مصطفی صفاری کارشناس بورس در گفتگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد:

بازار بورس در ۶ ماه دوم بازار خوبی را خواهد داشت

مصطفی صفاری کارشناس بورس در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره اینده بازار بورس گفت: آقای رئیسی از سه دستوری که بیان کردند

بازار بورس در 6 ماه دوم بازار خوبی را خواهد داشت

مصطفی صفاری کارشناس بورس براین باور است: یکی از اهمیت های دولت رئیسی و شخص رئیسی توجه ویژه به بازار بورس است. بازار سرمایه و عمق بخشیدن به بازار سرمایه یکی از اصلی ترین برنامه هاست.

مصطفی صفاری کارشناس بورس در گفتگو با صفحه اقتصاد، درباره آینده بازار بورس گفت: آقای رئیسی از سه دستوری که بیان کردند، برگشت و حمایت از بازار سرمایه و رشد تولید و ساخت مسکن بود اما در بحث بورس اگر نگاه کنید برنامه وزیر پیشنهادی یعنی آقای خاندوزی می بینید، بازار مسکن خیلی نقش کلیدی دارد و اعتقاد به افزایش سطح و نقش بازار مسکن در تامین مالی دارد و ابزارهای بازار سرمایه را دارد لذا تاثیر ورود شرکت ها به بازار سرمایه را خیلی اعتقاد دارد.

وی تصریح کرد: کاهش ارزش اوراق برای شرکت ها را اعتقاد دارد و عمومیت بخشیدن به بازار سرمایه یکی از برنامه ها واگذاری بیشتر شرکت های دولتی است که چند درصد واگذار شده و بقیه واگذار نشده که در برنامه خود دارد. به نظر می رسد برنامه هایی که وزرای اقتصادی دولت آقای رئیسی دارند همه حمایت از بازار سرمایه هستند. بنابراین، با توجه به این سناریوها 6 ماه دوم بازار خوبی برای بازار سرمایه پیش بینی می کنم. شاخص و عمق بورس و رشد حجم معاملات در بورس را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از اهمیت های دولت سیزدهم و شخص رئیسی توجه ویژه به بازار بورس است. اگر برنامه پیشنهادی را نگاه کنید بازار سرمایه و عمق بخشیدن به بازار سرمایه یکی از اصلی ترین برنامه هاست.

صفاری در پاسخ به این پرسش، با توجه به ریزش بازار بورس، دولت می تواند پویایی را به بازار بورس بازگرداند؟ گفت: حتما همین طور است. در بازار سرمایه دو دیدگاه داریم که نگاه به آینده و دیگری نگاه به گذشته است. ما در 6 ماه قبل نگاه به گذشته داشتیم و به همین علت مثبت نبوده و منتظر برنامه های آینده دولت باید بود. بازار بورس بازار نگاه به آینده دارد و برنامه های دولت و اعلام حمایت از بازار سرمایه در جذب منابع سرمایه در بازار سرمایه نقش دارد.

این کارشناس بورس در خصوص اینکه آیا این بازار بورس می تواند به کسری بودجه کمک کند پاسخ داد: خیلی زیاد می تواند کمک کند چون می تواند ابزار تامین مالی را همچون اوراق وارد کنند و تامین مالی انجام دهند. نقش کلیدی دارد و یکی از ابزارهای تامین مالی برای شرکت ها و دولت است. اوراق را می تواند در فرابورس عرضه کند.

گفتگو: زهرا ترابی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان