دولت ۷ میلیون به مستمری بگیران پرداخت خواهد کرد

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه دولت 7 میلیون به مستمری بگیران پرداخت خواهد کرد، پرداخته شده است.

دولت 7 میلیون به مستمری بگیران پرداخت خواهد کرد
صفحه اقتصاد -
از ابتدای ماه دی خبرهای مهمی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد. در ماه های اخیر ، بسیاری از مردم برای برابر کردن حقوق بازنشستگان اعتراض کرده اند. 

همچنین در این ایام درخواست افزایش مرخصی عیدی بازنشستگان که بر عهده سازمان تامین اجتماعی است، انجام شد.

مشخصات مبلغ عیدی و حقوق بازنشستگان و زمان واریز

به گفته مانیبان ، میزان عید مستمری بگیر و بازنشستگان تأمین اجتماعی 1403 است که به طور معمول در آن است اسفند ماهانه به میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران دولتی و لشکری ​​پرداخت می شود.

همچنین در این ایام درخواست افزایش مرخصی عیدی بازنشستگان که بر عهده سازمان تامین اجتماعی است، انجام شد.

پرداخت عیدی مستمری بگیران از اسفند ماه 1402 آغاز می شود و همانند سال های گذشته میزان عیدی مستمری بگیران کشوری توسط دولت و پس از تصویب هیأت وزیران تعیین می شود. بنابراین میزان پاداش پایان سال مستمری بگیران کشوری در سال 1403 به عنوان مبلغ سوگند کارکنان کشوری در سال 1403 تصویب می شود. اما میزان سوگند کارگران بازنشسته هر سال افزایش می یابد یکی این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات خبری در پایان سال است.

معاون فنی و بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در صورت تصویب برنامه هفتم، در سال اول به اعتباری بالغ بر 48 میلیارد تومان برای اطمینان از تناسب حقوق بازنشستگان با حقوق کارکنان نیاز است.

اخیراً یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان و عضو سابق شورای اسلامی کار، خواستار پرداخت «مرخصی کار» به بازنشستگان تأمین اجتماعی شده است.

وی از پرداخت عیدی برای بازنشستگان انتقاد کرد و گفت: “این سالهاست که ادامه دارد.” یکی یکی از اصلی ترین خواسته های بازنشستگان از تأمین اجتماعی ، پرداخت تعطیلات کار است. ما این تقاضا را در دولت های مختلف انجام داده ایم ، اما متأسفانه هرگز شنیده نشده است.

به گفته فرجی، مدیرعامل تامین اجتماعی که حرف آخر را در مورد شماره سوگند بازنشستگان این سازمان می زند، باید بداند با سوگند کارمندی، بازنشستگان شرمساری خانواده های خود را به همراه خواهند داشت. در صورتی که قانون حداقل مرخصی کارمند را 60 روز مزد مصوب و حداکثر 90 روز مزد عنوان کرده باشد، در پرداخت مرخصی به کارکنان بازنشسته نیز باید این حد قانونی رعایت شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم به تمام بازنشستگان تامین اجتماعی سوگندنامه ای معادل حداقل دو پایه حقوق بدهیم. وی افزود: بیش از 60 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق دریافت می کنند و زیر خط فقر هستند. چرا باید مرخصی پایان سال یک مستمری بگیر ۹ میلیونی برابر با مرخصی قاضی یا استاد دانشگاه باشد؟

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در بودجه 1403 به افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و مستمری بگیران رای دادند.

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان گفت: اگر بحث برابری حقوق است باید در تمام طول سال به ما بازنشستگان یکسان حقوق بدهند.

لازم به ذکر است که قانون تعطیلات کارمندان سالها بدون تغییر خاص اجرا شده است. قانونگذار با تصویب قانون پرداخت قسم به کارکنان دولت مصوب 1393 از اعتبار قانون تأسیس سوگندنامه و پاداش سالانه کارکنان شاغل در کارگاه های موضوع قانون کار مصوب 1396 سلب نگردید. بنابر این تصمیم به تعیین تعطیلات برابر با 60 روز از آخرین دستمزد روزانه شخص مشمول قانون کار معتبر است.

آخرین اخبار در مورد تعدیل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 20 دی

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشترد و فردیس گفت: بر اساس این مصوبه مقرر شد در سه سال اول برنامه هفتم حقوق بازنشستگان به تدریج به 90 درصد کارگران افزایش یابد. حقوق (معادل آنها).یکی یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کار آنها است. یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی ، سالهای خدمت یک شخص در سازمان یا شرکتی است که در آن کار کرده است. در ایران از فرمول استاندارد برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می شود ، که نرخ حقوق ماهانه و تجربه کار را در نظر می گیرد.

به عنوان مثال مستمری بگیری با حقوق پایه 8 میلیون تومان با افزایش 90 درصدی (7 میلیون و 200 میلیون تومان) 15 میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه 1403 افزایش 25 درصدی میانگین حقوق کارمندان و مستمری بگیران را تصویب کرد. انجام دادند

عباسعلی سلطانی کیا (رئیس اتحادیه عالی بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی) با انتقاد از تصمیم دولت برای اختصاص اعتبار برای تناسب حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، گفت: پرداخت تناسب حقوق بازنشستگان کشوری و همچنین پرداخت حقوق خانواده شهدا بر عهده دولت است و باید از محل منابع ملی از جمله درآمد حاصل از فروش نفت تامین شود. تامین منابع لازم برای تناسب وظیفه دولت است و این منابع نباید از طریق افزایش مالیات تامین شود. این اشتباه است و از منظر اجتماعی منجر به نارضایتی در جامعه مالیات دهندگان و درگیری های اجتماعی با مستمری بگیران و خانواده شهدا می شود.

وی گفت: ارائه دهندگان خدمات و محصولات به بهانه افزایش مالیات مطالبات متعددی را از جامعه مصرفی که شامل مستمری بگیران می شود مطرح می کنند و این به نفع مستمری بگیران نیست.

سلطانی کیا با انتقاد از افزایش 18 درصدی حقوق، اظهار کرد: افزایش حقوق سالانه کارکنان شاغل و بازنشسته دولت که توسط سازمان برنامه و بودجه تعیین و توسط دولت به مجلس ارائه می شود، معمولاً مبنای افزایش حقوق بازنشستگان سایر کشورها است. صندوق های بازنشستگی. در لایحه بودجه سال 1403، افزایش حقوق کارکنان دولت بدون توجه به افزایش نرخ تورم، 18 درصد تعیین شد که منجر به وخامت وضعیت معیشتی کارگران شاغل و بازنشسته می شود.

وی همچنین با انتقاد از افزایش معکوس حقوق ها گفت: به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، ترمیم حقوق سنواتی کارکنان کشوری باید در سطح معکوس انجام شود که این افزایش با افزایش سالانه مقایسه می شود. نرخ تورم و هزینه زندگی امسال – در زیر با در نظر گرفتن میانگین تورم اعلام شده آبان ماه حدود 45 درصد اعلام شده است – بسیار کم.

سلطانی کیا گفت: بدیهی است که ترمیم حقوق های سرپایی اقدامی غیرقانونی است که مشمول هیچ یک از قوانین کار نمی شود. به صندوق کشوری و برای مستمری بگیران مشمول قانون تامین اجتماعی مصوب به میزان افزایش نرخ تورم و هزینه زندگی به منظور حفظ قدرت خرید شاغلان و مستمری بگیران. این روش تعیین میزان بازپرداخت حقوق سالانه کارکنان دولت و سایر کارمندان و بازنشستگان ناقض شایسته سالاری و شایسته سالاری است.

منبع: ریمینو
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان