پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ | مهابادی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا آذربایجان غربی فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ | مهابادی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و هوای زمستانی در منطقه حاکم است.

اردلان محمدپور اظهار کرد: با خروج سامانه بارشی از جنوب آذربایجان‌غربی، علاوه بر حاکم شدن جوی آرام، روند کاهش دمای هوا در این منطقه شروع شده و طی شبانه روز گذشته دمای هوا به طور میانگین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوای بوکان از مثبت یک به منفی یک درجه، شاهین‌دژ و میاندوآب از مثبت یک به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: این وضعیت پایداری هوا تا پایان هفته جاری تداوم دارد و آسمان منطقه صاف و در برخی ساعات با پوشش ابر ضعیف و وزش باد ملایم همراه خواهد بود.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب و سلماس با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین یک و ۹درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.​

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان