رتبه‌ بندی جدید معلمان در راه است | نقشه جدید آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان

در این خبر به توضیحاتی درباره رتبه‌ بندی جدید معلمان و نقشه جدید آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان پرداخته شده است.

رتبه‌ بندی جدید معلمان در راه است | نقشه جدید آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان
صفحه اقتصاد -

براساس آنچه که روشن است چند وقتی است که رتبه بندی معلمان اجرا گردیده و به مراحل پایانی رسیده است و این در حالی است که اخیرا وزیر آموزش و پرورش از رتبه بندی جدید براساس معیارهای تازه خبر داده است. 

صحرایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در رتبه بندی معلمان باید شخصیت معلمی و اقدامات معلمانه را کشف کنیم، اظهار داشت: معلمی به روش و منش است و این موضوع را در رتبه بندی بعدی که بسیار متفاوت می باشد، لحاظ می کنیم.

این مسئول در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل استان‌ها و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد، با وجود معلم در نظام جمهوری اسلامی را مهم دانست و گفت: دائما باید به خود یادآور شویم، هیچ شغلی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست و باید بدانیم چه شغل مهمی و حساسی را عهده دار شده ایم.

صحرایی همچنین به تبیین برخی اقدامات و برنامه‌های معاونت‌های مختلف پرداخت و ادامه داد: هماهنگی و همکاری همه بخش‌های آموزش و پرورش اقدامی مهم است و باید از درون انسجام و با بیرون تعامل داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر توسل و یاری گرفتن از اهل بیت (ع) عنوان کرد: چهارشنبه‌ های امام رضایی (ع) باید در مدارس زنده شود و جاری شدن قرائت صلوات خاصه قبل از ورود به کلاس درس، بسیار ارزشمند می باشد.

این مسئول کلیدی ترین موضوع این روزهای کشور را سند تحول بنیادین دانست و درباره روز بدون کیف، خاطرنشان کرد: روز بدون کیف، روز بدون یادگیری نمی باشد، بلکه به معنای یادگیری مهارت‌های زندگی به شیوه جذاب تر و خلاقانه در ۶ ساحت تحول بنیادین است‌.

صحرایی ضمن اشاره به مبحث رتبه بندی معلمان گفت: در رتبه بندی باید شخصیت معلمی و اقدامات معلمانه را کشف کنیم. معلمی به روش و منش است و این موضوع را در رتبه بندی بعدی که بسیار متفاوت خواهد بود، لحاظ می کنیم.

همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته است که پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در حال پیگیری می باشد و به زودی احکام این بازنشستگان صادر خواهد شد.

علی فرهادی افزود: پاداش پایان خدمت بحثی است در حال پیگیری و رایزنی با دستگاه‌ها و افراد مختلف هستیم و به زودی احکام بازنشستگان صادر خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری گفت: رتبه بندی معلمان تقریبا به پایان رسیده است و حتی می‌توانیم به نحوی پایان مرحله استقرار رتبه‌ بندی و این اقدام بزرگ را در آذر ماه امسال اعلام می کنیم.

این مسئول گفت: در این دولت نگاه به آموزش و پرورش نگاه خوبی است، و امسال تاکنون در ستاد، ۴۱ درصد تخصیص بودجه گرفته شده که افزایش سهم نوسازی در حال پیگیری و رسیدگی می باشد.

فرهادی همچنین گفته است: رابطه خوبی بین ما و سازمان برنامه و بودجه برقرار است و انشالله به سمت گره‌گشایی در بسیاری مسائل پیش می‌رود.

هر آنچه درباره رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان بر مبنای سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور تدوین شده است. این طرح با هدف ارتقاء سطح زندگی معلمان و تکریم حرفه مقدس معلمی نوشته شده و توجه ویژه ای نیز به بهبود کیفیت آموزشی دارد. این قانون که در مورخه 15 اسفند 1400 از مجلس رای مثبت گرفت و به تصویب رسید، در شانزدهم همان ماه توانست تاییدیه شورای نگهبان را نیز به دست آورد. رئیس جمهوری نیز در مورخه بیست و سه اسفندماه همان سال این قانون را تقدیم مجلس نمود. شایان ذکر است، موضوع رتبه بندی از تاریخ سی ویکم شهریور سال هزار و چهارصد، در حال اجرا می باشد. متاسفانه آن دسته از معلمانی که پیش از این تاریخ از حرفه معلمی بازنشسته شده اند، مشمول این قانون نمی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • علی

    26 دی 1402 - 06:39
    بازنشستگان ۳۱ شهریور الی ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ فرهنگی مشمول رتبه بندی شده اند ولی صندوق بازنشستگی از اجرای صحیح احکام رتبه بندی بر اساس قانون سرباز میزند. ما بازنشستگان قبل از رتبه بندی ' بر اساس بند (۶) تصویبنامه شماره ۷۴۲۶۴/ت۵۸۰۳۶ مورخ ۱/۷/۱۳۹۹ هیئت وزیران، و بخشنامه ۲۴۱۸۶۳ مورخ ۱۳۹۹٫۰۷٫۰۱ با ۹۰ درصد احکام بازنشستگی را دریافت نموده ایم که بایداصلاحیه احکام رتبه بندی هم به استناد همان قانون ۹۰ درصد دوباره اصلاح شود. ضمنا شرط میانگین ۲ سال آخربرای اجرای رتبه بندی برابر تبصره ۵ منسوخه ۱۴۰۱/۵/۹ ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی مصوب ۱۴۰۱/۱/۱۸ حذف شده است و اجرای رتبه بندی ویک روز شاغلی برایشان معنا ندارد بنابراین باید برای بازنشستگانی که از ۳۱شهریور ۱۴۰۰ لغایت اخر بهمن ۱۴۰۰ بازنشسته شده اند احکام رتبه بندی توسط صندوق مورد قبول وتمامی معوقات ۲۸ ماهه رتبه بندی به طور کامل پرداخت گردد که تاکنون ریالی برای بازنشستگان مهر تا بهمن ۱۴۰۰ پرداخت نشده است خواسته ی ما ۱_قبول احکام رتبه بندی ما بازنشستگان از طرف صندوق وصدوراحکام براساس رتبه بندی واصلاحیه ی مجدد حکم متناسب سازی بر اساس بند (۶) تصویبنامه شماره ۷۴۲۶۴/ت۵۸۰۳۶ مورخ ۱/۷/۱۳۹۹ هیئت وزیران، و بخشنامه ۲۴۱۸۶۳ مورخ ۱۳۹۹٫۰۷٫۰۱ توسط صندوق با توجه به احکام رتبه بندی و ۲_همچنین صدوراصلاحیه حکم طبق افزایش سالانه درفروردین ۱۴۰۱ توسط صندوق و۳_ صدوراصلاحیه حکم طبق ترمیم در مهرماه ۱۴۰۱ توسط صندوق بازنشستگی

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان