صفحه اقتصاد بررسی می کند:

صولت مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کیست؟

سید صولت مرتضوی باباحیدری متولد ۱۳۴۰ از تبار چهارمحال بختیاری وزیر جدید تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کیست؟ بیوگرافی صولت مرتضوی وزیر جدید کار

صولت مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی کیست؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم رای اعتماد دادند تا دومین وزیر ساختمان آزادی بعد از حدود ۴ ماه انتظار بر صندلی وزارت تکیه بزند.

به گزارش صفحه اقتصاد، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت که پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاع مرتضوی از برنامه های خود، رای گیری در مجلس با توزیع برگه های رای آغاز شد.

نمایندگان با ۱۷۶ رای موافق ، ۶۴ رای مخالف ، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس موافقت خود را برای سپردن تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرتضوی اعلام کردند. ۵ رای نیز باطله اعلام شد.

وی با بیان اینکه تنوع و سطوح مسئولیت های اجرایی آقای مرتضوی به گونه ای است که بخوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید، اظهارکرد: ایشان شهردار کلان شهری همچنین مشهد مقدس بوده است و در آستان مقدس رضوی مدیرعامل سازمان موقوفات و در بنیاد مستضعفان نیز رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد بوده است.

معاون رئیس جمهور گفت: مرتضوی همچنین یک چهره رسانه ای است که مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عضویت و ریاست هیات مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران - شمال از دیگر مسئولیت های ایشان است.

حسینی در پایان گفت: سید صولت مرتضوی همچنین از آغاز دولت سیزدهم معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری است که مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی را به عهده داشته و تعامل گسترده ای با نماینده مجلس شورای اسلامی دارد که نمونه آن دیدارهای متعدد ایشان با مجامع استانی نمایندگان است.

«سید صولت مرتضوی باباحیدری» متولد ۱۳۴۰ از تبار چهارمحال بختیاری با مدرک تحصیلی (لیسانس الهیات) در کارنامه خود سمت‌هایی مختلفی از بخشداری تا معاون اجرایی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم را بر عهده داشته است.

وی همچنین ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها را عهده‌دار بوده است.

او در بحث رسانه‌ای فعال بوده و به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه)، دبیر اجرایی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

اتحادیه اروپا در تاریخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ به محروم کردن هفده مقام ایرانی از ورود به کشورهای این اتحادیه پرداخت که یکی از آن‌ها صولت مرتضوی بود.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور روز گذشته (۲۳ مهرماه) در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، «سید صولت مرتضوی» را به‌عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کرد.

مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته حسینی، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران - شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده دار است.

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

در جلسه رای اعتماد چه گذشت؟

نامه معرفی مرتضوی در روز یکشنبه ۲۴ مهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت کار را تشریح کرد و به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ داد.

در جلسه امروز رای اعتماد ابتدا گزارش کمیسیون های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون های تخصصی مجلس قرائت شد و این سه کمیسیون برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای تصدی این وزارتخانه تایید کردند.

سپس نمایندگان موافق و مخالف در مجموع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاههای خود درباره سوابق و رئوس برنامه مرتضوی پرداختند و سپس مرتضوی به دفاع از برنامه های خود پرداخت که توانست اکثریت نمایندگان را با خود همراه کند.

مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه‌ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران - شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده‌دار است.

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان