صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

مستمری مددجویان بهزیستی چند درصد زیاد شد؟ | جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۲

صفحه اقتصاد- توضیحاتی درباره مستمری مددجویان بهزیستی چند درصد زیاد شد؟ | جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال 1402 . مستمری مددجویان بهزیستی چقدره؟

مستمری مددجویان بهزیستی چند درصد زیاد شد؟ | جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال 1402

صفحه اقتصاد - آسیه کرمی: در این گزارش به توضیحاتی درباره درصد افزایش مستمری مددجویان بهزیستی همراه با جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال 1402 پرداخته شده است.
در شرایط کنونی که فقر اقتصادی جامعه را فرا گرفته است و روز به روز سفره مردم کوچکتر می شود و هر روز باید غم گران شدن یک کالا را به جان بخریم. اگر یک کارگر ساده را تصور کنیم که هر روز برای امرار معاش خود و خانواده اش باید از صبح زود تلاش کند تا شب که آخر شب مقداری پول نصیبش شود و بتواند حداقل خرج خوراک خانواده اش باشد و مثلا به هیچ چیز دیگری فکر نکند، آنقدر زندگی بر او و خانواده او تلخ و سخت می گذرد که معنای این کلمه را مردم دهک پایین خوب می فهمند، مردمی که برخی از آنها شب را تا صبح با گرسنکی از سر گذرانده اند و احساس نشاط امیدی در زندگی آنان حس نمی شود اما جز صبوری چه می توان کرد که در این برهه برخی مسئولین فقط وعده می دهند و به وعده هایشان عمل نمی کنند و دود کم کاری و بی توجهی مسئولین به چشم مردم فقیر نشین می رود. هر روز و هر روز اجناس گران و گران تر می شود و درآمد روزانه برای خورد و خوراک آرزوی مردم شده است.

اکنون یک فرد قشر متوسط یا ضعیف جامعه را در نظر بگیرید که یا به علت تصادف یا مادرزادی و یا هر دلیل دیگری معلول باشد، او که توان کار کردن ندارد برای گذران زندگیش چه باید کند در این شرایط بد اقتصادی هر چند سازمان بهزیستی کشور به آنان مستمری پرداخت می کند اما مبلغ این مستمری کفاف پنج روز یک زندگی عادی نیست چه برسد به هزینه های که بخصوص این قشر با این وضعیت برای بیماریشان باید بپردازند اما چه باید کرد همین نیز برای این افراد که دستشان به جایی نمی رسد و توان کار ندارند می تواند امیدی هر چند اندک برای آنان باشد، اگر به بررسی وضعیت این قشر نگاهی کنیم شاید بتوان حداقل از دلایلی که انسان موجب ایجاد معلولیت آن است مانند تصادفات و… جلوگیری کرد، آیا تاکنون مسئولین برای آن چاره ای اندیشیده اند؟
چند روزی است که خبرهایی از مسئولین مربوطه مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی شنیده می شود هرچند این افزایش با توجه به تورم و گرانی کالاها جوابگو نخواهد بود اما باز برای این قشر مظلوم جامعه جای بسی امید است که در این گزارش به بیان جزئیات آن پرداخته شده است.
براساس خبرها و گزارشات، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کمک هزینه معیشت و مستمری مددجویان این سازمان، طی چند روز اخیر گفت: مستمری جامعه مخاطب بهزیستی ۴۰ درصد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است که پس از تصویب هیأت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی به اجرا در خواهد آمد.

مستمری مددجویان بهزیستی چند درصد زیاد شد؟


علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: سازمان بهزیستی بیش از ۱۶۰ ماموریت از جمله در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب اجتماعی، معلولیت و اساساً آنچه به‌عنوان خروجی فقر و آسیب در کشور مطرح می باشد را در دستور کار دارد.

به گفته وی، براساس حوادث جاده‌ای ۳۰۰ هزار حوادث جرحی سالانه رخ می‌دهد و حدود ۶۰ هزار معلول به جمعیت سازمان بهزیستی افزوده می‌شود که نیازمند تدبیر در این زمینه می باشد.

این مسئول اعلام کرده است که حدود ۴ هزار معلول ضایعه نخاعی و بسترگرا در کشور داریم، که باید تلاش کرد تا وضعیت نسبت به قبل بهتر شود.

قادر خاطرنشان کرده است که در زمینه موضوع مناسب‌سازی و رسیدگی به مشکلات آسیب‌های اجتماعی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هر ساله کمک هزینه معیشت و مستمری مددجویان این سازمان، با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا می کند که امسال نیز مستمری جامعه مخاطب بهزیستی ۴۰ درصد طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافت که پس از تصویب هیأت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی در کشور اجرا می شود.

افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی کی اعمال می شود؟

مخاطبین گرامی تاکنون جدول مستمری جدید با افزایش ۴۰ درصدی اعلام نشده است در صورت اجرای افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در این گزارش بروزرسانی خواهد شد و ما آخرین جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال 1402 را برای شما بزرگواران قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

در ادامه جزئیات جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال 1402 را مشاهده کنید:

جدول مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۲

تعداد اعضای خانوار تحت پوشش مبلغ مستمری در سال ۱۴۰۲
تک نفره ۶۵۵/۲۰۰ تومان
دونفره ۹۳۶/۰۰۰ تومان
سه نفره ۱/۳۱۰/۴۰۰ تومان
چهارنفره ۱/۶۸۴/۸۰۰ تومان
پنج نفره ۲/۰۵۹/۲۰۰ تومان

امید است که دولت و مجلس برای این قشر آسیب دیده جامعه چاره ای بیاندیشند که حداقل بتوانند یه زندگی روزمره بدون دغدغه خرج خورد و خوراکشان را بگذرانند. و چاره ای برای هزینه های کمرشکن بیماری آنها نیز داشته باشند. به امید آن روز…

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان