مراحل اصلی شروع معامله‌گری در فارکس

اگر مبتدی هستید پیشنهاد ما به شما این است که در یک دوره یا سمینار آنلاین رایگان ثبت‌نام کنید تا اصول معامله‌گری، انواع نمودارها، نحوه استفاده از متاتریدر4، اندیکاتور‌های مهم، تجزیه و تحلیل روند و استراتژی‌های اساسی را بیاموزید.

مراحل اصلی شروع معامله‌گری در فارکس
صفحه اقتصاد -

برای شروع معامله‌گری در بازار فارکس، ابتدا باید آموزش ببینید و پس از اینکه دوره آموزش فارکس را به اتمام رساندید، در قدم بعدی شما باید یک بروکر قابل اعتماد فارکس را پیدا کرده و حساب معاملاتی خود را باز کنید و از همه مهم‌تر یک استراتژی معاملاتی مناسب را تدوین کنید.

در ادامه به شما مراحل شروع معامله‌گری در فارکس را آموزش می‌دهیم.

انتخاب بروکر و پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد

بروکر فارکس در حقیقت به عنوان یک واسط بین معامله‌گران خرد؛ مانند شما و بازار فارکس است. بروکر فارکس خدمات مالی گسترده‌ای را به منظور تسهیل فرآیند خرید و فروش ارزهای خارجی (foreign currencies)  به معامله‌گران خرد ارائه می‌کند. وقتی که می‌خواهید بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنید، عوامل زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند از جمله رگولاتوری‌ها، جفت ارز‌های ارائه‌شده، پشتیبانی مشتری و پلتفرم معاملاتی. سپس شروع به مقایسه انواع حساب‌ها کرده و یکی را انتخاب می‌کنید که متناسب با اهداف شما و همچنین سرمایه و استراتژی شما باشد.

تمرین در حساب دمو

2222

 حساب دمو از پول مجازی بهره می‌گیرد و دقیقا مشابه بازار واقعی است که در آن معامله‌گران می‌توانند انواع قابلیت‌های معاملاتی در بازار لایو مانند تحلیل تغییرات قیمت، آزمایش استراتژی‌های مدیریت ریسک، درک اسپرد، ابزارهای اهرمی و سفارش‌های حد ضرر و حد سود را انجام دهند. اگر مبتدی هستید، ممکن است لازم باشد قبل از اینکه سرمایه خود را به خطر بیندازید، یک حساب آزمایشی باز کنید. به این ترتیب می‌توانید با پلتفرم معاملاتی بیشتر آشنا شوید و بدون ریسک کردن پول واقعی، با پول مجازی بازار را بیشتر بشناسید.

حساب دمو خود را با اطمینان خاطر به حساب واقعی تغییر دهید.

در ابتدا برای شناخت پلتفرم و یادگیری اصول اولیه معامله‌گری، شروع با یک حساب آزمایشی اشکالی ندارد، اما دیر یا زود شما بالاخره حساب واقعی خود را باز خواهید کرد. با انجام این کار، معامله‌گری در فارکس و نحوه کنترل خود و شیوه درک خود از بازار را خواهید آموخت و در نتیجه امکان دستیابی به معاملات سودآور برای شما بیشتر می‌شود. برخلاف معامله‌گری با حساب دمو، شما با  معامله در حساب واقعی شاهد برانگیخته شدن احساسات مختلف در هنگام مدیریت معاملات خود خواهید بود. هنگامی که شروع به ریسک کردن پول واقعی می‌کنید، احساساتی مانند ترس و طمع را تجربه خواهید کرد. در نهایت وقتی یاد می‌گیرید چگونه آنها را کنترل کنید، بی‌شک به معامله‌گر بهتری تبدیل می‌شوید.

یک استراتژی را دنبال کنید

اگر شما بتوانید بازار را به خوبی درک کنید و تصمیم‌گیری‌های خود را در راستای اهداف مالی‌تان قرار دهید، می‌توانید در این بازار به سود‌دهی برسید. بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع معامله‌گری هستید و اهداف معاملاتی خود را مشخص کنید. پاسخ دادن به این سوال‌ها به شما کمک می‌کند تا استراتژی مناسب را انتخاب کنید.

آیا کلاس‌های آنلاین آموزش معامله‌گری مفید هستند؟

شرکت در کلاس‌های معامله‌گری برای همه کسانی که می‌خواهند نحوه صحیح سرمایه‌گذاری را بیاموزند، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بسیاری از افراد ثبت‌نام در یک دوره آنلاین معامله‌گری فارکس و یا شرکت در سمینار‌های آموزشی حضوری را برای یادگیری کامل معامله‌گری فارکس ضروری می‌دانند.

با این حال، پاسخ به سوالاتی از قبیل اینکه  آیا این دوره‌ها واقعا ارزشش را دارند و آیا واقعا می‌توانند به موفقیت یک معامله‌گر مبتدی کمک کنند، بستگی به شما دارد.

هزینه‌کردن صد‌ها و یا هزاران دلار برای یک دوره آموزشی فارکس ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر بیاید، اما همه این‌ها به این موضوع بستگی دارد که شما چه اهداف و انتظاراتی از شرکت در این دوره‌ها دارید. اگر قصد دارید که به یک معامله‌گر تمام‌ وقت تبدیل بشوید، شرکت در دوره‌های سطح بالا می‌تواند برایتان بسیار مفید واقع شود. با این حال، قبل از صرف هزینه‌های بالا در چنین دوره‌هایی، عاقلانه‌ترین کار ممکن این است که ابتدا با کلاس‌های رایگان آنلاین شروع کنید تا دانش و درک لازم از این حرفه را به دست آورید.

آموزش آنلاین فارکس چقدر برایمان هزینه بر می‌دارد؟

هزینه دوره‌های آنلاین معامله‌گری فارکس و پکیج‌های آموزشی بسته به عوامل متعددی می‌تواند برای هر اشتراک متغیر باشد، به این صورت که برخی از دوره‌های آنلاین می‌توانند رایگان باشند و برخی دیگر حق عضویتی تا هزاران دلار دریافت می‌کنند. به طور معمول، هر‌چه یک دوره عمیق و تخصصی‌تر باشد، قیمت دوره نیز بالا می‌رود.

علاوه بر این، سمینارهای آموزشی حضوری یا دوره‌های پیشرفته‌ای که نیاز به سفر دارند نیز ممکن است گران‌تر از یک دوره آنلاین برایتان تمام شوند. با این حال، صرف چندصد دلار برای یک دوره آنلاین یا سمینار نباید برایتان دور از انتظار باشد. این نکته را نیز مد‌نظر داشته باشید که این دوره‌ها ممکن است فقط برای معامله‌گران مبتدی مناسب باشند و آموزش‌های پیشرفته‌تری را ارائه ندهند.

اگر هدف شما این است که ظرف مدت سه ماه از فردی که هیچ اطلاعاتی در مورد بازار فارکس ندارد به یک معامله‌گر متخصص تبدیل شوید، باید بسیار بیشتر از دیگران پرداخت کنید. موفق‌ترین معامله‌گران فارکس باور دارند که متخصص شدن در این بازار یک فرایند پیوسته همراه با یادگیری مداوم می‌باشد.

 از کجا می‌توانم دوره رایگان فارکس را دریافت کنم؟

اگر دوست دارید که حرفه معامله‌گری را شروع کنید، نمی‌خواهد که راه دوری بروید! شما در سایت‌های کارگزاری‌ها و انجمن‌های مالی در بستر اینترنت می‌توانید به دنیایی از آموزش‌های رایگان دسترسی داشته باشید. برخی از این سایت‌ها، وبینار و سمینار‌های زیادی را به زبان‌های مختلف دنیا ارائه می‌کنند. همچنین شما در پلتفرم یوتیوب می‌توانید به مجموعه وسیعی از ویدیو‌های آموزشی فارکس دسترسی داشته باشید. با این‌حال تمامی منابع ذکر شده دانش پایه‌ای را تدریس می‌کنند و امکان دارد که برای معامله‌گران حرفه‌ای مناسب نباشند، زیرا آنها به آموزشهای فردی و تخصصی‌تر نیاز دارند.

برخی از سایت‌های آموزش آنلاین برای کاربران خود عضویت آزمایشی دوره ها را پیشنهاد می‌دهند. مزیت گرفتن عضویت آزمایشی این است که شما قبل از پرداخت هر‌گونه هزینه‌ای می‌توانید در مورد کیفیت مطالب ارائه شده توسط وبسایت مطمئن شوید. وب‌سایت‌های دیگر ممکن است وبینارها یا انجمن‌هایی رایگان داشته باشند که در آن معامله‌گران می‌توانند سؤالات خود را از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با‌تجربه بپرسند.

چه موضوعاتی را می‌توانید در دوره‌های فارکس بیاموزید؟

در نهایت خروجی و نتیجه دوره‌های فارکس به اهداف و سطح انتظارات شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید پیشنهاد ما به شما این است که در یک دوره یا سمینار آنلاین رایگان ثبت‌نام کنید تا اصول معامله‌گری، انواع نمودارها، نحوه استفاده از متاتریدر4، اندیکاتور‌های مهم، تجزیه و تحلیل روند و استراتژی‌های اساسی را بیاموزید. با این حال، اگر دوست دارید که یک معامله‌گر تمام وقت باشید، شما باید زمان و سرمایه قابل توجهی را برای یادگیری این حرفه صرف کنید. بنابراین شرکت در کلاس‌های معاملاتی سطح بالا، دانش پیشرفته‌تری در مورد استراتژی‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان