یک خبر آخر شبی از رتبه بندی معلمان بازنشسته و همسان سازی حقوق بازنشستگان | آخری وضعیت همسان سازی

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان منتشر شد.

یک خبر آخر شبی از رتبه بندی معلمان بازنشسته و همسان سازی حقوق بازنشستگان | آخری وضعیت همسان سازی
صفحه اقتصاد -

رتبه بندی معلمان از اول سال تا کنون مورد بحث بوده است. رتبه بندی معلمان بازنشسته از کارهای ضروری است. رتبه بندی معلمان کمک زیادی در افزایش حقوق بازنشستگان میکند.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه صبح روز شنبه هفتم بهمن ماه و در جلسه استماع گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه ها، با تصویب بند «۱» بند «الف» تبصره ۱۵ این لایحه به شرح ذیل موافقت شد:

«الف- در سال ۱۴۰۳ حقوق گروه های مختلف حقوقی در ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، هیئت علمی. اعضای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات توضیحات زیر افزایش می یابد:

۱- ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر و حقوق مستمری بگیران، کارکنان خدماتی، مشترکین صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی بیست درصد (۲۰%) افزایش می یابد.

اکنون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق طرح رتبه بندی معلمان بازنشسته خبر می دهد.

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی. وی بیان کرد: گاهی در مواجهه با مستمری بگیران کشوری و سایر مستمری بگیران گفته می شود که در بودجه سال ۱۴۰۰ موضوع همسان سازی را برای ما پیش بینی کردند که چرا اجرا نمی شود؟ بخش قابل توجهی از صندوق بازنشستگی کشوری از جمله همسان سازی پرسنل وزارت بهداشت و طرح رتبه بندی معلمان بازنشسته انجام می شود و تا پایان سال محقق می شود.

وی افزود: ماهانه بیش از ۲۲ همت بابت حقوق و مستمری بازنشستگان پرداخت می شود که از این ۲۲ فقره ۲۰.۵ فقره از محل منابع عمومی بودجه عمومی دولت تامین می شود. کسورات بازنشستگی در گذشته باید تجمیع می شد و به صنعت و ارزش افزوده تبدیل می شد. امروز باید استقلال اقتصادی را در صندوق زمزمه می کردیم، تمام تلاش سمسانی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی) دست به دست هم داده است که میانگین آن بین ۱۹ تا ۲۱ همات سود سال ۱۴۰۱ است که پرداخت می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق، بازنشستگی و بیمه باید پرداخت شود، اما حلقه مفقوده این است که نتوانستیم بهره وری را افزایش دهیم؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت می شود. شاید بخشی از منابع در حوزه فاکتور حمایتی دریافت و پرداخت شود.

سولات وی با بیان اینکه فعالیت ها و اقدامات زیادی انجام شده است، ادامه داد: تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره برداری رسیده و حلقه های مفقوده در حال یافتن و اتصال به منظور دستیابی به بهره وری مناسب است، البته کل سرمایه صندوق بازنشستگی بین ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان. هست اما امیدواریم با برنامه ریزی مدیران جهادی بتوانیم سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد وصول از بیت المال را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ما مدیون بازنشستگان هستیم و دغدغه دولت معیشت بازنشستگان است، افزود: امسال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس طرح جدیدی تحت عنوان ادغام شناخته شده کلید خورد. به عنوان طرح ۳۰ ۳۰ ۴۰ که امید است منابعی در اختیار بازنشستگان کشوری و سایر مستمری بگیران قرار گیرد.

احکام جدیدی برای رتبه بندی معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۰ صادر شد

علی فرهادی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش وی از صدور حکم رتبه بندی کلیه فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ که به رتبه خود تجدید نظر کرده بودند خبر داد و اظهار داشت: احکام رتبه بندی حدود ۲ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته باقی مانده از سال ۱۴۰۱ آماده صدور است.

وی افزود: کلیه معلمانی که در سال ۱۴۰۱ بازنشسته شده اند، حکم بازنشستگی آنها بر اساس رتبه بندی آنها توسط سازمان بازنشستگی صادر و معوقات پرداخت می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمتر از ۲۰۰۰ نفر از فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۱ با توجه به اینکه کسور بازنشستگی کسر شده توسط آموزش و پرورش برای صندوق بازنشستگی قابل رویت نبود مشکل داشتند. آینده به صندوق بازنشستگی ارسال می شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ نهایی شد

هادی طحان تمیزعضو فقیه و سخنگوی شورای نگهبان وی در دی ماه سال جاری از تصویب شورای نگهبان برای تعدیل حقوق بازنشستگان خبر داد و اظهار داشت: حکم برنامه هفتم در خصوص تعدیل حقوق بازنشستگان با تمهیدات پیش بینی شده در این قانون مغایر تشخیص داده نشد. شرع و قانون اساسی و ظرف سه سال یعنی تا پایان سال سوم بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق کارگران را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان