پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ | هشدار جدی به کرمانی ها

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴٠۲ | هشدار جدی به کرمانی ها
صفحه اقتصاد -

اداره کل هواشناس کرمان نسبت به بارش باران، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، وزش تندبادهای لحظه‌ای، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق این استان از جمعه هفته جاری هشدار زرد صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی کرمان، در اطلاعیه روز چهارشنبه این اداره کل آمده است، جمعه این هفته شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه ای خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، بیشینه بارش در نیمه غربی، مرکز و جنوب استان کرمان پیش بینی می شود، لذا جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

همچنین طبق اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، این سامانه از روز جمعه در استان کرمان آغاز می شود و همان روز نیز از استان خارج خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، منطقه اثر این سامانه در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راین، رودبار جنوب، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، گلباف، لاله‌زار، منوجان و ماهان خواهد بود.

در این هشدار با توجه به احتمال جاری شدن رواناب در برخی مناطق، احتمال لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌های کوهستانی به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام سفر، آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای اتخاذ تمیهدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان