مشکل ایجاد می کند چرا؟ در فیش حقوق اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۴۳۱۰۸۲۱ ریال کسر کردن چرا؟ مانده ۱۲۸۷۹۷۳۸۲ ریال می باشد و این در حالی است که بنده به سازمان تامین اجتماعی بدهی ندارم. کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
    بازنشسته تامین اجتماعی
    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

  • ناشناس

    بیش از 45 سال از انقلاب گذشته است ولی اما متأسفانه عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با 30 الی 35 سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان است چرا؟

  • ناشناس

    این چه وضعیتی شب عیدی خودسرانه یک میلیون تومان ازحقوق بازنشسته کسر گرديده حقمونو که‌ میخورید کم آورديد ازحقوقمون به عناوین مختلف میخواهید بخورید لطفا هرچه سریعتر نسبت به عودت مبلغ به حساب اقدام کنید

  • شهرام

    الان یک‌میلیون تومان ازحقوق اسفند کسر شده چیکارباید کرد چه کسی جوابگوی می‌باشد اینم اختلاس ودزدی جدیده چرا با اعصاب ملت بازی میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان