پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی مشهد ۲۸ اردیبهشت

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و هواشناسی مشهد و خراسان رضوی پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ | هواشناسی مشهد ۲۸ اردیبهشت
صفحه اقتصاد -

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ادامه فعالیت سامانه بارش زا در سطح استان همچنان انتظار می‌رود این سامانه به طور متناوب تقویت و باعث افزایش تکرار سیل در مشهد شود.

آذر رضایی پور اظهار کرد: افزایش حجم بارش‌های رگباری، همراه با وقوع رعد و برق به خصوص در نواحی مستعد به صورت صاعقه، بارش تگرگ و وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی تا اوایل روز دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد.

وی گفت: بر همین اساس توصیه می‌شود تا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا دچار تلفات جانی و خسارت مالی نشوند.

رضایی پور با اشاره به اینکه بارش باران روز گذشته در نقاط مختلف شهر مشهد متفاوت بود به گونه‌ای که در منطقه هفت تیر (آب و برق) شاهد بیشترین میزان بارش بودیم اضافه کرد: بیشترین میزان بارش باران در شهر مشهد با ۳۸.۳ میلی‌متر و سپس نیشابور با ۲۹.۲ میلی‌متر به ثبت رسید.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۱ و بردسکن با ۳۴ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۳ تا ۲۴ درجه را ثبت کرده است و امروز پیش‌بینی می‌شود دمای هوای مشهد بین ۱۴ تا ۲۳ درجه در نوسان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان