عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هدایت نقدینگی‌ها به سمت زیرساخت‌ها و تولید عامل اصلی کنترل تورم است

صفحه اقتصاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی‌ها به سمت زیرساخت‌ها و تولید و سپردن تصدی‌گری امور اقتصادی به بخش خصوصی، عامل

هدایت نقدینگی‌ها به سمت زیرساخت‌ها و تولید عامل اصلی کنترل تورم است

صفحه اقتصاد - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی‌ها به سمت زیرساخت‌ها و تولید و سپردن تصدی‌گری امور اقتصادی به بخش خصوصی، عامل اصلی کنترل تورم است.

« عزت‌الله اکبری تالارپشتی » در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به «مهار تورم، رشد تولید»، افزود: اگر مسوولان امر بتوانند ثبات در اقتصاد، نرخ ارز و ارزش پول ملی ایجاد کنند، در این صورت به‌طور قطع نوسانات غیرعادی در اقتصاد نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید، دو مقوله وابسته به یکدیگر هستند، افزود: کنترل تورم فرمول ساده‌ای دارد و آن، هدایت نقدینگی به سمت زیرساخت‌ها و تولید است.

وی ادامه‌داد: در این راستا دولت باید دست از تصدی‌گری و دخالت در امور اقتصادی و رقیب شدن برای بخش خصوصی بردارد و باید در هر بخشی بتوانیم سرمایه، توان و تفکر بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و دولت فقط به هدایت، حمایت و نظارت بپردازد.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: سرمایه و بودجه بخش خصوصی برخلاف دولت محدود نیست و می‌داند که چگونه صنعت را راه‌اندازی کرده، زیرساخت‌ها را علم کند و بودجه و پول بیاورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقق این مهم و کاهش تصدی‌گری‌های دولت، برنامه بسیار دقیق با راه‌حل‌های حرفه‌ای اجرایی نیاز دارد.

وی اضافه‌کرد: اگر بتوان سرمایه بخش خصوصی را هدایت و مشوق‌های لازم را در این زمینه ایجاد کرد، به‌طوری که فعالان این بخش ترجیح بدهند که سرمایه‌های مالی و فکری خود را به زیرساخت‌ها، صنعت و معدن، تولید، کشاورزی، خدمات اساسی و غیره بیاورند، مشکلات اقتصادی کشور نیز به‌تدریج کاهش خواهد یافت.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه میدان اجرا در دست دولت است، تاکید کرد: در صورتی که در حوزه اجرا ضرورت تصویب قانون و مقرراتی احساس می‌شود، مجریان باید درخواست کنند، در عین حال مجلس نیز از موضع نظارتی خود در حال پیشبرد امور است.

این نماینده مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم در این زمینه اقدامات خوبی را آغاز کرده و انجام داده است، با این حال هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و باید بهتر و قوی‌تر عمل کرد.

وی اظهار داشت: خودروساز به دنبال ساخت و تولید خودرو است که قیمت تمام شده مشخصی دارد، همچنین سود معقولی نیز باید دریافت و در عین حال باید بتواند با محصولات خارجی نیز رقابت کنند؛ بر این اساس مسائل در این صنعت نباید خیلی پیچیده باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بی‌ثباتی‌ها سبب شده تا خودروسازان نیز نتوانند نقشه راه درستی برای خود تنظیم کنند، گفت: مسوولان باید فکری برای ایجاد ثبات در اقتصاد کنند که در این صورت به همه بخش‌ها از جمله خودروسازی تسری خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان