مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این خبر به توضیحاتی درباره مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ و تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مدارس آذربایجان غربی و ارومیه فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس ارومیه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

جزئیات تعطیلی احتمالی مدارس استان آذربایجان غربی در این مطلب پرداخته شده است، با ما همراه باشید.

والدین و دانش آموزان گرامی براساس اخبار غیر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس آذربایجان غربی به علت آلودگی هوا یا بارش ها، فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، لذا در صورت تعطیلی مدارس توسط استانداری این استان، این پست بروزرسانی می شود. 

در صورتی که دولت فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ را تعطیل اعلام کرد در این پست بروزرسانی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی و براساس آخرین نقشه های موجود فعالیت امواج بارشی در استان از روز سه شنبه آغاز می شود.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید و تند باد لحظه ای با احتمال گردو خاک از روز سه شنبه تا اوایل هفته آینده استان را فرا می گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه جنوب غرب و روز پنج شنبه تا اوایل هفته آینده تمامی استان شاهد این بارش‌ها هستند.

وی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت، گردو خاک و آسیب به سازه های ساختمانی در اثر تند باد لحظه ای وجود دارد.

کریمی اضافه کرد: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروریست، یادآور شد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود. 

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گردو خاک لازم است تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

کریمی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان اشنویه با مثبت چهار درجه خنک ترین و پلدشت با مثبت ۳۱ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که دارای بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم منطقه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان