صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

واکنش نیروهای شرکتی به ساماندهی استخدام کارکنان | چه خبر از ساماندهی نیروهای شرکتی؟ 

صفحه اقتصاد- در این گزارش به توضیحاتی درباره واکنش نیروهای شرکتی به ساماندهی استخدام کارکنان و خبری از ساماندهی نیروهای شرکتی پرداخته شده است.

صفحه اقتصاد - در این گزارش به توضیحاتی درباره واکنش نیروهای شرکتی به ساماندهی استخدام کارکنان و خبری از ساماندهی نیروهای شرکتی پرداخته شده است.

طرح ساماندهی و استخدام کارکنان به کجا رسید؟

براساس اخباری که طی چند روز اخیر منتشر شد، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفته بود که در حال پیگیری سازوکار قانونی هستیم تا بتوانیم متناسب با نیاز دستگاه‌ها، و عدالت برای جذب نیروها اقدام کنیم.
این مسئول در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت افزوده است: اعتبارات لازم برای ساماندهی کارکنان دولت اعم از نیروهای مازاد و بحث‌های مربوط به جذب‌های جدید متناسب با نیاز در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است، و قرار بر این شده است که به آموزش و پرورش مجوز استخدام نیروهای خرید خدمت داده شود تا براساس آزمون در فرصتی برابر و عادلانه به گزینش و جذب این نیروها بپردازد.

مخاطبان رسانه ما در واکنش به این خبر نظرات و دیدگاه هایی ارائه کردند که به تعدادی از این دیدگاه ها اشاره کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و نیروهای شرکتی امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ | از ساماندهی نیروهای شرکتی چه خبر؟

یه عادم آدی

عاقبت چیزی نمیشود ، مسئولان و نمایندگان پولدار تر و مردم عادی بدبخت تر…

امین

همرو پیمانی کنید، هرکس شایسته بود رسمیش کنید، اگرم شایسته نبود بزارید پیمانی بمونه که محدودیت هایی داره اگر قراره یکسان سازی حقوق انجام شود، تبعیض واقعا جامعه را نابود میکند

سلام

آقای سازمان استخدامی لطفا توضیح بدید چجور بار مالی دارد شما تعریفتون از بارمالی چی هستش …تصویب این طرح بار مالی که نداره اتفاقا به نفع دولت هستش چقدر هزینه ها کم میشه. چه معنی داره حقوق دولت بده واسطه واسه کارگر واریز کنه خودش مستقیم میریزه واسه کارگر..کلی بدنه دولت سبک میشه این پیمانکاری جمع بشه..پیمانکار شرکت برق منطقه ای که من کار میکنم الان ۷یا۸ساله هستش بس چجوری مزایده برگزار نمیشه..الانم پسر طرف باکلی پول رفته کانادا باخانوادش واسه زندگی اقامتم گرفته ..بنظرتون این از کجا آورده این همه پول که اقامت کانادا هم گرفته .تمومش ازحق من کارگر …خدااالعنتش کنه.

ناشناس

سلام همسر بنده ۱۰ سال در فضای سبز سابقه دارند اما یک ماه به دلیل اینکه پیمانکار حق و حقوقش را نمی‌داد اومده بیرون اگه این طرح تصویب بشه تکلیف همسر من چی میشه که ده سال از عمرشو برا فضای سبز زحمت کشید ایا عدالتی وجود داره که دوباره برگشت به کار بشه و قراردادش درست بشه یا نه ؟

علی

سلام من ۲۰ ساله شرکتی هستم غیر شغل اصلی ۲ شغل دیگه دارم تمام زندگی ام پر از استرسه بعضی اوقات شب کارم صبح باید برم سر کار دوم، خدا خدا میکنم تا تهران خوابم نبره تا تصادف نکنم لیسانس الکترونیک دارم و ۳ مدرک فنی حرفه ای آنوقت همکار من با سواد کم و ۶ ماه سابقه چون ۴ ماه پدرش رفته جبهه ۲ برابر من حقوق میگیره آقای مدیر مربوطه لحظه لحظه زجری که من و زن و بچه هایم می‌کشند در پیشگاه خداوند باید جواب بدی چندین سال حق من و امثال من خورده شده دیگه بسه، بگذارید این طرح اجرایی بشه یک بچه هم میدونه این طرح بار مالی نداره.

رضا

۱۹ سال سابقه با مدرک فوق لیسانس نیرو حجمی در شرکت نفت کار می کنم در بیابان‌های که مار و عقرب و رتیل هر روز به چشم می بینم جهاد دیگه به چی میگن هر ابلاغیه که می آید می گویند شما حجمی هستید ولی طرف بایک سال سابقه برای اینکه پدر ۶ ماه رفته جبهه رسمی شد دو تا برادر جانباز دارم زمان جنگ یه شب از گریه مادر و استرس خواب درست حسابی نداشتم و هر روز ترس از خبر شهادت داشتیم واقعا این انصاف است تا کی ما منتظر باشیم تا این پیمانکار حذف بشود که راحت بشویم.

بی نام

اینقدر با اعصاب و روح و روان نیروهای شرکتی بازی نکنید چون دستهای پشت پرده نمی‌گذارند طرح به تصویب برسد کش میدهند ذینفعان آدمهای دست بالا هستند وگرنه یک طرح به چقدر زمان و جلسه نیاز دارد کاش برجام را هم اینقدر سخت می گرفتند و به بیگانه باج نمی دادند حالا که حق خود مردم است و منافع خودشان در میان است سخت می‌گیرند.

برده پیمانکار

برای طرح حذف پیمانکاران نمایندگان مجلس که حرف مردم را می زنند و حق مردم را مطالبه می کنند هفت خان رستم را باید طی کنند. اگه شورای نگهبان و تشخیص مصلحت نظام و سازمان استخدامی کشور تصمیم گیرنده مملکت هستند دیگه مجلس شورای اسلامی که نمایندگان مردم و فرزندان ان استانها و شهرستانها هستند چکاره هستند. مجلس شورای اسلامی را حذف کنید. خودتون برای انقلاب و کشور تصمیم گیری کنید. به نمایندگان ما با زبان بی زبانی می گوید شما هیچ کاره اید.

پوریا

اگه بار مالی داره حق کارگر رو پرداخت کنید پس بیجا کردند که نیرو گرفتند.توی مجموعه باید بعضیا حقوق ۳ برابری شرکتی ها بگیرن و نصف نیروی های شرکتی هم کار نکن.بعد شرکتی ها باید همه عمرشون تو استرس باشن.جامعه بی عدالت همینه دیگه

امیر ازادی

کارمند تو سازمان های دولتی به سبک ((برده داری نوین)) اداره میشه ومدیریت تبدیل به مالکیت شده و مدیران همش از کارمندان به خاطر امارهای هدفشون که اونهارو به پاداش اضافه کار وترفیع میرسونه طلبکار هستند و استرس و فشارعصبی جز لاینفک زندگی کارمند بیچاره شده و تمام درامدشم که با دولت و مالیات و ادارات تامین انرژی شریکه.. ما جوانها که در شهر و چه در روستاهای محروم و فاقد امکانات با چه سختی و بدبختی درس خواندیم مدرک گرفتیم و سربازی هم رفتیم به امید روزی که به عنوان یه نیروی فعال دلسوز به کشورمان خدمت کنیم .اگه در ادارات استخدام می‌شویم دیگه شرکتی و پیمانیش چی هست اگه قرارداد با اینهمه نیرو می بندید دیگه چرا بعد از چند سال که با اداره ها همکاری داشتند ب خیال راحت قراردادشان را لغو میکنید که دیگه نیرو نمیخوایم. ایا خبر دارید چه فشار روحی به این جوانها و خانواده هایشان وارد میشود. ما نیروهای منابع طبیعی که از یکسال تا هفت سال با این اداره بعنوان نیروی تمام وقت همکاری کردیم حاضرم هزار قسم بخورم از نیروی های رسمی اون اداره بیشترین کارها را ما انجام می‌دادیم در ماه ده روز در اداره کشیک و آماده باش بودیم بدون خرج خوراک و پوشاکمان بیست روز دیگش هم در آتش سوزیها و محافظت از حوزه استحفاظی که این جنگل‌های خدادای از بین نرود و به امید ان روزی که جذب این اداره شویم بدون اینکه یک ساعت هم بیمه داشته باشیم همش امروز و فردا بهمون قول میدادن. امروز فردایمان شد یکسال تا نزدیک هفت سال خیلی راحت نزدیک ۱۰۰نفرنیروی فعال و زحمتکش را اخراج کردن بخاطراینکه هزینه و اعتباری اداره نداره بهتون بده با خجالتی و شرمندگی سرمان را پایین انداختیم به خانه هایمان برگشتیم که پیش خودمان انگار بدترین خلاف را انجام دادیم. بخدا کارم هر روز گریه زاری هست بنظرم خدایی هم هست که علاوه بر این که دل این همه جوان را شکستن، پیش خانواده هایشان غرورشان نیز شکست.

حمید

سلام بازم دروغ مسئولین خبر ندارن که مورد به مورد یعنی پارتی دارها، فامیلها، رفیقها بعد هم ظرفیت تکمیل. روز از نو روزی از نو خودتون رو سر کار گذاشتین یا مردم رو؟

حسین

با سلام خدمت عزیزانی که پیگیر ساماندهی نیروهای شرکتی بودند .نیروهای وزارت بهداشت که تک تکشون تو ایام کرونا از جونشون مایه گذاشتن بر سر بالین بیمار حالا نیروهای آموزش و پرورش که ۹ ماه سال پنجشنبه جمعه که تعطیل در ماه آلودگی میشه تعطیلن سرما تعطیلن اما نیروی بهداشت سنگ هم از آسمون بیاد تعطیلی نداره به نظر شما اولویت با چه ارگانیه .

امید

طرح ساندهی نیروها حذف پیمانکاران بود از کجا به کجا رفت. کارگری که منتظر دست شما بشیند هبچ وقت به حقش نمیرسد خون کارگر روتوی شیشه کردید. ۲۰ سال مهماندار قطار هستم لیست بیمه من کارگری رد میشود. قرارداده ۲ماهی جلوما میگذارند، شما نظام برده داری درست کردید و نمیخواهید هم فکری کنید.

مجتبی

به فکر نیروهایی که در ادارات سابقه کاری داشتن و بخاطر نبود هزینه و اعتبار قراردادشان را لغوکردن باشید، تو را بخدا برای بازگشت بکارشان دستور بدید تا این همه زحماتی که در این چند سال کشیدن به هدر نرود. ما در تمام سال بعنوان نیروی تمام وقت همکاری داشتیم.

مرشد

آقایان مسئول اگر نمی توانید مسولیت مجلس و دولت را رها کنید، انقلاب به دنبال حذف انحصار و رانت و فساد و رشوه و مافیا و تبعیض و غیره بود. مطالبه مردم الان هم همین است و زیبنده انقلاب نیست که پس از ۴۴ سال همچنان این مفاسد و اختلاسها برقرار باشد.

گفتنی است که این دیدگاه های مخاطبین می باشد که هر کدام واکنش های مختلفی داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان